Fødebag

Niceday

Forumet er livet
Finnes ikke en slik tråd fra før? Bare jeg som er dårlig til å lete?

Men uansett trenger jeg tips ;) både hvor mye og hva som skal pakkes. Kommer til å ha noen ekstra dager på barsel, så blir nok litt ekstra til meg og lille her :)

Tror de fleste trådene heter "sykehusbaggen" :p kanskje derfor du ikke finner noe...

Selv har jeg ikke begynt på noe som helst... Men her er checklista fra iPhone'n min ^^

ImageUploadedByBV Forum1363253590.478369.jpg

-- tasting fra mobil --

her har jeg pakket ned:

*to jogge/kose bukser
*Tre singletter
*en tynn genser
*en kose jakke
*en hette genser som er litt lang
*to par sokker
*5 boxere
*en sports bh
*to amme bh
*ull innlegg

Baby:

*to bukser
*en pysj
*en strømpebukse
*tre bodyer
*hentesettet
*to par sokker
*to luer
*smokk

Mangler Toalettsaker.:)

Gleder meg til å starte pakkinga, men må vaske klærne til snuppa og litt slikt først :)

Det viktigste for meg er dagbok, lesestoff og mobil. Greit å ha noe å holde på med innmelllom.

Da har jeg sendt mannen opp på lofte får å ta ned en trillekoffert sånn at jeg kan pakke litt i morgen :) var faktisk han som syntes det var på tide nå :) :)

Jeg jobber med lista mi ;) Skal ha med 2 bagger; 1 sekk/liten veske til fødselen og 1 bag til barsel.

her har jeg pakket ned:

*to jogge/kose bukser
*Tre singletter
*en tynn genser
*en kose jakke
*en hette genser som er litt lang
*to par sokker
*5 boxere
*en sports bh
*to amme bh
*ull innlegg

Baby:

*to bukser
*en pysj
*en strømpebukse
*tre bodyer
*hentesettet
*to par sokker
*to luer
*smokk

Mangler Toalettsaker.:)
Står den klar allerede? Du er flink!

Når pakker dere fødebaggen? =)

Min er faktisk ganske klar, egentlig... Jeg er superdårlig på å pakke når jeg er stressa, pakker alltid flere dager i forveien (Og pakker opp igjen, justerer litt, endrer pakkeliste) når vi skal på tur / ferie... Er snart 34 uker så det er jo ennå veldig tidlig, men pytt sann :)

Jeg må begynne med dette snart.. Men må liksom vaske babyklærne først.. Kanskje jeg skal gjøre det i dag.. Har jo fått sånn blanda sensitiv i gratispakkene ^^

noen som vet om det er veldig dårlig for lyse babyklær og bli vasket ned blanda Color?

Jeg må jo vaske sengesett og klær og lanolisere bleiebukser... Åh nå ble det plutselig masse jeg må gjøre :p

-- tasting fra mobil --

Jeg er så og si ferdik med min, sist gang ble så misslykka at jeg pakker tidlig å detaljert denne gangen :p
4 singletter
3 kose/joggebukser
1 tynn genser
1 hettejakke
Sokker
1sports bh og en amme bh
Morgenkåpe
Tøfler
Shampoo/balsam/lotion
Heat lotion til fødselen
Lepomade
Håndkle
Mykt dopapir
Toalettsaker
Ammeinnlegg
Hentetøy
Helseteppe
Kamera
Lader
Vannflaske
Energibarer
Engle musikk til fødselen og cd spiller (sist gang tok det 3timer før de fant cd spiller på føden)
Hår strikker

Tror det var det meste. Det meste var ting jeg savnet sist gang så nå er jeg ihvertfall forberet ;)

Kanskje pakke med hårføner også for lufttørking nedentil, og eget lambi mykt toalettpapir :p hihi, venter min første i slutten av mai men ser for meg at det blir veeeldig sårt der nede. Ei venninne tipset også om at når man kommer hjem er det lurt med en vannflaske på badet, hvis man ikke har de søte små minidusjhodene som de har på sykehuset (salt urin sviiir når det er sårt, usj)...

Kanskje pakke med hårføner også for lufttørking nedentil, og eget lambi mykt toalettpapir :p hihi, venter min første i slutten av mai men ser for meg at det blir veeeldig sårt der nede. Ei venninne tipset også om at når man kommer hjem er det lurt med en vannflaske på badet, hvis man ikke har de søte små minidusjhodene som de har på sykehuset (salt urin sviiir når det er sårt, usj)...

Vi har faktisk en sånn minidusj ved doen her hjemme, hahahha :P Ellers gikk dogåinga veldig bra etter forrige fødsel. Det eneste jeg sleit med var å gjøre nr. 2 :P Jeg turte rett og slett ikke, så det endte med at jeg ikke fikk gjort nr. 2 på 1,5 uke :P En lettelse, for å si det mildt, hahaha :P

Vi har faktisk en sånn minidusj ved doen her hjemme, hahahha :p Ellers gikk dogåinga veldig bra etter forrige fødsel. Det eneste jeg sleit med var å gjøre nr. 2 :p Jeg turte rett og slett ikke, så det endte med at jeg ikke fikk gjort nr. 2 på 1,5 uke :p En lettelse, for å si det mildt, hahaha :p

Jeg lurer på om ikke jeg skal fikse en sånn minidusj selv, hihi :p offameg, nei kan tenke meg at det skal litt guts til å våge det første dobesøket for å gjør nr. 2! Da har man vel litt skrekken på å bruke musklene der nede til å presse. 1,5 uke er lenge :O Det må virkelig vært en lettelse etterpå ja!

Jeg lurer på om ikke jeg skal fikse en sånn minidusj selv, hihi :p offameg, nei kan tenke meg at det skal litt guts til å våge det første dobesøket for å gjør nr. 2! Da har man vel litt skrekken på å bruke musklene der nede til å presse. 1,5 uke er lenge :O Det må virkelig vært en lettelse etterpå ja!

Hehe, det er ikke sårt så veldig lenge, da ;) Jeg var nesten ikke sår i det hele tatt da jeg kom hjem, faktisk. Jeg resite hjem 4. dagen etter fødsel. Brukte vanlig dopapir (det som var på sykehuset) til jeg kom hjem. Hadde med eget, men så aldri vitsen med å bruke det :P

Hehe, det er ikke sårt så veldig lenge, da ;) Jeg var nesten ikke sår i det hele tatt da jeg kom hjem, faktisk. Jeg resite hjem 4. dagen etter fødsel. Brukte vanlig dopapir (det som var på sykehuset) til jeg kom hjem. Hadde med eget, men så aldri vitsen med å bruke det :p

Det var bra da! men jeg personlig er veldig sensitiv der og hvis jeg blir sår av forskjellige årsaker, hihi, så er det veldig sårt en god stund :oops:

Back
Topp