fødebag og hårføner

cakegirl84

Betatt av forumet
Jeg er litt treg av meg.. ikke pakket ferdig fødebaggen ennå. Litt fordi jeg kun har hatt en natt med kynnere..lite tegn på at noe skjer..

Jeg har skulderkort hår med pannelugg og tenker å ta med en liten hårføner.. Er det litt "fjongt",gjør vel ikke noe om man har med det?

Jeg føler jeg tar med altfor mye,vanskelig å pakke, men finner vel ut av det :)

Det er anbefalt å ta med hårføner, ikke for styling akkurat, men hvis du ender med noen sting der nede, er det mer behagelig å blåse deg tørr, enn å tørke med håndkle. Så da kan du fint bruke det som grunn til å ta med føner, og da kan du like så godt føne håret når du enda har den med ;)

Jeg er på sykehuset nå, fødte i går. Synes det var deilig å ordne håret og ta på maskara da jeg hadde dusjet i dag. Føler meg såå mye bedre og freshere. Så det må være lov:) Men ikke føl at du må se fresh ut dersom du ikke orker. Det må man ta som det kommer.

Jeg har med krølltanga mi også jeg:p
I dag har jeg brukt både føhner, rettetang og sminke etter at jeg endelig orket å vaske håret og stelle meg ordentlig. Måtte bare få en god dose smertestillende først (har tatt keisersnitt), og nå føler jeg meg så mye freshere. Ser ut som meg selv igjen, liksom. Skal være her på sykehuset til i morgen. (Tre netter til sammen). Har ikke føle meg så fresh siden før jeg ble gravid (har vært kvalm), og det må være lov å se bra ut selvom man nettopp har født. Jeg unnet meg øyekrem, ansiktsmaske og en god bodylotion også. Magen er jo fortsatt en stor hoven og operert pudding, lårene disser, renselsen lukter og anklene er litt hovne- men sminke og hår og klær må jo være lov til å stæsje litt likevel. Man må ikke gå i mannens slippers og sliten joggebukse selvom man har født og er på sykehus. Men det er selvsagt lov for de som synes det gir best komfort. Ingen som skal bry seg om det :) Det viktigste er at mor har det best mulig etter eget ønske. Egentid:)

Last edited:
Jeg hadde med hårføhner, rettetang og sminke, ingenting av det ble brukt :) men jeg hadde sikkert pakket det igjen om jeg skulle pakket fødebaggen, man vet jo aldri :)
På mitt sykehus anbefalte de å ikke bruke hårføhner nedentil, heller skylle med hånddusjen etter toalettbesøk og klappe litt tørt med håndkle.

Så bra, da skal jeg med god samvittighet bruke det. ER som dere sier bedre å føle seg vel enn å gå rundt å føle at man ser ut som et slitent takras. Med nr 1 hadde jeg ikke med, og jeg ser jo ti ganger trøttere ut og så ut som en fjortis..så her skal det styles og føle seg fresh:)

Jeg har pakket føneren, har tykt langt hår som er vått i flere timer, så den er absolutt med :)

Eg personleg hadde latt hårfønaren blitt igjen, spesielt om det var til der nede. Hadde ikkje hatt tid eller ork å stå med beina i skrev for å tørke med hårfønar. Også blødde det såpass mykje også, at det hadde ikkje gått...

Jeg skylte bare med dodusjen, og klappet tørt etterpå. Men nå hadde ikke jeg særlig vondt heller ;-) Brukte riktignok god tid på badet med ansiktskrem osv, viktig å føle seg bra etter fødsel. Sminke hadde jeg med, men brukte det ikke da jeg følte meg veldig fin uten. :-)

Back
Topp