Fødebag :)

Snacks og lesestoff var gull verdt forrige gang! :-)
Fikk veldig matlyst og søtsug.... Og pga gulsot ble vi noen dager, og da var det greit med lesestoff når babyen sov. :-)
Ammeinnlegg var også et must.

Dopapir og bind brukte jeg fra sykehuset.
Morgenkåpe brukte jeg ikke.

Snacks og lesestoff var gull verdt forrige gang! :-)
Fikk veldig matlyst og søtsug.... Og pga gulsot ble vi noen dager, og da var det greit med lesestoff når babyen sov. :-)
Ammeinnlegg var også et must.

Dopapir og bind brukte jeg fra sykehuset.
Morgenkåpe brukte jeg ikke.
Godt å se det er fler som fikk matsug. Jeg var oppe to ganger på natta og hentet brødskiver og pålegg! Herregud!

Godt å se det er fler som fikk matsug. Jeg var oppe to ganger på natta og hentet brødskiver og pålegg! Herregud!
Ja, jeg fikk veldig matlyst!!!
Besstilte stor matporsjon til frokost, lunsj og middag, men syntes likevel det var lite...
Så fikk sambo til å kjøpe inn ekstra snacks til meg; deilige, store muffins, boller, nøtteposer osv.
Spiste masse! :-)
Rart at det er så vanskelig å få i seg mat nå.... Men det er noe med å "få tilbake" kroppen for seg selv, spise uten å bekymre seg for "nei-mat", og det at man trenger ekstra til ammingen.
Nei, ser for meg at det blir sånn denne gangen også!

Godt at vi er flere som hadde det sånn, med økt matlyst! :-)
Kjekt med litt nattmat da! Og bedre at det blir spist, enn at de må kaste det! Hi hi! :-)

Jeg har kommer over mange lister på nettet over hva som er smart å ha med se i en slik bag. Mye på disse listene tenker jeg er overflødig, har hørt om folk som kommer med koffert når de skal føde. Jeg følger gjerne denne tråden, og håper dere som har gått igjennom dette før kommer med flere tips :-)

Jeg har kommer over mange lister på nettet over hva som er smart å ha med se i en slik bag. Mye på disse listene tenker jeg er overflødig, har hørt om folk som kommer med koffert når de skal føde. Jeg følger gjerne denne tråden, og håper dere som har gått igjennom dette før kommer med flere tips :)
Mange som tar med altfor mye ja... :)
Første gang hadde jeg mye, andre gang begrenset jeg det.

Jeg hadde med:
- helsekortet
- toalettsaker, (ikke dorull, bind og hårføner...)
- 2 amme bh og ammeinnlegg
- 2 klesskift til meg selv (ikke morgenkåpe)
- gulpekluter, (men lånte på barsel)
- slippers
- mobil, kamera, lesestoff, snacks
- hentesett til baby
- bilstol var i bilen

Kjekt med lypsyl og hudkrem om man føler luften blir tørr på barsel.

Dette tror jeg er veldig greit med å bo 200-300 m fra sykehuset.. glemmer jeg noe er det bare å sende hjem mannen :-P

Jeg er litt kresen, så synes slippers/crocks i dusjen på føden er ok :p vil ikke stå i andres renselse! Haha :p ellers shampo/såpe, god hudkrem, lipsyl. Ammesinglett/bh, deilig joggebukse og innesko.

Mange som tar med altfor mye ja... :)
Første gang hadde jeg mye, andre gang begrenset jeg det.

Jeg hadde med:
- helsekortet
- toalettsaker, (ikke dorull, bind og hårføner...)
- 2 amme bh og ammeinnlegg
- 2 klesskift til meg selv (ikke morgenkåpe)
- gulpekluter, (men lånte på barsel)
- slippers
- mobil, kamera, lesestoff, snacks
- hentesett til baby
- bilstol var i bilen

Kjekt med lypsyl og hudkrem om man føler luften blir tørr på barsel.

Takk for liste :-) jeg hater å pakke med for mye ting :-) men er litt vanskelig å vite nøyaktig hva som trengs når man er førstegangs :-)

Har allerede lagt ned hentesett, skift og tøybleier til lillemor, pluss et hjemmestrikket teppe fra mormor. Enda litt tidlig, men har så lite å gjøre om dagen at jeg forbereder litt i overkant mye :p

Har ikke begynt å tenke enda på bag, men blir vel ikke lenge til den må pakkes! Har fått et nydelig strikkasett til lillemor som blir hjemreiseoutfit! Den er i allefall klar;)

Husker ikke helt, men sånn ca så listen min ut:

-1-2 ammebh
-2-3 skift (joggebukse, genser, tskjorte, sokker)
-hentesett
-sudoku
-snacks
-toalettsaker

Truser er det bare å glemme :P Brukte grannypants fra sykehuset med jumbobind, altså "bleie". ;)

Denne gangen skal jeg i tillegg ha med litt klær til babyen (brukte sykehuset sitt sist), jumbobind og eyeliner.

Husker ikke helt, men sånn ca så listen min ut:

-1-2 ammebh
-2-3 skift (joggebukse, genser, tskjorte, sokker)
-hentesett
-sudoku
-snacks
-toalettsaker

Truser er det bare å glemme :P Brukte grannypants fra sykehuset med jumbobind, altså "bleie". ;)

Denne gangen skal jeg i tillegg ha med litt klær til babyen (brukte sykehuset sitt sist), jumbobind og eyeliner.
Hvor kjøper du disse jumbobindene dine? Snakker vi sykehjemsbleier liksom?

Sent from my iPhone using BV Forum

Denne gangen så tar jeg med meg ganske mye, eller iallefall slik at jeg føler jeg har "alt" som jeg kunne finne her hjemme, hvis det faller inn at jeg vil bruke det.
Sist så ble det ruptur og jeg var helt i ørska etter fødsel, og i elendig form, følte virkelig ikke for besøk da jeg nesten ikke fikk dusjet pga av blodtap. Det var en kamp og vaske ansiktet. Denne gangen blir det planlagt ks, og føler at hvis jeg er i pigg form, kan det godt hende jeg vil føne håret og kanskje rette det ut litt (har ekstremt mye krøller). Nattdrakt til lillemor og slike ting vil jeg ha med da jeg syns det er så greit og starte med kveldsstell og slike ting med en gang (les; dagen etter fødsel). Det gjorde jeg med storesøster og hun sov hele natten (13timer i strekk) fra hun var 6 uker. Velger og tro det ligger bak bra rutiner. Vi var jo lenge på sykehuset sist, og rekner med man er noen dager etter ks også :)

Fødebag:

Baby:
Nattklær
Body x2
Strømpebukse
Bukse
Ullsokker
Hentedress
Lue
Gulpeklut x2
Godt strikket pledd
Bamse
1 smokk

Til meg:
Amme bh
2 truser
Ullsokker
Sokker
Tøfler/Crogs
T-skjorte
Singlett
2 gensre
2 myke bukser + nattbukse
Ammeinnlegg bomull/ull
Nattbind (i tilfelle jeg vil ha mindre enn sykehus sine)
Dusjsåpe
Intimvask
Shampo
Balsam
Tannkost/tannkrem
Stelleveske m/deodorant og børste
Rettetang
Hårføner
Lipsyl
Fuktighetskrem
Drikkeflaske
Snacks
Kamera/lader
Mobil/lader

Jeg tror det fåes på apoteket. Er ikke sikker.
Hehe, nei, jeg overdriver kanskje litt, er vel på størrelse med en bleie til et barn, men er formet som et bind. ;) Og av sykehuset fikk jeg en sånn nettingtruse formet som en shorts til å holde det på plass.

Husker at en føler seg så sykt øm der etter fødsel, og en føler seg utrolig lite fresh med det store bindet. :P

Du får kjøpt de på apoteket. Tena Lady. Husker ikke hvilken str det er, men de har som oftest en utstilling på apoteket.

De bindene er forresten fantastiske å bruke som nattbind når man har mensen. Slipper å uroe seg for lekkasje.

Hvor mye klær trenger jeg å ta med til den lille på sykehuset?

Hvor mye klær trenger jeg å ta med til den lille på sykehuset?
Jeg tenkte å spørre når vi er på sykehusomvisning. I info vi har fått står det at man skal ta med "klær til hjemreise" og tror jeg har hørt at flere sykehus har klær til når man er der..

Jeg tenkte å spørre når vi er på sykehusomvisning. I info vi har fått står det at man skal ta med "klær til hjemreise" og tror jeg har hørt at flere sykehus har klær til når man er der..
Okey, takk for svaret:)

Back
Topp