Fødeavdelingen...

*lykkeligst*

Forumet er livet
Hvorfor har alle med seg søsken og svigerforeldre inn på fødselen? Og hvor er smertene under riene?
Skjønner ingenting her jeg. Er dette vanlig? 

ja man kan lure!

hadde spydd på han svigerfaren tror jeg!

skjønner ikke at de vil ha med seg så mange jeg.. og hadde noen vært så ufyselige med meg under min fødsel hadde jeg kasta dem rett ut!

og smertene ja... ikke godt å si :p

Virker jo som om de fleste der får epidural før de nesten er i gang med fødselen.... kjedelig å se på

Jeg tror de har mye sterkere epedural i usa enn her, er vell derfor vi ikke ser noen smerter

tja si det..

jeg kunne ikke tenke meg noe slikt... heller ta slektstreffet etter fødselen

Tror heller ikke de skrur ned epiduralen under presseriene som de gjør her i Norge. Så en episode hvor dama hadde hodet til babyen i åpningen. Stakk hånda ned og kjente på hodet og lurte på hva det var!!!! Hun kjente altså ingenting til at hodet sto i åpningen!

Kan heller ikke skjønne at de orker å ha halve slekta med seg på fødselen

Syns det er rart de ikke har sjekket ordentlig hvor muskelknuten ligger med tanke på vaginal fødsel.

Så rørende og likevel utrolig trist å se på ho som fikk tvillinger og skal adoptere de vekk..
*snufs* 

Kommer ikke helt over at alle skal ligge stille under åpningsfasen.......Trodde det var bedre og mer effektivt å bevege seg (for de som er i stand til det selvfølgelig)....

Det virker som de pusher på at de skal ha epidural der, har aldri sett så mange "smertefrie" fødsler noen gang jeg. Og har blitt litt oppgitt over "epiduralmaset" noen ganger.

Og nei, ingen annen enn min mann hadde fått bli med meg. Med mindre mannen av en eller annen grunn var forhindra i å komme. Da hadde kaanskje mamma fått være med, men tror heller jeg hadde villet ha med ei venninne.

Almyrida81 skrev:
Så rørende og likevel utrolig trist å se på ho som fikk tvillinger og skal adoptere de vekk..
*snufs* 

Enig, jeg gråt som et lite barn her jeg satt..

det er mest selvskrevent at man skal ha epidural der, og mer de oppstanasige fåtallet som krever å prøve uten...

Jeg så en episode av denne serien tidligere og følte det hele var veldig fremmed. Fødestua var full av familie som heiet når ungen var på vei ut, hun som fødte kjente ingenting og var tydeligvis veeeeldig full av smertestillende og det hele var bare veldig annerledes enn hva jeg er vant med. En dame fikk tvillinger (KS) og like etter at ungene var kommet ut, stormet nærmere førti slektninger inn for å hilse på. Jeg ble svett bare av å se på. Såvidt de aller aller nærmeste får komme på sykehuset når jeg er på barsel... Men, ting er forskjellige og amerikanerne som er vant det slik synes sikkert det er helt normalt. 

I usa må man jo betale for alt selv under en fødsel om man ikke har en jævlig god forsikring. Epidural er dyrt så sykehuset tjener jo masse på å pushe på med bedøvelse på de fødende.
De skrur heller ikke av/ned epiduralen slik de gjør her i norge så man kjenner riene og pressriene. De må jo bli fortalt ALT.

Jeg hadde ALDRI ALDRI hatt hele slekta, venner og andre innom som ikke hadde trengt og være der. Jeg hadde mannen bare og jordmødrene og leger som stakk innom i løpet av de 20 timene jeg lå der...

Er GLAD jeg fødte i Norge :)

Almyrida81 skrev:
*snufs* 

Ja det var trist, men forsto jeg det riktig tro? Hun adopterte bort en unge når hun var 16, fikk en når hun var 18 og adopterte bort disse 2 når hun var 22? Hun burde helt klart tenke på å skaffe seg bedre prevansjon...

*lykkeligst* skrev:

Almyrida81 skrev:
*snufs* 

Ja det var trist, men forsto jeg det riktig tro? Hun adopterte bort en unge når hun var 16, fikk en når hun var 18 og adopterte bort disse 2 når hun var 22? Hun burde helt klart tenke på å skaffe seg bedre prevansjon...

Det var slik jeg forstod det også. Kanskje på tide med litt prevensjonsveiledning ja... og få gjort noe med det.

Jeg hadde forøvrig aldri klart å adoptere bort et barn, men det er på den annen siden ansvarlig å gjøre det når du innser at du ikke kan gi barnet det det trenger. De  som fikk tvillingene var tydelig helt i himmelen over disse miraklene

*lykkeligst* skrev:

Almyrida81 skrev:
*snufs* 

Mange konservative amerikanere mener at å informere om prevensjon er det samme som å oppfordre til sex utenfor ekteskapet. Og sex utenfor ekteskapet er så fy fy at da kan de nesten bare skylde seg selv de som blir gravide...

Derfor informeres det ikke så mye om alternativene desverre.

Synes de dytter i de smertestillende så fort de kommer inn døra der jeg! Ser ut som det er en selvfølge nesten det å få epidural. Å de få som vil prøve uten gir opp å tar etter masse mas de også.

må være slitsomt for de som jobber å ha hele slekten inne på rommet hele tiden også, å aldri i verden hadde jeg orka å hatt hele slekta som skravler inne på rommet mitt da jeg fødte :)

Til en liten info, serien er fra England ikke USA som flere nevner her.

Elsker serien <3 

Sitter alltid med tårer i øynene etter hver episode.. 

Gleder meg til det blir vår tur en dag...

Back
Topp