Fødebag og babyklærstr.

SofieSofie

Lillegutt <3
Januarhula 2014
Heihei dere :)

Noen som har erfaringer med hvilke str. som er lurest å med seg i fødebagen? De str som er på H&M er veldig små i forhold til kappahl f.eks. Syns det er så kjedelig å skulle ha med for store klær som babyen drukner i, men også kjedelig hvis klærne skulle være for små da. Hehe. På UL har jeg blitt fortalt at hvis han følger kurva si blir han rundt 3500, så han blir ikke sånn kjempestor :) Vet jo at de kan ta feil da, men noen som har erfaringer?

Jeg har med meg 1 body, 1 heldress/bukse og genser i 50 og 56 :) sånn at jeg er på den sikre siden :) har jo med strømpebukser og luer men det passer jo uansett :)

Ei venninne har en baby på 1 måned som veier 4000gram og noe nå som bruker str 50, så satser på str 50 her siden jordmor antar baby blir 3000-3500gram her.

Har tatt med noe 50, og noe 56 som ser litt smått ut i forhold til andre plagg i 56.. :) 3600 ca har jeg fått beskjed om, hvis jeg går til termin..
Kjedelig å bare ha pakka 56 om fødselen skulle starte et par uker før, og måtte begynne å pakke om til 50 midt oppi alt

I tillegg til strikkasettet/hentesett tar jeg bare med klær i str.50...har samme erfaring som over, at baby på 4 kg passer str.50. Tror ikke jeg får baby over 4 kg...selv om hele svigerfamilien tror deeeet!! Hehe :-)
Har med strømpebukse da, den er jo uansett veldig føyelig og str.50/56
Det meste jeg har med er fra HM...og vasket (syns også det har krympet litt)

Kjenner bebiser på nesten 5kg som også har fått på seg str 50.(i noen få dager hvertfall). Så jeg satser på str 50.

Jeg har pakket tre bodyer og tre bukser i størrelse 50, pluss en pysj i størrelse 50 og en tynn dress i ullblanding i størrelse 50. To luer og tre par sokker. Kommer han nå snart vil han vel svømme i klærne sine, men det gjør ikke no, blir sikkert bare enda søtere :D ❤️

Min første jente va 3960 og 52 lang. Mine bodyer i str. 50 var vansklige og få på. Måtte sende barnefar på butikken for jeg hadde kun pakket 50 klær. 1 bleiene jeg hadde handlet inn var også i det minste laget. Så der måtte jeg også ut og handle. Tar me både 50 og 56 denne gang og kjøper kun 2 er bleier ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Syns det er store forskjeller på hvor store klærne er i de ulike størrelsene! Har kjøpt body i 62 som er like stor som en annen i 50. Og noen stoffer er jo mye mer tøyelige enn andre. Jeg har med en body i 50 og en i 56. Så får vi se. :)

Jeg venter visst ei lita jente på mellom 3100-3400 gram. Så regner med at str. 50 passer en god stund. Tar ikke med så mange klær på sykehuset, man får jo låne der og så blir ikke klesvask det første man gjør når man kommet hjem :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ville tatt med de minste og så får heller pappaen komme med større om det blir behov for det.

Godt poeng. Har sikkert godt av å komme seg litt ut også etter fødselen :p
Ja det er jo vanlig å ta seg en tur hjem etterhvert. Om ikke å lufte hunden eller hjem til storesøsken, så for å ta seg en dusj og sånn hjemme ;) ikke nødvendig med egne klær heeelt rett etter fødselen, kan vente til etter første badet. De blir vel bare vasket litt kjapt med en gang...?

Back
Topp