Fødebag

Prinsemamma23

Betatt av forumet
Ja, jeg vet det er mange tråder om dette tema. Men jeg lurer på hva dere pakker til babyen til sykehuset? Hvor mye klær osv..?

Jeg tar nok med bare det som jeg trenger til hjemveien, evt en ekstra body og lue, ble anbefalt forrige gang at jeg ikke burde ta med ekstra klær pga at det hadde lett for å bli med blandt skittentöyet og bli borte, vet ikke hvor vanlig det er da men :P

Tenker å pakke til ett par dager, også kan heller sambo hente mer hvis vi blir der lengre. Sist var jeg 7 dager på sykehuset med snuppa pga komplisert akutt keisersnitt, så da fikk jeg noen til å hente mer klær. Null problem :) Kommer vel til å ha med 3 bodyer + strømpebukser, én pysjamas, tynn lue + hentesett til den dagen vi drar hjem. Og bleier.

Kommer til å ha med ytterst lite med hensyn til erfaring fra sist gang.
Vi var der 2 netter sist, og brukte stortsett klærne til sykehuset. Ble mest praktisk sånn og de var helt greie :) Men skal ha med hentesett og 2 skift for synsskyld:P Og en bamse;)

Tar med noen bodyer, strømpebukser, varme sokker og et pledd til babyen :) og det vi skal reise hjem i :)

Tusen takk for tips.:) Vil pakke nå så har jeg den klar, fikk litt panikk i går da jeg plutselig fikk så vondt å babyen låg helt nede i magen.. Så da vil jeg ha det klart tilfelle..:)

Med mellomste synast vi det var så bale med sjukehuset sine klær, og ville ha på ho eigne. Så vi gjekk fort på ein smell med for lite bodya. Så denne gangen skal eg ta med litt av eigne. Dersom det blir ks, har eg lest at det er viktig med ullue. Ellers tar eg vel berre med det vi treng til heimreisa. Har lang vei, så satsa på å ta med det vi treng, evt. berre lar det ligge i bilen min.

Med mellomste synast vi det var så bale med sjukehuset sine klær, og ville ha på ho eigne. Så vi gjekk fort på ein smell med for lite bodya. Så denne gangen skal eg ta med litt av eigne. Dersom det blir ks, har eg lest at det er viktig med ullue. Ellers tar eg vel berre med det vi treng til heimreisa. Har lang vei, så satsa på å ta med det vi treng, evt. berre lar det ligge i bilen min.

Jeg hadde ks sist, men snuppa brukte ikke ulllue. Kun en tynn bomullslue hele uken vi var der. Men kan hende det er noe nytt? Ellers er det jo uansett godt med en tynn ullue da :)

Jeg hadde ks sist, men snuppa brukte ikke ulllue. Kun en tynn bomullslue hele uken vi var der. Men kan hende det er noe nytt? Ellers er det jo uansett godt med en tynn ullue da :)
Det stod iallefall på infosida til sjukehuset, men bomullslue e sikkert og bra. Må forøvrig le litt av meg sjølv som har lurt litt på kvifor så mange bruka lue etter fødsel, når mine ikkje har gjort det. Men ser jo no at det er forskjell på å bli fødd før tia (slite med kroppstemperatur) og vere 2,5 kg, og det å bli fødd 10 dagar etter og vere 4,5 kg :-p

Pakker nok først om noen uker.

Jeg har erfaring med at lite av det som blir pakket blir brukt, så regner med å pakke lite.

Noen skift selv (myke, vide og komfy klær). En body eller to, samt hentesett og et pledd til ungen.
Toalettsaker.
Lader til telefon/ipad
Ipad, bok.
Sandaler, crocs.
Morgenkåpe.

Ser det er mange som skal ha med morgenkåpe, er dette noe dere bruker hjemme å, eller er det noe man tar med og hvorfor hvis man ikke bruker det hjemme? Skjønner ikke den, sikkert dum men jeg får ikke svar hvis jeg ikke stiller dumme spørsmål å:)

Ser det er mange som skal ha med morgenkåpe, er dette noe dere bruker hjemme å, eller er det noe man tar med og hvorfor hvis man ikke bruker det hjemme? Skjønner ikke den, sikkert dum men jeg får ikke svar hvis jeg ikke stiller dumme spørsmål å:)

Hehe.. ;) jeg har lurt på det samme, bra du spør!

Spurte venninnen som anbefalte det, og fikk som svar at det hadde med at den var deilig og vid (brukte ikke hjemme før fødsel, men brukte en tid etter) - tenker jeg tar med. Hvis jeg ikke ser noe nytte i det der og da sender jeg den heller hjem med mannen ^-^

Er veldig greit å slenge på seg om man skal tusle en tur i korridoren eller til undersøkelser med bebisen. Da kan du bare ha den over nattkjole/kjortel/pysjen. Jeg bruker det noen ganger hjemme, men den ble kjøpt i forbindelse med forrige fødsel og jeg satte pris på den.

Vi planlegger at i hvertfall jeg er på sykehuset i 2-3 dager

Til babyen:

1: En smokk :)

2: Flasker og mme, kan ikke amme :( kjekt & ha selvom man skal få på sykehuset

3: 4-5 bodyer m bukse (ull/silke og bomull) --> min erfaring er at sykehusbodyene er svææære og slitte. Koselig med egne klær. Og noen par sokker og 1 par tøfler og en lue.

4: et mykt teppe

5: kanskje en kosebamse

6: babyolje. Barnebek er vanskelig å få vekk med bare vann :p

7: yttertøy/bilstolpose til hjemreise

Ingen spm. er dumme;)

Jeg skal ha med morgenkåpe denne gangen også ja:) Gikk mye i den sist:D

Om man havner på flermannsrom er badekåpe greit feks etter en dusj. Blir klamt og svett å stå på badet og kle seg, så jeg tørka meg kjapt og heiv på meg badekåpa før jeg tusla inn på rommet og kledde meg I behagelig temperatur:-) men jeg var ekstremt varm av meg etter fødsel;-)

Back
Topp