Fødebag☺️

Frøya

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Noken so vil skriva tips og råd for pakking av bag'en?;)
Første gong for meg detta so e litt usikker.. Trenge selfølgeli ikkje so heise masse med oss, men da blir jo ofta da allikavel☺️

Jeg var innlagt nå og fant ut at jeg manglet noen viktige ting. Pakk ørepropper, i tilfelle du skulle bli innlagt før termin av en eller annen grunn. Jeg delte rom med to stk etter hverandre med veer - not fun! Pakk også mykt dopapir (ironisk nok så er det papiret føden har tørt som papp), noe til leppene (vaselin f. Eks, tørr sykehusluft), løse og gode klær, stort håndkle til dusjen (sykehuset har bare små håndhåndkler), gode truser, sokker, kamera, nettbrett, klær til baby, toalettsaker.. Morgenkåpe hvis du har.. Tja, det er vel det viktigste ;)

Jeg var innlagt nå og fant ut at jeg manglet noen viktige ting. Pakk ørepropper, i tilfelle du skulle bli innlagt før termin av en eller annen grunn. Jeg delte rom med to stk etter hverandre med veer - not fun! Pakk også mykt dopapir (ironisk nok så er det papiret føden har tørt som papp), noe til leppene (vaselin f. Eks, tørr sykehusluft), løse og gode klær, stort håndkle til dusjen (sykehuset har bare små håndhåndkler), gode truser, sokker, kamera, nettbrett, klær til baby, toalettsaker.. Morgenkåpe hvis du har.. Tja, det er vel det viktigste ;)
Håndkle, ja. Det har jeg ikke tenkt på selv om jeg jobber på sykehuset! Takk for tips;)

nok ammeinnlegg. sist hadde jeg noen med meg, men når melka kom så kom den i strie strømmer så måtte bytte ofte, også ble vi jo noen dager lengre enn vanlig.
kan og være lurt på ha med jerntabletter og c-vitamin, med tanke på blodtap og en lav blodprosent etter fødsel.
tøfler eller lignende å ha på beina når man tasser etter gulvene. bind, fuktighetskrem, lipsyl og andre toalettsaker, lader til telefon

Til lille har jeg pakket:
- 4 antrekk
- 2 pysjer med fot
- Hentesett
- Tre små og store kluter
- Noen tørre engangskluter og litt babyolje, en pk våtservietter
- Et pledd til burritowrapping
- Bæresjal
- 4 bleier str 1
- Hånddesinfeksjon
- Noen ekstra ikea ziplock-poser
- Koselam og spilledåsekosedyr som pappan har kjøpt

Til meg:
- Noen behagelige bh'er
- Nattkjole med knepping for amming
- Gode truser, div sokker
- 3x Pierre Robert singlet + genser (superdeilig)
- Kosebukse x2, 1x t-skjorte
- Hjemreiseantrekk (gravidtights, tunika og cardigan)
- Toalettmappe med ansiktspleie, lett dagsminke, tannkost, tannkrem, hårbørste + noen ekstra hårstrikk
- Dusjesaker + fuktighetskrem/olje
- Purelan, ullinnlegg og engangs
- New mama bottom spray
- Mobillader
- Sandaler som tåler vann
- Lypsyl + håndkrem

En pose med nøtteblanding, god saft, drikkeflaske, en eske tynne biter med 70% sjokolade, en flaske Liereple eplemost. Skal også pakke med meg pink lady epler, har alltid i kjøleskapet :)

Mannen har fått beskjed om å pakke med seg ei skjorte som kan åpnes dersom han vil ha babyen på brystet, så han slipper å sitte uten noe på overkroppen. Ellers toalettsaker og et ekstra skift klær.

Nettbrett blir også med, der er det Netflix, Spotify ++ dersom det skulle bli behov. Jeg har pakket litt ekstra stelleting til lillemann fordi vi er midt i flytting ved termin. Vi må innom mannens søster for å hente det vi behøver etter fødsel, alt ligger nedpakket. Greit å ha så vi klarer et par skift i mellomtiden :)

Kommer ikke på noe annet.. 3 kolli blir det. Mannen pakker sitt i en sekk sammen med elektronikk og frukt/nøtter/drikke. Jeg pakker mitt i weekendbagen min, og lillemann sitt er i stelleveska. Jeg vurderer å ta med morgenkåpe, men det tar så stor plass. Tror jeg dropper det. En rull toalettpapir blir kanskje med.

Til meg i min bag:
- To yogabukser fra HM
- AmmeBH
- sokker
- to Pierre Robert boxere (bruker engangstruser i starten)
- tre singletter med tynne stropper
- en cardigan og en genser
- slippers/tøfler
- toalettsaker
- lader til kamera og telefon
- høytaler til mobil så vi kan høre på Spotify under fødsel
- noen energibarer og noe annen drikke
- ammeinnlegg i ull og engangsinnlegg
- prøvepakke fra Purelan (trengte kun på sykehuset sist, så gidder ikke kjøpe enda)
- t-skjorte til faren i fall det er dagtid når fødsel er over
- tynne luer og sokker til å på baby på føden

Til baby, som da blir pakket i stellevesken som blir liggende i bilen:
- Body, bukse med føtter, strikketøy til å ta han hjem i (har bilstolpose så trenger ikke så tjukke klær)

Til nå har jeg tenkt:

Til baby:

1 tynn ullbody
1 tynn ullongs
Sokker
Hentesett

(Skal man ikke bare ha med klær til hjemreise da?)

Noen flanellkluter
Et ullpledd
1 smokk (just in case)
En bamse

Til meg:

2-3 store behagelige bukser
2-3 lange t-skjorter
1-2 lange cardigan
Ullsingletter
Ammebh, ammeinnlegg (ull og engangs)
Ullsokker
Tøfler
Hjemreiseklær (tights og tunika)
Store truser, kanskje nettingtruser

Toalettsaker inkl store bind
Purelan
Lipsyl

Kamera+lader
Nettbrett+lader
Snacks
1 skift til mannen

Vet ikke helt hvordan jeg pakker enda. Vurderer en trillebag med ting til baby og meg etter fødsel og en sekk med ting til selve fødselen...
Det høres ut som ca det samme jeg har pakket til de andre fødslene mine. :) Jeg har stort sett fått plass i en bag til alt det.

Jeg kommer visst aldri i gang med denne fødebagen. Har pakket stellebagen med babyens ting, men ikke begynt med min egen. Samboeren har ansvar for alt som har med kamera, ladere og slikt å gjøre. Vet at han har tømt minnebrikkene så det er klart iallfall. Han har klart å få med seg det vi trengte to ganger før, så stoler på at han greier det denne gangen også:) er vel heller jeg som er jokeren. Forrige gangen måtte jeg pakke fødebagen etter at vannet hadde gått. Måtte be samboeren overta etterhvert som riene tiltok. Skal ikke forundre meg om det ender med det denne gangen også.;)

Jeg har pakket en felles bag til meg og baby. Pakket for noen dager siden å husker nesten ikke hva jeg har pakket

Til baby :
Et bomullsett i str 50 og et i 56. Syns 50 nesten ble trangt til førstefødte, så han fikk på seg 56 v hjemreise.
Ullsokker, tynn ullue (Joha),
Ullteppe
Ullklorevotter rekker jeg å kjøpe bomull tar jeg med det.
Ulljakke
Ulldress i str 62 ?? (til hjemreise)
Har ikke ullbukse til hjemreise, må handle det? Strikkeklærne vi fikk var "kun" overdel, lue og votter... Skal sitte i oppvarmet bil i med bilstolpose ..

Jeg har pakket to harembukser (fra Cubus)
En joggebukse og genser
To signalet
To ammebh
Tre store gode truser
Nattbind
Sokker og et par ullsokker
Slippers skal legges oppi snart
Sjampo og andre toalettsaker

Må nok gå over bagen snart helsekortet ligger oppå bagen så det ikke glemmes

Jeg hadde med sjokolade og drikke første gang men dette ble ikke rørt. Får saft på sykehuset ved ønskelig, samme med mat.
Så dette dropper jeg. Samboer får evt gå ned i kiosken å kjøpe hvis vi må ha

Nå må bilsete snart opp ☺️ ligger fortsatt i esken!

Skal legge en lapp på bagen der det står "husk mobil lader, og helsekortet " ..

(Ser for meg at det blir stress når vi skal på sykehuset, følte det ble det på førstemann, fordi det var så vondt og etter klar signal fra føden kjappet vi oss ... Trenger ikke det (hvis ting ikke går fort da).
Denne gangen må vi ha b vakt og må regne halv time ekstra minst på det...

Ikke begynt å pakke/tenke på/skrive liste ennå, men det står på listen over ting som skal gjøres etterhvert. 6 uker igjen til termin - og forrige mann kom 11 dager over tiden, så selv om det sikkert burde være en prioriteringssak, føler jeg ikke direkte at det haster noe ennå.

Jeg tenkte jeg skulle begynne å pakke litt idag :)

Det jeg kommer til å huske denne gangen, som jeg ikke gjorde forrige gang, er lader til kameraet mitt. Det glemte jeg forrige gang, og ble sååå skuffet, da vi skulle ta bilder og kameraet gikk tom for strøm :(

Skal også pakke med en vannflaske og noe kjeks eller annet snacks å bite på om det blir lang ventetid før det skjer noe. Men dette pakker jeg selvfølgelig ikke enda :P

Ikke begynt å pakke/tenke på/skrive liste ennå, men det står på listen over ting som skal gjøres etterhvert. 6 uker igjen til termin - og forrige mann kom 11 dager over tiden, så selv om det sikkert burde være en prioriteringssak, føler jeg ikke direkte at det haster noe ennå.
Da er vi to! Har ikke tenkt på fødebagen, var treg med det sost og, men har ikke pleid å ha med no særlig ;) meb skal pakke denbe gangen i begynnelsen av februar tenkte jeg :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Etter å ha lest om andres erfaringer er dette pakkelisten min for fødebagen:

hårstrikker
lebepomade (er visst et kjent problem å bli tør på leppene)
tykke sokker
flipflops
Helsekort og blodtypelapp
Kamera og lader
Mobil og lader
Ørepropper
Babyteppe

Myke og behagelige klær til meg
-ammetopper
-joggebukse
-gravidbukse
-sokker
-bomullstruser
-to litt løse gensere
-bikinioverdel (litt usikker på denne)
-strikkegenser som er litt løs
-amme-BH
-ammeinnlegg – både ull og engangs
-morgenkåpe
-nattøy
-toalettmappe
-hårføner

Klær til Plutten
-4 bodyer
-2 sett sokker
-bukse
-2 strømpebukser
-pysj
-lue
-hentesettet

Hmm skal vi se om jeg husker hva jeg stappet ned i baggen da..

3 bodyer
1 fleece dress (til hjemmreise)
1 tynn lue
1 par tynn votter (til hjemreise ved behov)
1 dress (til hjemmereise vis fleece dressen blir for tynn)
1 par duntøffler (til hjemreise)
2 par sokker
1 Smokk
1 bamse
1 pakke våtservietter
1 Fleece pledd

5-6 truser/boxere
1 ame-bh
1 singlett
1 t-shorte
2 par joggebukser
2 gensere
3-4 par sokker
Morgenkåpe
Håndkle
Nattøy
1 pakke nattbind
Balsam
Shampo
Toalettsaker
Lepomade
Bok
1 Burn
1 pose Nøttemix
Flippflapp sko
Kontanter
Helsekort
Kamera+lader+minnekort
Mobil lader

Bilsette og dunpose som blir liggene i bilen og far tar meg seg inn når det er klart for hjemreisen :)

Dytter denne opp litt jeg :) måtte leite så for å finne den. Nå er jeg igang med å planlegge bagen og :)

Back
Topp