Fødebag - hvor mange plagg m til baby?

Ja er det ikke noe sånt da? Tror det er 2 eller 2,5 døgn på barselhotellet her, men mulig å reise etter 6 timer om man vil. Og mulighet til å være lenger om man trenger det. Tror jeg var litt lenger med førstemann fordi det var så godt å bli passet på og alt var nytt og skummelt. Mens med andremann reiste jeg tidligere, men angret litt for kunne nok trengt litt mer tid før tobarnshverdagen ble kastet på meg :p undervurderte hvor sliten jeg var da jeg kom hjem til toåringen. Så denne gangen tenker jeg å være den tida jeg får og nyte alle måltider levert og ikke trenge å tenke på klesvask eller andre hverdagsplikter men bare nyte noen døgn med full oppmerksomhet til babyen. Vet at den oppmerksomheten fort blir på søskenene igjen straks jeg går inn døra hjemme :p

Her er det snart 7 år siden sist,og selv om storebror er stor og forstår mye tror jeg også at jeg vil være på sykehuset så lenge jeg får lov,gjerne en ekstra natt. Forrige gang var vi 10 dager på nyfødtintensiven så har ikke helt noe å sammenligne med.. Men jeg hadde fryktelig mye melk sist og donerte en del,kommer til å gjøre det denne gangen også men vil da gjerne være sikker på at ammingen går sånn tåelig bra før jeg gir melka videre.

Jeg har prøvd å engasjere henne lenge, men hun er bare ikke interessert :hilarious: Jeg kjøpte til og med boka til Anna Fiske, fullstendig klar for å gå all in, skulle ikke lure unna med snakk om babystøv eller noe, men niks nada interesse :hilarious: Men hun koser også på magen i hvertfall, hvis jeg spør om hun vil gi lillebror en kos :shy: Spennende tider fremover i hvertfall :woot:
Ja, jeg skjønner jo at det er vanskelig for dem å forholde seg til det når de er så små. Husker hvordan det var da jentungen skulle bli storesøster, hun skjønte det ikke helt da hun heller. Også er jo et svangerskap leeenge, stakkars, jeg føler det varer i en evighet, men det må jo være enda lenger for dem :rolleyes: blir spennende, ja ❤

Her er det snart 7 år siden sist,og selv om storebror er stor og forstår mye tror jeg også at jeg vil være på sykehuset så lenge jeg får lov,gjerne en ekstra natt. Forrige gang var vi 10 dager på nyfødtintensiven så har ikke helt noe å sammenligne med.. Men jeg hadde fryktelig mye melk sist og donerte en del,kommer til å gjøre det denne gangen også men vil da gjerne være sikker på at ammingen går sånn tåelig bra før jeg gir melka videre.
Jeg var også melkedonor sist :Heartred håper å kunne være det nå og :)

Sniker fra August..

Jeg reiste hjem etter 30 timer sist (etter 2. ks), så brukte egentlig bare pysjamas og hentesettet.
Men så fikk hun en utrolig deilig tynnulldress når hun ble født, på sykehuset, så hun brukte den.
Med eldste var jeg 4 dager på sykehuset og på det sykehuset hadde de bare rask av klær. Så der brukte jeg 4 skift+pysjamas og hentesett.

Kommer nok til å pakke rikelig denne gangen - også :hilarious:

Siden dette er vinterbaby nr 2, (og vinterbaby nr 1 var ganske kald i starten) pakker jeg med ullklær og ullteppe i tillegg til hentesett.
For ullklær finnes ikke på sykehuset så vidt jeg husker.

Anbefaler å bruke sykehusets klær helt i starten, er ofte litt blod og gris etter fødsel som kan være vanskelig å få bort fra nytt hvitt tøy :)

Fikk ånden over meg i dag og begynte pakkingen! Pakket to sett body/bukse/sokker og to pyjamas til baby. Satser på noe strikkatøy fra mamma, for jeg tror ikke noe jeg har strikket passer den aller første tiden :rolleyes: Hvis ikke blir det ullteppe over, inni bilstolposen, det holder nok i massevis det også.

Fra 00:00 1. Januar er jeg peise mentalt fødeklar, så da kan det få skje når som helst, jo snarere jo bedre, så heeeelt greit å ha det klart :happy:

Fikk ånden over meg i dag og begynte pakkingen! Pakket to sett body/bukse/sokker og to pyjamas til baby. Satser på noe strikkatøy fra mamma, for jeg tror ikke noe jeg har strikket passer den aller første tiden :rolleyes: Hvis ikke blir det ullteppe over, inni bilstolposen, det holder nok i massevis det også.

Fra 00:00 1. Januar er jeg peise mentalt fødeklar, så da kan det få skje når som helst, jo snarere jo bedre, så heeeelt greit å ha det klart :happy:
Pakket den når jeg bikket uke 37:p Da ble klær vasket og stellebord gjort klart.
Pakket ca samme som deg! Når har du termin?

Pakket den når jeg bikket uke 37:p Da ble klær vasket og stellebord gjort klart.
Pakket ca samme som deg! Når har du termin?
Ville hente stellebordet opp også, men samboer bare stirret matt på meg og proklamerte at det er første juledag i dag :hilarious: Ikke aktuelt med andre ord :rolleyes: Jeg ommøblerte badet likevel så det er bare å hente det i garasjen og vaske over det :angelic:

Ikke før 28. januar, så når jeg tenker meg om kan han kanskje vente til typ 4. januar om jeg skal være politisk korrekt, da er jeg akkurat 37 uker :rolleyes: Men jeg er så jæ æ ææ æævla lei :wtf:

Ville hente stellebordet opp også, men samboer bare stirret matt på meg og proklamerte at det er første juledag i dag :hilarious: Ikke aktuelt med andre ord :rolleyes: Jeg ommøblerte badet likevel så det er bare å hente det i garasjen og vaske over det :angelic:

Ikke før 28. januar, så når jeg tenker meg om kan han kanskje vente til typ 4. januar om jeg skal være politisk korrekt, da er jeg akkurat 37 uker :rolleyes: Men jeg er så jæ æ ææ æævla lei :wtf:
Hahah, min samboer er ganske lik der. «Er det nøøødvendig at dette MÅ gjøres i kveld kl 22?!» :hilarious: Ehhh. Ja. Nå var jeg innstilt på det:p:p

Åååh. Men skjønner deg godt! Er drittlei selv:dead::dead: Var mye tidligere med både fødebagen og stellebord med førstemann:angelic: Syns jeg ventet greit lenge denne gang:smug:

Hahah, min samboer er ganske lik der. «Er det nøøødvendig at dette MÅ gjøres i kveld kl 22?!» :hilarious: Ehhh. Ja. Nå var jeg innstilt på det:p:p

Åååh. Men skjønner deg godt! Er drittlei selv:dead::dead: Var mye tidligere med både fødebagen og stellebord med førstemann:angelic: Syns jeg ventet greit lenge denne gang:smug:
Hahaha, akkurat sånn ja!! :hilarious:

Jeg husker ikke når jeg begynte pakkingen sist, men bortimot halvparten av alt jeg skal ha med og skulle den gang da også er jo ting jeg bruker omtrent daglig så det er jo bare sånn halvveispakking... :rolleyes: Har ikke skrevet noe liste denne gangen en gang, tror det begynner å bli på tide, i tilfelle samboer må fikse resten :hilarious:

Hahaha, jeg har pakket litt og litt.. må få ånden over meg.. har termin 25 januar og tenker at så fort vi kommer hjem fra hytta mandag 3 januar så skal alle midler tas i bruk for å få til en fødsel :hilarious: sorry ass, men jeg er dritt lei kvalme, oppkast, hovne bein, hender og ansikt, vondt bekken, modningsrier, halsbrann og alt annet :bag:

Hahaha, jeg har pakket litt og litt.. må få ånden over meg.. har termin 25 januar og tenker at så fort vi kommer hjem fra hytta mandag 3 januar så skal alle midler tas i bruk for å få til en fødsel :hilarious: sorry ass, men jeg er dritt lei kvalme, oppkast, hovne bein, hender og ansikt, vondt bekken, modningsrier, halsbrann og alt annet :bag:
Ja! Jeg skal følge alle kjerringknep i boka og mer til, kanskje utenom trappegåingen jeg har hørt om - det tror jeg vil ta knekken på meg og sende meg "over the deep end" :hilarious::banghead:

Ja! Jeg skal følge alle kjerringknep i boka og mer til, kanskje utenom trappegåingen jeg har hørt om - det tror jeg vil ta knekken på meg og sende meg "over the deep end" :hilarious::banghead:

Her har sex vært det som har fungert best.. men ja, skal gjøre alt utennom å slite ut meg selv da :rolleyes: tenk at vi snart er ferdige, snart har vi de på utsiden :bag::D gleder meg til å få tilbake kroppen min :p

Hahaha, akkurat sånn ja!! :hilarious:

Jeg husker ikke når jeg begynte pakkingen sist, men bortimot halvparten av alt jeg skal ha med og skulle den gang da også er jo ting jeg bruker omtrent daglig så det er jo bare sånn halvveispakking... :rolleyes: Har ikke skrevet noe liste denne gangen en gang, tror det begynner å bli på tide, i tilfelle samboer må fikse resten :hilarious:
Haha, helt likt her. Men burde hatt en liste ja. Bare for å sjekke hva jeg faktisk skal ha med.

Back
Topp