Fødebag

Henhan

Betatt av forumet
Når pakker dere fødebagen og hva har dere med dere? Her er det for tidlig å pakke bagen nå, da termin ikke er før 4.feb. Men blir nok mye tidligere og mer planlagt enn sist. Da pakket jeg med bagen mens jeg hadde rier med 5 min mellomrom. Var da 12 dager på overtid, så det burde vært gjort for lengst;)

Jeg kommer til å skrive en liste over hva jeg vil ha med, og så pakke ned de tingene som kan pakkes ned til jul, så tar jeg med resten når riene starter.. For eksempel mobillader, pc, toalettsaker, mat/drikke og annet som er i daglig bruk og ikke kan ligge i bagen i ukesvis.. Kommer nok til å bruke lista til babyverden, det gjorde jeg sist, og manglet ingenting da:)

Æ pakke når æ kjenne at d e nåkka på gang :) Bor bærre 5 min fra sykehuset, så fort gjort å hent d æ mangle :)

Sist gang bodd vi å så nærme sykehuset at æ gjekk heim å henta ting æ mangla ;)

Jeg pakket ikke noen fødebag sist gang, hadde bare det jeg hadde på meg med på føden. Mannen tok med kamera i tilfelle det var noe, og det var det jo.. Så han måtte pakke for meg, og komme med det dagen etter.. =) Jeg har skrevet lista nå, og begynner nok snart å pakke ned det jeg ikke bruker.

Kommer ikke til å pakke med meg allverdens.
Forrige gang pakket jeg alt som stod på listen her på babyverden tror jeg, og litt til som jeg tenkte at jeg sikkert fikk bruk for, men fikk ikke bruk for halvparten av det jeg hadde dratt med meg :p
Så denne gangen gidder jeg ikke å dra med meg så mye :)

Drar heller med meg for mye enn for lite, ettersom det er over to timer hjem igjen for å hente ting man eventuelt har glemt.. Må i tilfelle kjøpe nytt i byen i nærheten av sykehuset, men det er så uøkonomisk;P

Har skrevet liste, men vet ikke når jeg skal pakke den xsmile3
Fødebag
2 topper
Ammebh
Kosedress
3 truser
3sokker
Ammeinnlegg
Brystvortekrem
Melkeoppsamlere(?)
Ammepute (har med min egen pga store ammeproblemer sist, derfor har jeg investert i en cosyfix)
Lader
Handsfree
Toalettmappe
Slippers
Skjerf (merinoull)
Shampo-balsam-dusjsåpe

Baby
3 bodyer
2 sparkebukser
Hentesett
Tynnlue
Babytøfler
2 Babytepper

Har skrevet liste, men vet ikke når jeg skal pakke den xsmile3

Ammepute (har med min egen pga store ammeproblemer sist, derfor har jeg investert i en cosyfix)

Smart! Det tenkte ikke jeg på en gang. Ammepute MÅ jeg jo bare ha med meg ;) Da trenger jeg kanskje en større bag da :P Vis ikke man kanskje får låne det på sjukehuset? Fikk jo ikke tilbud om det sist. men hadde hvert utrolig sjekt!

Jeg har handlet inn det jeg trenger (for det meste).
Det siste innkjøpe var brystskjold, salve ved såre brystvorter og nettingtruser :P Fikk jo noen på sykehuset. men man får vist bare en. Synes det var greit å bare kaste dem etterpå! Man blør jo en del første tiden..
Anbefaler å ta med egen såpe og ikke minst DO papir!! :)

Har ikke pakket enda, men har tenkt en del på hva jeg vil ha me, å har litt lyst til å pakke den snart, eller evt noe av det...

Dopapir var lurt!!! Det må jeg huske :)

Jeg har pakket fødebagen. Har med klær til meg, mannen og lillegutt. Og ellers dopapir, hårføner, fuktighetskrem, kamera etc-- Sikkert altfor mye :P

Jeg kommer til å skrive en liste over hva jeg vil ha med, og så pakke ned de tingene som kan pakkes ned til jul, så tar jeg med resten når riene starter.. For eksempel mobillader, pc, toalettsaker, mat/drikke og annet som er i daglig bruk og ikke kan ligge i bagen i ukesvis.. Kommer nok til å bruke lista til babyverden, det gjorde jeg sist, og manglet ingenting da:)

Hvor er lista til babyverden? :)

Husker jeg svetta som en gris, hadde en god del vann i kroppen. Så jeg hadde for få topper/t-skjorter med meg. Det skal jeg ikke ha for lite av denne gang!!!
Tror jeg skal ta meg en tur på HM i morgen å kjøpe en del singleter.

Jeg hadde med dopapir, men brukte det ikke. Jeg skylte med hånddusj når jeg hadde vært på do og tørket med håndduk etterpå. Det var et helt skap fullt av håndduker ved siden av doet.

Jeg skal ha med mange singletter, og tynne jakker. Det var det jeg brukte mens jeg var på føden sist. Fikk så mange nettingtruser vi ville ha, Jeg brukte de som nattbh i starten, bare klippet hull i skrittet og tok av litt på armene/bena, genialt.
Her har de ørten ammeputer, så det tar jeg ikke med.

Jeg anbefaler å kjøpe noen litt dyrere ammeinnlegg for å ha i starten, jeg brukte og har kjøpt avent. De er ekstra myke, og det gjør seg på såre bryster i starten. Jeg smurte med purelan og lufttørket, og jeg ble ikke sår.
Ta med kosebukser, gjerne en ekstra. Jeg brukte kun kosebukse og man både svetter og blør.. Da må man ha flere =)

Jeg har hele tia sagt at jeg skal pakke den på nyåret, har temrin 18. januar, sånn når jeg har pakket vekk jula igjen. Men nå har jeg tenkt at det sikkert ikke er så dumt å gjøre det når jeg begynner på min permisjonstid som er i romjula. Så vi får se hvor lenge jeg klarer å vente :p

Til den nyfødte kommer jeg til å pakke et par skift som bodyer, strømpebukse, kosedress, lue, kjøredress, tepper o.l. Til meg kommer jeg til å pakke med ammetopper + innlegg, joggebukser, truser, slippers, toalettsaker, kamera og mobil + ladere så klart:P pakker vel det jeg føler for å ha med.

Back
Topp