Fødebag - Hva hadde du med deg vs. hva du faktisk fikk brukt

Kykkelykkeliky

Elsker forumet
Juligull2021
Augustbarna 2021
Nå er det vel en del her som er kommet hjem fra barsel med sine søte små og jeg er veldig nysgjerrig på hvordan dere evaluerer deres egen fødebag!

Hva hadde du med deg og hva ble det faktisk brukt for?

Noe du kunne droppet?

Noe du savnet som du ville pakket neste gang?


Del med oss som fortsatt sitter og venter!
 
Jeg har hatt raske fødsler med begge mine så baggene ble aldri åpnet på fødestua noen av gangene.

Med første: Hadde med altfor lite klær til meg og baby. Bodde på hotell på Ullevål så brukte egne klær og de ble våte av blod, svette, gulp og melk veldig fort. Burde også hatt med gulpekluter, håndklær og engangskluter til baby. Det var fullt på hotellet og vanskelig å få lånt noe særlig utover bleier og bind. Vi var på sykehuset i 4 dager og dro hjem for å hente mer klær og sånt. Jeg brukte ikke noe av dill og dall i toalettveska utover tannkost :)

Med andre: Hadde med for mye klær og mat, men også for små størrelse til baby (han gikk rett i 62- jeg hadde med 50 ) Men det var masse til utlån på hotellet på Ahus. Savnet ammepute, det fikk jeg låne sist, men da var vi nok heldige. Vi fikk låne pumpe. Vi dro hjem 24 timer etter fødselen, så rakk ikke savne noe særlig, men det var mye vi ikke trengte siden vi var der så kort. Dessuten lå mye mer ting fremme på Ahus enn på Ullevål :)
 
Sniker.
Hadde med meg små reisepakninger med toalettsaker. Ble liggende i halvannen uke tilsammen, så det gikk tomt :bag:
Hadde derfor også snaut med rent tøy.
Glemte headset, så ble dårlig med Netflix.
Hadde med strikketøy, men etter mini kom ut, ble det liggende til etter jul :hilarious: (han kom 4/11..)
Og godis/Pepsi Max fikk jeg levert på avdelingen..
 
Jeg har hatt raske fødsler med begge mine så baggene ble aldri åpnet på fødestua noen av gangene.

Med første: Hadde med altfor lite klær til meg og baby. Bodde på hotell på Ullevål så brukte egne klær og de ble våte av blod, svette, gulp og melk veldig fort. Burde også hatt med gulpekluter, håndklær og engangskluter til baby. Det var fullt på hotellet og vanskelig å få lånt noe særlig utover bleier og bind. Vi var på sykehuset i 4 dager og dro hjem for å hente mer klær og sånt. Jeg brukte ikke noe av dill og dall i toalettveska utover tannkost :)

Med andre: Hadde med for mye klær og mat, men også for små størrelse til baby (han gikk rett i 62- jeg hadde med 50 ) Men det var masse til utlån på hotellet på Ahus. Savnet ammepute, det fikk jeg låne sist, men da var vi nok heldige. Vi fikk låne pumpe. Vi dro hjem 24 timer etter fødselen, så rakk ikke savne noe særlig, men det var mye vi ikke trengte siden vi var der så kort. Dessuten lå mye mer ting fremme på Ahus enn på Ullevål :)


Blir igangsatt og får ikke reise hjem, så har med Donald pocket (antar jeg ikke kommer til å klare å konsentrere meg om dypere bøker) og headsett/lang lader. Men klær er jeg veldig spent på! Aner jo ikke om jeg får bli der i dagesvis totalt eller om det går fort. Men veldig greit å lese at du har hatt så to forskjellige opplevelser, føler at om jeg bommer er det ikke min feil men omstendighetene :p
 
Blir igangsatt og får ikke reise hjem, så har med Donald pocket (antar jeg ikke kommer til å klare å konsentrere meg om dypere bøker) og headsett/lang lader. Men klær er jeg veldig spent på! Aner jo ikke om jeg får bli der i dagesvis totalt eller om det går fort. Men veldig greit å lese at du har hatt så to forskjellige opplevelser, føler at om jeg bommer er det ikke min feil men omstendighetene :p
Ta med deg en bukse eller to ekstra, noen ekstra truser og BH-er og sokker. Jeg svettet helt sykt, men brukte sykehusskjorter og de lekre nettingtrusene for det de var verdt.
 
Hadde med babyklær i str 50, det var for lite, så mannen måtte ta med mer i str 56 etter fødsel. Hadde også med altfor mye snacks, men dette har blitt spist etter at vi kom hjem, så kan ikke si jeg angrer på det :joyful: Pysjen ble ikke brukt denne gangen. Hadde glemt ørepropper, men fikk låne på obsposten (ble igangsatt og fikk ikke dra hjem), og disse sikret grei søvn de tre nettene jeg var der.

Av det jeg hadde med som var svært nyttig var nettbrett og headset (før fødsel), slippers, hårbørste, Multi-mam-kompresser, Purelan, skylleflaske fra Fødebagen og eget teppe til baby.
 
Hadde med babyklær i str 50, det var for lite, så mannen måtte ta med mer i str 56 etter fødsel. Hadde også med altfor mye snacks, men dette har blitt spist etter at vi kom hjem, så kan ikke si jeg angrer på det :joyful: Pysjen ble ikke brukt denne gangen. Hadde glemt ørepropper, men fikk låne på obsposten (ble igangsatt og fikk ikke dra hjem), og disse sikret grei søvn de tre nettene jeg var der.

Av det jeg hadde med som var svært nyttig var nettbrett og headset (før fødsel), slippers, hårbørste, Multi-mam-kompresser, Purelan, skylleflaske fra Fødebagen og eget teppe til baby.

Multi-mam kompressene har jeg faktisk glemt! Takk! De går rett i baggen :)
 
Jeg var tre netter på Ahus Kongsvinger. Brukte sykehusskjorte hele tiden, og fikk ikke bruk for egne klær før hjemreise, utenom amme-bh. Hadde med to skift til baby, og brukte kun dette da vi skulle hjem. De hadde bodyer til utlån på sykehuset som vi brukte. Ellers fikk jeg bruk for toalettsaker, en plate sjokolade og en boks salte kjeks :) resten av det vi trengte av mat fikk vi på sykehuset :) hadde også noen muslibarer i veska som var gode å ha som amme-snacks.
 
Jeg fikk ikke brukt for snacks. Men hadde med meg for lite klær. (Hadde ikke tatt høyde for over ti dager på sykehus). Kjølebind og skylleflaske fra fødebagen ble med hjem igjen da det ble keisersnitt og jeg ikke fikk bruk for det.
 
Jeg hadde med for lite bodyer til baby, hun viste seg og være for stor for str 50. Hadde med 3 av hver størrelse. :) Ellers var truse til meg selv et godt valg siden jeg ikke liker så godt nettingtrusene på sykehuset, og ammevennlige klær :Heartpink
ta med god snacks :love7
 
Manglet
- Hadde med for få bodyer i str. 50 (han kastet mye opp mens vi var på sykehuset). Han druknet i str. 56 :hilarious:
- Mannen hentet ammepute på dag to.

Glad jeg tok med
- VELIG glad for at jeg bestemte meg for å ta med multima-mam på sykehuset! Niplene ble ekstremt såre, og disse reparerte omtrent over natten.
- Tynt teppe (https://www.princessbutikken.no/barnerom/billy-oekologisk-babyteppe-100x100%) ble brukt hver natt, ettersom det var veldig varmt og lommert på sykehuset.
- Et par muslibarer var veldig kjekt når han hang på puppen og jeg ikke kunne gå og hente meg mat, men trengte ikke sjokoladen og nøttene som var pakket.

Ikke brukt
- Str. 56
- Ullpledd
- Godis
- Hel body / pysj (kommer selvfølgelig an på temperaturen).
- Tynn lue

Lykke til :happy:
 
Back
Topp