Fødeavdelingen

Trekløveret <3

Forumet er livet
Har akkurat sett fødeavdelingen på fem her nå og sitter å tenker på forskjeller bare over dammen og her.. Eller er det egentlig det?!
Det jeg tenker på er det å ha mor, søster, venninne osv med på fødselen og de skal se mellom beina på en under fødselen..!
For min del er det kun mannen som skal være med på noe så intimt, og ser helst at kun jm ser mellom beina på meg..men vil mannen så er det greit for meg..han har jo sett hvordan jeg ser ut der nede liksom! Hehe! Ihvertfall totalt unaturlig at f.eks min mor skulle stått å sett meg nedentil..

Jeg tenker litt i lik bane som deg, men skal ha med meg både samboer og mamma på fødselen :)
Jeg har sagt til dem at jeg vil ha de ved hodet, og ikke nedentil sammen med jordmor.

Tenker at når det først står på så kommer jeg nok muligens til å drite i omså kongen hadde stått inne på rommet ved min fulle åpning... Mamma har jo født før og vet hvordan det er :)

Syns fødsel er veldig intimt og noe man deler med mannen og ikke hele familien.
Har sett lignende programmer fra Tyskland hvor både mamma og venner er med på fødsel. Nei takk. Hadde heller dratt alene. Mange mødre som bare slenger med rare kommentarer under fødselen i tillegg. (Feks. Nå vet du hvor vondt det gjorde når du ble født osv helt unødvendig liksom)
Hadde en kjempe bra jordmor sist og mannen min hjalp meg veldig. Så dette skal gjentas.

Dette trur jeg er helt opp til vært enkelt om hva som blir naturlig. Jeg kunne gjerne ha tenkt meg å hatt moren min der eller en av mine nærmeste venner! Fikk være med på fødsel for 2 år siden og det er no av det mest fantastiske jeg har vært med på ❤️

Jeg kunne aldri hatt med meg min mor eller ei venninne på fødselen. Så for min del blir det å føde alene denne gangen og, men sånn er det å være singel :)

Hehe, jeg skulle helst ha vært alene under fødselen for jeg er ikke komfortabel med å vise meg frem :) Så mannen gleder seg til å se hvordan det skal gå under fødselen ! Hehe, men da er nok fokuset en helt annen plass ;)

Mamma kunne nok vært med, sikkert ett par venninner og. Men det hadde vært hvis jeg var alene. Blir bare naturlig å kun ha med samboer når jeg har han <3 Men at de har sett oss nedentil før tror jeg ikke har så stor betydning...For om de titter der nede under selveste fødselen tror jeg det er et nokså annerledes syn enn det de er vant med, hehe;)
Jeg bryr meg dóg ikke noe om om han vil se...Han så ikke så mye sist, så hodet men, det var sett ovenfra liksom...

Jeg tenke også at jeg ikke ville la så mange se. Men etter å ha gjennomgått en fødsel så kunne jeg ikke brydd meg mindre. ;) vil gjerne ha med mamma denne gangen. Sambo kommer til å svime av eller forsvinne ut når det nærmer seg å trykke ut babyen. Da er det kjekt med en i reserve ;)

Mamma kunne nok vært med, sikkert ett par venninner og. Men det hadde vært hvis jeg var alene. Blir bare naturlig å kun ha med samboer når jeg har han <3 Men at de har sett oss nedentil før tror jeg ikke har så stor betydning...For om de titter der nede under selveste fødselen tror jeg det er et nokså annerledes syn enn det de er vant med, hehe;)
Jeg bryr meg dóg ikke noe om om han vil se...Han så ikke så mye sist, så hodet men, det var sett ovenfra liksom...

Haha, ja er nok et ganske annerledes syn ja! xsmile9 Men nå tenker jeg intimiteten..eller hvordan jeg skal forklare meg... Det er greit om han ser, det er en del av det forholdet vi er i.. Men at min mor eller venninne eller noe skulle sett...nooo way!!:p

Nå har jo de på fødeavdeling programmet med seg et helt kamera team itilegg til mor, søster, venninne ol, som filmer midt i sentrum! Så da kan man ikke være sjenert! He he:-)

Jeg hadde min mor itilegg til min mann med på fødsel nr 3.
Dette var helt naturlig for meg da, og jeg angrer ikke et sekund. Hun var utrolig stor støtte for meg, men så har jeg alltid hatt godt forhold til henne da. Og ho syns det var helt fantastisk.

Men det var min mann som fikk lov å avgjøre om hun skulle få være med da. Tror bare han var lettet over å dele jobben:-)

For meg blir det ikke naturlig å ha med noen andre enn mannen. Mamma kunne jeg nok hatt med meg, men hun hadde ikke klart det. Hun besvimte og ble skikkelig dårlig da min nevø ble født, og hun kom en time etter at han var ute:p
Nå er det dessverre ikke noe alternativ å ha henne med siden hun ikke lever lenger da:(

Blir det samme som sist! Mamma, sambo og svigermor :)
Mamma, fordi hun er mammaen min og verdens beste venn (har et veldig knytta forhold), sambo fordi han er bf og en veldig god støtte og trygghet, og svigermor fordi min sambo trenger henne i nærheten. Han knakk sammen i tårer og redsel i fanget hennes sist gang, når han så hvor vondt og smertefult jeg hadde det....så det blir for hans støtte :)

Her er det ikke aktuelt med andre enn mannen... Har ingen andre som jeg tror jeg ville hatt med om han ikke kunnet - til nød en venninne - men mamma eller svigermor får ikke innpass på fødestuen før ungen er ute...

Sist jeg fødte hadde jeg en så fantastisk fødsel❤️Jordmor kommenterte at hun synes jeg var for blid til å føde. Hadde med meg bare mannen min og det fungerte veldig bra å være bare oss to! Han er veldig god på å gi støtte og styrke, så å bare ha han å fokusere på var godt ❤️ Når det er sagt så tenkte jeg absolutt ikke på hvem som så meg nedentil eller var inne i rommet. Revnet en del nedentil da fødselen gikk veldig fort, og plutselig stod det fire stykker og kikket på jordmor mens hun sydde, inkl en mann. Kunne ikke brydd meg mindre når jeg endelig fikk min nyfødte i armene ❤️❤️❤️

Denne gangen blir det også bare min mann :) ❤️

Back
Topp