Fødebag

ViMså

Flørter med forumet
Hva pakker dere i den?

Hvor mye har dere med til babyen å hvilken str?

Sko virkelig ønske jeg viste hvilken dato han kom å hvor stor han er.. Liker å planlegge ting å ha kontrollen noe jeg føler jeg ikke har nå :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Har såvidt begynt å pakke bagen.. foreløpig har jeg med 2 singleter og 1 genser og en cardigan (svettet så enormt sist, så ingen tjukke klær) har 1 joggebukse og 1 tights, sokker og store truser, samt 2 ammebher. Ammeinnlegg, nettingtruser og nattbind må jeg handle, og toalettsaker må nesten pakkes på direkten..
Til bebi har jeg pakket 2 skift i 50 og 2 i 56, samt pysj, utedress og lue.
Så tenkte jeg at jeg må ha noen greie innesko.. ellers vet jeg ikke ennå.. sikkert nok, vil heller reise hjem enn å være på sykehuset lenge..

Vet ikke helt hva jeg skal ha med jeg. Har satt fram en liten koffert som jeg tenkte å pakke til alle oss tre i, men har ikke pakket den ferdig ennå. Kanskje fordi det føles så seriøst å gjøre det, da blir fødselen så virkelig liksom.
Men det jeg har tenkt på er hvertfall:

-Pledd til baby
-Bamsedress til baby
-noen bodyer, bukser og sokker i str. 50
-et par luer, en tynn og en tjukk
-en pysj til baby
-en jakke og en strikkejakke til baby

-ammeinnlegg
-amme-BH
-2 ammetopper (sånn singlet fra H&M)
-joggebukse
-hettejakker
-slippers
-truser og sokker
-toalettsaker
-vannflaske
-snacks

-t-skjorte, sokker og boxer til sambo
-toalettsaker til ham
-kamera og lader

Har egentlig ikke lyst å drasse med for mye, og vi bor 5 min unna med bil, så er bare å sende sambo hjem for å hente ting. Hvis vi ikke får familierom/enerom skal han uansett sove hjemme.

Fødsel:
* Sportstopp og bikini
* Speilreflekskamera og lader
* Kompaktkamera og lader (til film)
* Helsekort
* Ønskebrev fødsel

Stelleveske baby:
* Hentesett
* Bilstol og base, bilstolpose
* Ullpledd
* 2 nattiser
* 3 klesskift
* 2 tynne ulluer
* 2 par sokker
* Ullsokker
* Bleier (til hjemturen)
* Mesoft
* Jojobaolje
* 2 gulpekluter (til hjemturen)
* Bæresjal
* Smokk

Barsel:
* 6 truser
* Tykke nattbind
* 3 amme-BH
* Ammeinnlegg engangs
* Ammeinnlegg ull
* Ammesalve
* 4 sokkepar
* 3 ammesingleter/topper
* 2 svarte joggebukser
* Hettejakke
* Crocs
* AC3 Comfort
* Joggesko
* Pyjamas
* Toalettsaker

Mannen:
* 2 boksere
* 2 par sokker
* 2 t-skjorter
* Joggebukse
* Innesko
* Tannkost

Det ser kanskje mye ut, men alt får plass i en flyvertinnekoffert (mine og mannens ting) og ei stor stelleveske (babyens ting).

Edit: Pakker kun str 50 til babyen. Storebrødrene var 51 og 53 cm lange (men slanke), og str 50 var stort likevel. Og siden hun er målt til å være på snittet så regner jeg med str 50 passer henne også.

Takk for mange gode tips! :)

Har så vidt begynt å tenke på fødebagen men med nesten 3 uker igjen til termin fant jeg ut at det kan være lurt å begynne å hvertfall vaske klar babyklærne å det jeg skal ha med.. Håper også vi får komme fortest mulig hjem..

Trodde også jeg hadde nok klær i 50-56 men ser jo nå at jeg har nesten ingenting så da blir det en liten shoppingtur sånn at lillegull hvertfall har noe å ha på seg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har ikke pakka bagen, og har ikke planer om det på en stund heller. Men jeg har hvertfall skrevet ei liste:D Mannen får tenke på seg selv, han skal uansett ikke sove på sykehuset men hjem til storebror. Jeg satser også på at det ikke blir noen overnatting på meg, men jeg har nå hvertfall skrevet et utkast med ting jeg tar med uansett. Vi bor 5 min fra sykehuset så mannen kan ta med mer om det trengs. Her er lista hvertfall, så må jeg plutselig bråpakke en dag skal nok det gå bra;)

Varmeflaske til fødselen
Vannflaske
Kjeks
Mobil og mobillader
Kamera og kameralader
Gave til storebror når han kommer på sykehuset
Lommebok og helsekort

Amme bh 2 stykk
Joggebukse
Pysjbukse
Collegejakke
Gravid ola bukse til hjemreise
Truser 3 stykk
2 topper
1 genser
Sokker 3 par
Crocs
Toalettsaker:
Bind, sjampo, balsam, rens, dusjsåpe, sminke, tannbørste og tannkrem, deo, sminkefjerner-våtservietter, ammeinnlegg, ammesalve, hårstrikk, linser, briller

Baby:
Smokk
Hentesett med body, sokker, votter, lue, etc:)
Et sett klær
Klorevotter
Bamse med musikk (denne skal pakkes inn og gies i gave fra storebror til lillebror)
1 gulpeklut til hjemreise
Bilsete

Væææ, jeg tør liksom ikke tenke på den fødebagen. Det gjorde jeg ikke sist heller og da ble det litt kaos da vi skulle dra. Så denne gangen skal jeg pakke.

Sist hadde jeg:
2 joggebukser
2 ammesingletter
2 ammebher
Ammeinnlegg
Bind
Lader til mobil
En haug med truser
Sokker
Kamera
Innesko

Kommer til å legge til denne gangen:
Pysjbukse
Tights
2-3 gensere
Skjorte/tunika til hjemreise

(Fikk sommerbarn sist, så hadde ikke så mye klær med meg eller til baby)

Til bebisen:
3-4 bodyer
3-4 bukser
2 strømpebukser
Sokker
Hentesett
Teppe til hjemreise.
Jakke/dress

De har også klær til bebisen på sykehuset, men jeg liker å ha med noe selv også. Er ikke så himla fint det de har der :p

Jeg kommer sikkert på mer eller endringer etterhvert. Jeg er dårlig på planlegging så langt frem :p selv om det begynner å nærme seg fire uker!

Til baby:
3 skift
2 strømpiser
2-3 pysj
Klorevotter
Lue
Votter
Ulldress, evt hentesett
Lille Lam pledd

Jeg fikk en forholdsvis liten baby sist, og jm regner ikke med noen plugg den gangen her heller. Så jeg pakker str 50, og så får heller mannen kjøre hjem å hente klær i str 56 hvis det blir nødvendig. Bor fem min unna sykehuset!

Til meg:
To joggebukser
Tre amme t-skjorter
To amme BH
En ammegenser
Truser, str gnu
Sokker
Slippers
Toalettsaker, inkl sminke, minus rettetang
Ammeinnlegg
Purelan
En mammabukse og en olaskjorte som jeg regner med å både ankomme og forlate sykehuset i.

Litt sjokolade og nøtter, drikke, muligens en god gammeldags matpakke :)

Og selvfølgelig helsekort, mobil, lader, kamera, tablet etc

Ikke påtenkt!

Væææ, jeg tør liksom ikke tenke på den fødebagen. Det gjorde jeg ikke sist heller og da ble det litt kaos da vi skulle dra. Så denne gangen skal jeg pakke.

Sist hadde jeg:
2 joggebukser
2 ammesingletter
2 ammebher
Ammeinnlegg
Bind
Lader til mobil
En haug med truser
Sokker
Kamera
Innesko

Kommer til å legge til denne gangen:
Pysjbukse
Tights
2-3 gensere
Skjorte/tunika til hjemreise

(Fikk sommerbarn sist, så hadde ikke så mye klær med meg eller til baby)

Til bebisen:
3-4 bodyer
3-4 bukser
2 strømpebukser
Sokker
Hentesett
Teppe til hjemreise.
Jakke/dress

De har også klær til bebisen på sykehuset, men jeg liker å ha med noe selv også. Er ikke så himla fint det de har der :p

Jeg kommer sikkert på mer eller endringer etterhvert. Jeg er dårlig på planlegging så langt frem :p selv om det begynner å nærme seg fire uker!
Bruker babyen strømpebukse under buksa? Har tenkt litt på det, og lurer på om det blir litt mye? Er usikker på hvor mye klær det er vanlig nå ha på da. Men tenker at det kan bli klumpete/stramt?
Tenkte å ha på bukse og så bamsedress eller kjørepose og pledd over når vi kjører hjem. Eller er det for lite?
Å, liker ikke å være så nybegynner altså!

I skriver fra sykehuset her stod det at man skulle ha tre sett til babyen per dag og dyne. Man får verken klær eller dyne til babyen her.

Jeg skal begynne å pakke litt i morgen om jeg er i form. Greit å ha en hvis peiling..

Så fint med disse listene, jeg skal bruke dem når jeg skal pakke. Har over 5 uker igjen til termin så føler jeg har god tid

Bruker babyen strømpebukse under buksa? Har tenkt litt på det, og lurer på om det blir litt mye? Er usikker på hvor mye klær det er vanlig nå ha på da. Men tenker at det kan bli klumpete/stramt?
Tenkte å ha på bukse og så bamsedress eller kjørepose og pledd over når vi kjører hjem. Eller er det for lite?
Å, liker ikke å være så nybegynner altså!
Jeg syns det høres ut som det holder med det du har tenkt. :) det er jo veldig viktig at man ikke tar på for mye på disse små. jeg er veldig usikker selv på hva babyen egentlig trenger å ha på seg. Var så enkelt med sommerbarn. Og jeg har aldri prøvd strømpebukse på så små jeg heller, hehe. Evt. kan man kjøpe inn ulltights.

Foreløpig ligger det kun to pakker med ferdigsmurte knekkebrød, skift til meg og et håndkle i bagen.
Mulig riksen er anderledes enn det ullevål var for 8 år siden, men der fikk jeg kun 4 kluter å tørke meg med når jeg hadde dusjet, så da tar jeg et håndkle for sikkerhets skyld. :)

Jeg tenker å bruke strømpebuksa som et alternativ til sparkebukse, altså at baby bare har på seg body og strømpis. Ser an temperatur når vi skal hjem, men vi har uansett ikke lange bilturen.. Hadde vi mått kjøre en time for å komme hjem ville jeg brukt noe mykere enn strømpebukse, og heller pakka godt inn i pledd når du var utendørs, på vei til bilen :)

Jeg har med strømpebukse til å ha under det strikka hentesettet, men ikke ellers. På sykehuset er det jo varmt og godt, og de ligger som regel i helseteppe el.l, så da trengs ikke strømpebukse under vanlig bukse synes jeg.

Back
Topp