Fødebag - sniker fra juli :)

Kronedama

Glad i forumet
Julikulene 2020
Hei.

Dere som da har brukt deres fødebag, hva skulle dere ønske dere hadde pakket med?

Hva var unødvendig å pakke?
Og hva var gull verdt ?:Heartred

Kom gjerne med tips osv.

Setter stor pris på det :happy:

Hilsen ei som sniker fra juli gruppa :happy:
 
Skulle ønske jeg hadde med salve til brystene. Skikkelig sårt de første dagene. Mange skryter av multimam kompresser. Ikke prøvd de selv.

Tøfler er kjekt. Shampo så du kan dusje og føle deg litt fin. Toalettsaker.
Klær til hjemreisen både 50 og 56. En ull lue til rett etter fødsel. Så liten som mulig.
Snacks om du må være alene på sykehuset. Da har man ekstra behov for litt kos.

Sykehus har sykehus trøyer, bind og nettingtruser. Gulpekluter, bleier, stelleunderlag og omslagjakke til baby mens du er det
 
Jeg rakk ikke forbede fødebag. Så bare rasket noe med meg.

Det jeg er glad jeg tok med:
Morgenkåpe/slåbrokk
Skift til meg selv
Tøfler
Babyteppe i ull
Næringsdrikk som er melk og ikke juicebasert (bra å under fødselen)
Brettspill og sudoku (visste jeg ble noen dager på barsel)
Radio

Det jeg manglet:
Bæresjal
(Prematurklær)
Snacks til barselopphold
Ekstra lypsyl for rota vekk en under fødselen
Lader
 
Mobillader med ekstra lang ledning! Ble mye FaceTime og Netflix/YouTube :)
 
Bleier, bind, gulpekluter, sykehustilbudet, nettingtruser, plass til å stelle babyen og MME(hvis det ikke blir morsmelk) har sykehusene, ihvertfall har Kongsvinger det.

Snacks og drikke er greit, ihvertfall hvis du vil ha noe annet enn saft, melk, kaffe eller te.
Toalettsaker, håndkrem/krem, lypsyl, klær til deg og baby, tøfler, pysj, telefon/lader, hodetelefoner/ørepropper, babyteppe(jeg tok et i ull og et uten, noe som var bra siden hun ikke tålte ull),
 
Jeg er sjeleglad jeg hadde med meg slippers!
Skulle ha hatt med meg salve til såre brystknopper...
 
Hei.

Dere som da har brukt deres fødebag, hva skulle dere ønske dere hadde pakket med?

Hva var unødvendig å pakke?
Og hva var gull verdt ?:Heartred

Kom gjerne med tips osv.

Setter stor pris på det :happy:

Hilsen ei som sniker fra juli gruppa :happy:

Jeg pakket truser, sokker, to komfortable joggebukser (to i tilfelle lekkasje siden man blør mye), en lang cardigan til å skjule bleierompa, ammesingleter og birkenstocks, multimam kompresser, purelan salve og isbind, kjøpt hos fodebagen.no. Fikk ikke bruk for trusene siden jeg bodde i sykehusets, de nettingtrusene var sykt behagelige:hilarious: utover det brukte jeg det jeg hadde med. Anmesingleter var genialt siden barsel er varmt og jeg følte meg helt kokt. Isbindene var gull verdt, det var helt fantastisk å kunne kjøle ned et hovent og ømt underliv! Purelan og multimam var også høyst nødvendig siden lillebror også hadde stramt tungebånd og amma på meg store kjøttsår innen dag to. Mobillader og snacks var også lurt å ha med.

Til baby hadde jeg med to sett egne klær i str 50 og 56, ei lita lue, et hjemmestrikka ullteppe og hentesett til hjemreise. De harllitt bodyer på barsel, men de var så utvaska og uformelige at egne klær var mye koseligere.
 
Hei.

Dere som da har brukt deres fødebag, hva skulle dere ønske dere hadde pakket med?

Hva var unødvendig å pakke?
Og hva var gull verdt ?:Heartred

Kom gjerne med tips osv.

Setter stor pris på det :happy:

Hilsen ei som sniker fra juli gruppa :happy:

sniker inn her selv jeg:shy:

men det jeg tok med som jeg fikk bruk for.

Til selve fødselen:

-vannflaske
-hårstrikk for å få samlet håret bort fra ansikt
-lipsyl (tørr luft på sykehus og det blir mye pusting:)
-snax og drikke for å holde energien oppe til meg og pappaen.
- helsekort og nødvendige papirer
-telefonlader var og kjekt å ha lett tilgjengelig siden latensfasen drøyde ut mens vi var der:)
-toalettsaker til å få dusjet og pusse tenner etc etter fødsel

til barsel:
-Sandaler ( her hadde jeg birkenstock, ved en eventull neste blir det sandaler bedre egnet til å bli med inn i dusj etc:))
-to par behagelige joggebukser (som passet under graviditeten:))
-sokker
-ekstra truser ( som har plass til de enorme bind/bleiene på sykehuset)
-Ammetopper og ammebh
-cardigan/genser
-multi mam kompresser og purelan

Til baby:
-eget pledd ( glad for det de på sykehuset var så utvasket og stive)
-egne klær til sykehusoppholdet (hadde med ulike ting men foretrakk pysj uten fot + sokker, baby har bånd rundt hånt og fot så syntes det var mest praktisk:)
-klær til hjemreise

følte vi traff godt på det vi tok med. Var ikke noe vi ikke fikk bruk for eller savnet stort,
 
Neglesaks til baby! Ble født med kjempemange negler. Samme skjedde med storebror, og han rakk å klore seg til blods i hele ansiktet før vi kom oss på apoteket og fikk kjøpt neglesaks. Glad vi tok med denne gangen, så slapp vi at mini ble oppskrapet
 
Back
Topp