Fødebag keisersnitt vs vaginal fødsel

Salami

Flørter med forumet
Julikulene 2020
Er det andre ting en bør ha med seg når det er keisersnitt vs vanlig fødsel?
Og hva bør en ha med?
 
Man trenger i grunn det samme. Men ved KS har mange et døgn ekstra på barsel fordi alt går litt treigere etter KS (man kan ha vondt, melka kommer litt seinere osv)
 
Det jeg tenker på som kn være annerledes er flere skift og bukse/strømpebukse som ikke strammer over arret.
Ellers brukte jeg stort sett sykehusskjorte som overdel på sykehuset, greit å spare seg for det man kan av skift og vask :)
 
Ja lause bukser er eit must! Eg er veldig glad i Cubus sine lausebukser med brei kant på magen. Og truser som går opp på magen, kjøpte på KappAhl. Lause bukser generelt i etterkant av ks òg. Gjekk fleire måneder før eg kunne gå tilbake til bukser med vanlig liv... men det kan vera forskjellig då.
Og siden ein blir liggande litt lenger så kan det vera greit med iPad, bok, blad ol.
Evt brystpumpe viss du har tenkt å amma, siden det kan vera litt vanskeligare å få til amminga etter ks. Nokon sjukehus har, men er gjerne fleire så bruker.
 
Er det andre ting en bør ha med seg når det er keisersnitt vs vanlig fødsel?
Og hva bør en ha med?
Hadde med powerbank til lading av diverse til begge fødslene. Var veldig nyttig etter keisersnittet når jeg var mindre mobil, etter vaginal fødsel klarte jeg meg uten :happy:
 
Back
Topp