Fødebag - en stor eller flere små?

Har pakket i stellebagen til babyen. Jeg tar en sånn mellomstor bag/stor veske. Mannen får ordne seg selv. Håper å få være på pasienthotellet fremfor barsel. Eneste jeg har erfart tidligere er at jeg tok med alt for mye [emoji23]

Er stor fare for at jeg også pakker altfor mye [emoji23] Førstegangs og redd for å glemme noe «viktig», enda vi bor veldig kort fra sykehuset [emoji13]

Er stor fare for at jeg også pakker altfor mye [emoji23] Førstegangs og redd for å glemme noe «viktig», enda vi bor veldig kort fra sykehuset [emoji13]

Hadde med alt mulig rart, og alt for mange eksemplarer av det meste forrige gang [emoji23] men liker å være trygg på at jeg ikke mangler noe. Bagen skal jo bare mellom døra og bilen begge plasser, så er vel ikke så farlig om det blir litt mye [emoji28]

Der jeg skal føde får vi heldigvis enkeltrom så da trenger vi ikke lagre ting i skap :) men absolutt mest praktisk med bag om man skal dele rom med andre og vil ha ting låst inne.

Så greit :-) Skal føde i Kristiansand og der har de ikke mange enkeltrom så ser for meg at jeg kanskje ender på tomannsrom eller tremannsrom. Men håper at jeg er heldig. Min søster fødte der i juli 2009 og da fikk ho enerom. Men kommer jo an på kapasiteten.

Sist hadde jeg alt i en bag, og mini sitt i en egen toalettmappe. Denne gangen har jeg puttet lille sitt i stellebagen som skal stå i bilen og mitt og litt til mannen i en bag. Erfarte sist at jeg ikke trengte tingene til mini før evt dagen etter eller rett før vi skulle reise hjem, og da står den klar i bilen så mannen eller jeg bare kan gå ned å hente den. Da blir det litt romsligere i min bag og lettere å holde styr på hva som er oppi der.

Det blir ambulanse til sykehuset her, så kanskje greit å ikke ha med 5 forskjellige bagger/vesker. Fort kaos inn og ut av sykebilen i stresset :joyful:

Last edited:
Jeg har bare en bag. Men har sortert tingene i pappposer slik at alt er oversiktlig :)

Back
Topp