Fødeavdelingen..

Jeg har også hatt to tøffe fødsler. Begge guttene mine har vært over 4 kg når de ble født, og bekkenet mitt er nok i minste laget. Jeg er bare 155cm høy selv. Sist ble det hastekeisersnitt ettersom vi ikke kom noen vei til tross for kjempekraftige rier over mange timer. Jeg fikk høy feber og lå og skalv, og lillegutt i magen var slapp og taklet det dårlig. Med neste vil jeg få foretatt grundigere undersøkelser av bekkenet for å se om jeg er i stand til å føde normalt. Tenker at det vil være naturlig å vurdere planlagt keisersnitt, selv om jeg gjerne vil føde naturlig dersom det er mulig.

Først sender fastlegen din henvisning om at du ønsker KS. Så blir du innkalt til møte på sykehuset med en kirurg/gynekolog der du sier hva du ønsker osv. Jeg fikk bekjed om at de ønsket jeg skulle ha en vaginal fødsel og at alle fødsler ikke var like og at det nok ville gå bra denne gangen. Da sa jeg bare at så lenge de ikke kunne GARANTERE at jeg fikk en fin fødsel, så ville jeg ikke ha en vaginal fødsel igjen. En fødsel kan gå bra, men det er slett ikke sikkert den gjør det.

Blei så satt opp til fødselssamtale med jordmor på fødeavdelingen. Der snakket vi en time og fordeler og ulemper ved en vaginal fødsel og KS. Hadde satt meg godt inn i hva en KS innebærer og veit det er mange ulemper og at det er en stor operasjon. Så hu anbefalte da til gynekologen at jeg fikk planlagt KS.

Fikk innvilget:)

Jeg tar heller 100 planlagte KS, framfor den fødselen jeg hadde med Neline. Jeg var i strålende form etter KS og tok meg selv av Emmeth fra etter 16 timer etter operasjonen:)

Så bra:)
I med det at jeg allerede har hatt keisersnitt vet jeg jo hva det innebærer, det burde telle skulle man tro:)
Når man har sovet greit i forveien og ikke er sliten, tror jeg ikke det skulle bli noe problem for meg heller:-)

Back
Topp