Fødeavdelingen

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Så på fødeavdelingen i dag. Hater sånne, programmer men i dag titta jeg innom i mangel av annet å se på :p

Men, er det bare meg som reagerte på oppførselen til mannen til hu utenlandske? :( altså kan jo være de oversatte feil eller noe men "ti stille" , "ikke vær slem nå" og "ikke avvis barnet ditt" ble lei meg av å høre hvordan han snakket til henne jeg :(

Men hun sa jo at hun ikke ville ha noe med barnet å gjøre, i en slags fortvilelse da hun ikke visste om det levde eller ikke. Opplevde ikke han som slem, mer at han ville roe henne. Lost in translation kanskje?

Hender jeg ser på reprisen. Men nå ble jeg ganske nysgjerrig så får nok se på det denne gangen.

Jeg reagerte faktisk på det samme i dag, han var veldig flink med ho først. Når hun ble redd så var disse kommentarene ikke fine synes jeg. Helt normal reaksjon av en kvinne som nettopp har født og hormonene tar fullstendig over. Håper det var feil oversetting, ble lei meg når jeg så slike kommentarer :(

Men hun sa jo at hun ikke ville ha noe med barnet å gjøre, i en slags fortvilelse da hun ikke visste om det levde eller ikke. Opplevde ikke han som slem, mer at han ville roe henne. Lost in translation kanskje?

Men burde hun ikke fått en "prøv å slapp av, dette går bra" og ikke "ti stille"?

Jeg reagerte faktisk på det samme i dag, han var veldig flink med ho først. Når hun ble redd så var disse kommentarene ikke fine synes jeg. Helt normal reaksjon av en kvinne som nettopp har født og hormonene tar fullstendig over. Håper det var feil oversetting, ble lei meg når jeg så slike kommentarer :(

Både jeg og mannen ble litt sånn "hæææ! Sa han det?" Så jeg håper virkelig det var feil oversatt altså, jeg ville ikke ha noen av mine på brystet hverken ved fødsel eller ks så jeg skjønner henne godt, hadde mannen her sakt slik til meg da tror jeg seriøst jeg hadde knekt sammen, jeg er jo kjempe glad i barna mine og ville jo se de, men trengte noen minutter på å samle meg begge gangene.

Tar høyde for at det kanskje er litt språk- og kulturforskjell her. For ordene tekstet sto liksom ikke i stil med hvordan kroppssråket var. Om du skjønner? :)

Tja, ikke vet jeg, vi syns han virket rimelig ufin og krass fra det øyeblikket barnet kom ut, både kroppspråk og ord. Men håper virkelig det er oversatt feil.

Hun tror jo gutten er død og sier hun ikke vil se han. Oversettelsen er nok ikke helt korrekt. Men han sier noe sånn som, det er sønnen din ikke tull nå. Spurte en venn og det er ingen bra oversettelse fordet han sier.
Ikke vær slem er ganske direkte.
Og det er jo fælt å ikke ville se barnet sitt.

Hun tror jo gutten er død og sier hun ikke vil se han. Oversettelsen er nok ikke helt korrekt. Men han sier noe sånn som, det er sønnen din ikke tull nå. Spurte en venn og det er ingen bra oversettelse fordet han sier.

Nei, det er ikke fælt å ikke ville se barnet, jeg har ikke villet se noen av mine rett etter. Ikke fordi jeg ikke er glad i de men fordi en fødsel ikke er en magisk opplevelse for alle, for noen kan det være både traumatisk og vanskelig å takle, det er mange følelser i spill, og noen trenger tid til å hente seg inn. Det mener jeg i aller høyeste grad skal respekteres, ikke bli sett ned på som slemt.

Jeg tenker oversettelsen ikke er helt korrekt. Men dere snakker om att hun har lov å reagere med å si hun ikke vil ha det.. att det er en reaksjon. Hvordan tror dere faren har det da? Er jo has barn også. Han har da lov å ha en irrasjonell reaksjon han også vel??

Jeg tenker oversettelsen ikke er helt korrekt. Men dere snakker om att hun har lov å reagere med å si hun ikke vil ha det.. att det er en reaksjon. Hvordan tror dere faren har det da? Er jo has barn også. Han har da lov å ha en irrasjonell reaksjon han også vel??

Så klart men han ber ikke dama ti stille av den grunn.

Forskjell på en kvinne i fødsel og en mann som ikke har hormonene utenfor kroppen. Nei det er ikke greit av en mann å si slik. Og det er helt greit at en kvinne avviser sitt barn.
Nå må vi få slutt på at en fødsel er en fantastisk flott opplevelse og man lever på en lykkerus av kjærlighet og morsfølelse. Det er helt normalt at kvinnen ikke opplever slike følelser og ja det skal mannen respektere og vi andre!!
Han har ikke vært gjennom sitt livs verste smerter, han har ikke bært frem barnet og han har faktisk ikke presset ut et barn med ren fysisk makt. Slike kommentarer kam faktisk gjøre det mye verre, kan faktisk gjøre slik at mor utvikler fødselsdepresjon, kan gjøre så mor avviser barnet enda lenger enn korte minutter.
Er man med på en fødsel så må man bruke hode, kvinnen er på det mest sårbare i hele sitt liv.
Ble langt dette, men blir engasjert når man sammenligner far med en som nettopp har født. Navlestrengen var ikke kuttet engang!

Nei det er ikke fælt, faktisk like normalt enn at alt er rosenrødt og man lever på en lykkerus!

Hva slags land er dette fra siden dere ikke skjønner hva de sier??

Forskjell på en kvinne i fødsel og en mann som ikke har hormonene utenfor kroppen. Nei det er ikke greit av en mann å si slik. Og det er helt greit at en kvinne avviser sitt barn.
Nå må vi få slutt på at en fødsel er en fantastisk flott opplevelse og man lever på en lykkerus av kjærlighet og morsfølelse. Det er helt normalt at kvinnen ikke opplever slike følelser og ja det skal mannen respektere og vi andre!!
Han har ikke vært gjennom sitt livs verste smerter, han har ikke bært frem barnet og han har faktisk ikke presset ut et barn med ren fysisk makt. Slike kommentarer kam faktisk gjøre det mye verre, kan faktisk gjøre slik at mor utvikler fødselsdepresjon, kan gjøre så mor avviser barnet enda lenger enn korte minutter.
Er man med på en fødsel så må man bruke hode, kvinnen er på det mest sårbare i hele sitt liv.
Ble langt dette, men blir engasjert når man sammenligner far med en som nettopp har født. Navlestrengen var ikke kuttet engang!
Jeg mener ikke att hun ikke ønsker barnet med det samme er feil. Jeg mener han har likemye lov å være livredd som mammaen. Det er da hans baby også. Og han er nok livredd. Hvordan man reagerer og ter seg når man kommer opp i en skrekk situasjon er det ingen som vet før man står i situasjonen. Så når eller dersom du skal i fødsel en gang, så vet du 100% sikkert hvordan du eller partneren sin vil reagere dersom situasjonen blir så skremmende som dette? Da må jeg jaggu si dere har rn enorm kropp og sins kontroll.
Han har like lite kontroll på situasjonen som mor. Og han har da for Gudsskyld ventet på dette øyeblikket like lenge som mammaen. Og han har da følelser også. Han har da vel all rett til å være livredd. Dette var hans måte å reagere på. Han er da livredd han også. Og depresjon kan faktisk ramme menn like mye som kvinner. Ja hun har gått gravid og ja hun har født. Men alle er da født med følelser i alle spekter, både glede og redsel.

Back
Topp