Fødebag - en stor eller flere små?

JLAC

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hva pakker dere i? Har begynt å pakke i en svær, men er det kanskje lurere å pakke i flere små? Ikke født før, men hørt at det er litt begrenset plass i skapene.. Skal føde på Haukeland [emoji4]

Hva pakker dere i? Har begynt å pakke i en svær, men er det kanskje lurere å pakke i flere små? Ikke født før, men hørt at det er litt begrenset plass i skapene.. Skal føde på Haukeland [emoji4]
Her har jeg pakket i 2 små. Har en stor veske som jeg skal ha på føden. Så har jeg pakket en liten bag som jeg skal ha på barselhotellet. Nå er det bare jeg og lille som skal være på barselhotellet da, så det er litt mindre klær å toalettsaker som skal oppi denne gang [emoji4]

Det er ikke så mye man trenger å ta med :) pakker alt til meg i en ganske liten bag. I tillegg har mannen min pakket en sekk til seg. Også pakker jeg en «babybag» han kan hente hjemme før avreise fra sykehuset med klær, teppe, bleier. Tenkte å sette den oppi bilsetet hennes :) Når man er på sykehuset får man alt man trenger av bleier, stelleutstyr og også babyklær. Og bind til mor. De har også tannbørste, sjampo osv. Og truser og sykehusklær.

Jeg er andregangsfødende. Hadde med for mye sist :p

Har forresten pakket følgende til meg selv:
En liten toalettmappe med de nødvendige tingene (inkludert tannbørste til mannen, i tilfelle vi ikke får med hans sekk) Truser, ammeBH og ammetopper. En behagelig tynn joggebukse. En pakke nattbind. Fødepapirene/fødemappa. Lader til mobilen. Noen snacksbarer. Nesespray :p

Tror det var det. :)

Jeg har en liten bag til meg selv med mine klær og ting og tang, og bruker stelleveska til lillegutt sine klær og saker. Er jo egentlig en ¨smak og behag¨ hva man selv synes er mest praktisk tenker jeg. Pakket først alt i en stor bag, men fant ut etter hvert at det var bedre å holde hver våre ting adskilt for å holde orden over sakene, så derfor ble det to vesker! :)

Jeg har ved tideligere fødsler hatt en stor bag. Denne gangen har jeg pakket til baby i stellesekken og til meg og barnefar i en liten sekk/veske. Syns det er mer oversiktelig i flere små enn i en stor [emoji4]

Jeg har pakket mine ting i en helly hansen gymbag som jeg kjøpte på coop. Den er ca 60 cm x 31 cm.
Der har jeg amme bher. Amme singletter. Noen behagelige truser. To joggebukser.
Toalettsaker pakker jeg når fødselen er i gang. Har også pakket noen bind og ammeinnlegg.
Jeg har pakket klær, smokk, gulpeklut, bleier og småting til prinsessa i stelleveska hennes.

Har en liten bag til meg selv (30L Helly Hansen), stelleveska til mini og en sekk til far/fødestua. Dersom han ikke skal overnatte på sykehuset tar han bare med seg sekken hjem igjen

Ville hatt 2 til deg/dere + stellevesken til lille eventuelt. Ene med småtteri (lader, drikke, underholdning, enkle toalettsaker) og et skift + innesko til dere begge, den andre med flere skift mannen din kan hente etter overflytt til barsel. Vil du ha ting til babyen med engang har du det i første.

Har en bag til barsel med litt klær til meg og sambo samt toalettmappe med salver og litt forskjellig. En veske som vi kan ha med inn på føden med litt snacks, fødepapirene og lader, samt stellevesken til lille med litt bodyer og klær.

Jeg brukte en sånn håndbagasje-trillekoffert sist, hadde til meg selv og baby oppi der. Mannen hadde en liten sekk. Jeg er ikke noe glad i bag, det er så rotete og uoversiktlig.

Blir liten trillebag her og stelleveske. Ikke begynt pakkingen enda, burde vel gjøre det til uka.

En bag til meg, og antagelig stelleveska til baby. Mannen tar sikkert med seg en liten bag også.

Har pakket tingene til meg og babyen i en bag :-) Leste tips om at en myk bag var lurere da den var enklere å stue vekk enn en koffert mtp plass til oppbevaring.

Har pakket tingene til meg og babyen i en bag :-) Leste tips om at en myk bag var lurere da den var enklere å stue vekk enn en koffert mtp plass til oppbevaring.
Der jeg skal føde får vi heldigvis enkeltrom så da trenger vi ikke lagre ting i skap :) men absolutt mest praktisk med bag om man skal dele rom med andre og vil ha ting låst inne.

Pakket til baby i stellevesken, og tenker å pakke til meg og et par småting til mannen i en egen myk bag.

Har pakket alt i en litt stor myk bag. Har ikke puttet noe til far oppi enda. Han får finne selv det han ønsker å ha med. Er nok noe begrenset hva han trenger da det blir maks en natt på familierom før han reiser hjem igjen til storesøster :-)

Jeg pakket først en stor til oss alle, men synes det ble rotete. Så nå har jeg pakket slik at vi alle har en liten bag hver, for å ha bedre oversikt :)

Har pakket i stellebagen til babyen. Jeg tar en sånn mellomstor bag/stor veske. Mannen får ordne seg selv. Håper å få være på pasienthotellet fremfor barsel. Eneste jeg har erfart tidligere er at jeg tok med alt for mye [emoji23]

Har pakket egen bag til meg og egen bag til tvillingene.
Sambo har med seg en sekk:)

Back
Topp