FruSolar
Glad i forumet
Takk for at du skriver detHåper at "makronene" mine også er litt kamelonaktige når de skal brukes. Synes kanskje de knopper seg mer nå enn tidligere ved berøring, så det kan være det går helt fint
Kjenner jeg er litt usikker på hva slags matregime det blir, og lege eller jordmor har ikke nevnt noe om dette i det hele fram til nå. Skal til jordmor igjen når hun er tilbake fra ferie, og det er en måned før termin. Har jo liksom kjøpt brukt både elektrisk brystpumpe og sterilisator. Ville nok ikke brukt masse penger på å kjøpe disse tingene nye, men så har jeg fått i billig fra noen i nærområdet vi vet hvem er. Også har jeg også kjøpt disse ammeskjoldene, ammeinnlegg og forskjellige flasker fra babypakker mm som ligger på lur, men sitter jo liksom å lurer på om jeg skal kjøpe en nødpakke med mme i tilfelle alt får skeis med amming når man kommer hjem, men er redd man lett tyr til den da
Håper at jeg ler av min egen usikkerhet om noen måneder til.
Mange tenker better safe than sorry og ender opp med å måtte kaste eller prøve å selge ting de ikke fikk bruk for. MME kan du fint vente med - skulle det bli nødvendig så finnes det på nærmeste brustadbu
Selv har jeg også kjøpt microsterilisator også - kjekk å bruke på vannflasker etc når baby blir eldre og skal begynne å få smaksprøver og kanskje drikke litt vann i tillegg til melka.
Dette med flasker ble også en greie her - jr nektet å ta flaske så han begynte sent med de og de jeg hadde kjøpt og fått i babypakken ble aldri brukt her. Mener det er MAM sine 4+ (eller var det 6+) flasker uten smokk men med tut han ville ha.
Når det gjelder selve brystvorten så er det viktigste at den er "myk nok" til at baby for mye bryst i munnen og får laget vakum når det dier. Her er mye god info. http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/barsel/amming.php
Jeg mener jeg fikk en egen "bok" av jordmor ang amming. Mener den så slik ut i 2013