Fødebag

Me found:

http://www.babyverden.no/Fodsel/Foedselsforberedelser/Hva-skal-jeg-ha-med-i-sykehusbagen/

:)

Er nok ikke alt på lista man trenger, og man kan jo ha individuelle behov, men den er ihvertfall et flott utgangspunkt:) Vi har ganske lang kjøretur hjem, så vi må nok ta høyde for det og ha med en del ekstra skift (i tilfelle denne babyen gulper like mye som storesøster gjorde) og fullt utstyrt stelleveske om vi må innom på bensinstasjon for å skifte...

Jeg har så smått bynnt å pakke en koffert til meg,men det er av typen ammeinnlegg og ting jeg ikke har bruk for nå. Syns det er litt vanskelig å pakke til meg selv,jeg må jo også pakke med tanke på at jeg skal bo hos mamma og pappa før fødselen.Men er ikke lange vegen fra Skien til Sandefjord,så samboer kan vel ta seg en tur hjem og hente hvis jeg har glemt noe.Hvis ikke får vi jo kjøpt det også.

JEg venter med å pakke til 2 uker før termin tenker jeg. Vil ikke ha baby ut før den tid :p

Min erfaring tilsier at det trengs en bukse til hver dag, fordi man lett kan blø gjennom og man svetter som en gris! I tillegg må det være med en topp for hver dag. Singlet og jakke er genialt, men helst ikke med glidelås da dette kan bli vondt for babyen å ligge på.

Lypsyl og en god fuktighetskrem er superviktig! Det er tørr luft på sykehusene!

Innesko som sitter fast på beina, lesestoff og musikk er gode ting å ha. Og selvsagt telefon og lader.

Til babyen tar jeg kun med hentesett og et teppe, samt noen gulpekluter. Erfaringsvis har jeg alltid brukt sykehusklærne på babyen, det er så lettvint :)

Jeg har så smått bynnt å pakke en koffert til meg,men det er av typen ammeinnlegg og ting jeg ikke har bruk for nå. Syns det er litt vanskelig å pakke til meg selv,jeg må jo også pakke med tanke på at jeg skal bo hos mamma og pappa før fødselen.Men er ikke lange vegen fra Skien til Sandefjord,så samboer kan vel ta seg en tur hjem og hente hvis jeg har glemt noe.Hvis ikke får vi jo kjøpt det også.
Bor du i Skien og skal føde i Sandefjord? :P

Bor du i Skien og skal føde i Sandefjord? :p

Nei,jeg bor i Sandefjord og skal føde i Skien.Men flytter hjem til mamma og pappa i Skien rundt nyttår,siden samboer har fått seg jobb i Skien.Vil ikke plutselig sitte aleine i Sandefjord og være i fødsel,mens han sitter på et kontor i Skien. Da er det tryggere å kunne bo nærmere sykehuset når jeg først har muligheten til det,så er det noe trygt ved det å bo hos mamma og pappa! ;)

Nei,jeg bor i Sandefjord og skal føde i Skien.Men flytter hjem til mamma og pappa i Skien rundt nyttår,siden samboer har fått seg jobb i Skien.Vil ikke plutselig sitte aleine i Sandefjord og være i fødsel,mens han sitter på et kontor i Skien. Da er det tryggere å kunne bo nærmere sykehuset når jeg først har muligheten til det,så er det noe trygt ved det å bo hos mamma og pappa! ;)
Ah sånn sett ja ;) Kanskje vi ses på barsel da ;)

Back
Topp