Fødeavdelingen UK

kirvill

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Noen andre som følger med? :-) Synes det er like sjokkerende hver dag, og tenker skal jeg virkelig dette en gang til?! ;-) Og i det babyen er født så bruser det over av glede og forventninger til neste gang likevel!
Sist jeg var gravid gikk Jordmødrene på NRK1, var en fantastisk serie! Dog litt mildere variant som ikke viste så mye close-up bilder av selve fødselen - kan bli for mye fra UK :scared001

Jeg så de siste 20 minuttene nå. Og gråt og gråt... Godt det gikk bra med den lille :-) Fantastisk serie!

*Venter #2 i januar 2014*

Ja tårene rant her også - dramatisk ble det.. Synes det er "sporty" av foreldrene og la seg filme hele tiden og la det sendes etterpå!

Det blir litt sterkt for meg. Så prøver å ikke se på det, selv om jeg har veldig lyst.

Hahaha. Skulle AKKURAT til å poste noe om fødeavdelingen. Jeg elsker den serien. Gråter og grøsser om hverandre. Jeg har ingen barn fra før, så blir litt skremt noen ganger, men samtidig gleder jeg meg så enormt til det er min tur. Fantastisk :) episoden i dag var kjempesterk, stakkars lille poden og stakkars mammaen, men så utrolig herlig da han endelig lagde en liten lyd❤

Vet ikke om jeg hadde turt å se så mye hvis jeg ikke hadde født fra før.. da hadde jeg nok blitt vettskremt!!! Der var den norske serien mye mildere - men sterk på en annen måte liksom.. I dag gråt jeg nok ekstra siden det ga litt flashbacks til forrige fødsel - og får meg til å tenke at det vil være lurt å gå gjennom den med jordmor - trenger litt oppklaringer :-)

Jeg er førstegangs og jeg og gubben ser på fødeavdelingen hver dag:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

• Liker
Reactions: H27
Jeg er førstegangs og jeg og gubben ser på fødeavdelingen hver dag:)

Føler jeg trenger å se den :) lærer masse!!!!

Det er bra! Synes også det er litt morsomt å se variasjonen i alle parene - mange forskjellige typer der!!! Og stakkars mannen i dag som var sååå nervøs og gikk glipp av selve fødselen pga røykepause :-(

Føler jeg trenger å se den :) lærer masse!!!!
Er interessant og se på.ingen fødsel er lik og ingen takler det likt:)

Vi er veldig åpne og tar det som det kommer. Det eneste vi evt kan gjøre for og påvirke fødselen er med smertelindring. Så vi tar det som det kommer:)

Er interessant og se på.ingen fødsel er lik og ingen takler det likt:)

Vi er veldig åpne og tar det som det kommer. Det eneste vi evt kan gjøre for og påvirke fødselen er med smertelindring. Så vi tar det som det kommer:)

Samme her! Ungen må ut uansett :P

Jeg ser ikke på slike program. Har blitt frarådet. Men igjen så har jeg blitt frarådet forum også. :P Hehe

Jeg og samboeren ser gjerne på fødeavdelingen sammen :) jeg har sett mye skummelt når det gjelder fødsler gjennom utdanning og jobb, så fint lite klarer å skremme meg heldigvis :)

• Liker
Her blir den tatt opp på dekoderen hver dag så jeg kan se i ro og mak når det passer meg. Utrolig fin serie synes jeg, liker at den er så "ærlig", ja en fødsel kan være "messy" og den kan være nesten uten "mess" og som dere sier over, de tar det som det kommer, ungen kommer ut uansett tilslutt!

Det jeg er nesten litt flau over er de som skriker så sinnsykt fra første rie!! Tenker at jeg håper ikke jeg blir sånn hehe..

• Liker
Tar opp hver episode, så eg kan se di etter kidden er lagt :) skåner han for sånne serier siden han er bare 4 :)
sambo pleier å se på sammen med meg for tiden, og mimrer om sist fødsel...

Benjamin 18.11.08 & mini termin 8 januar <3

For de som ikke får sett det på kvelden, går det i reprise ca 930 dagen etter;)

Ser den så ofte jeg kan/husker det sjøl. Tenkt så mange ganger at jeg må få satt den på serieopptak, men glemmer det igjen. Må få gjort det i dag!!!!!

Det er bra! Synes også det er litt morsomt å se variasjonen i alle parene - mange forskjellige typer der!!! Og stakkars mannen i dag som var sååå nervøs og gikk glipp av selve fødselen pga røykepause :-(

Haha, lo godt av han ja. Særlig ansiktsuttrykket da han innså at ungen var blitt født mens han var ute.

Vi har også sett Beretninger om begynnelser, norsk serie på nrk om en risikoavdeling. (Sikkert på nett-tv nå) Stort sett tårer hver gang jeg ser en episode, selv om det ofte ender bra. Kanskje best å se den når man ikke er gravid, er mange som blir alt for tidlig født der. Men utrolig å se hvor bra det faktisk kan gå!

Jeg synes den er veldig fasinerende å få innblikk i så mang forskjellige fødsler. Blir ikke skremt av å se på det bare rørt og glad :) Tror ikke jeg kommer til å tenke på serien når jeg er midt oppi det selv...da er det nok min fødsel og kun den som man er fokusert på :)

Ser på det hver dag..hekta! Og tårene triller for hver nyfødte... :) idag såg jeg en episode der de var fra Litauen - Olga og Victor.. jeg syns hun virka helt på viddene og jeg er enda sjokkert over at mannen ikke fikk være med på fødselen, hun jaga han ut t.o.m da ungen var ute!!! Fikk helt vondt av han :(

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Back
Topp