Føde uten smertelindring

ORIGINAL: maryjoleen

ORIGINAL: MJTbebis09

ORIGINAL: *SmulenOgSkalken*

Noen gang gått og hatt vondt i hodet, ikke tatt smertestillende og fått skryt av det?
Er så latterlig at det skal være så svært å føde uten [:'(]

Du hadde smertelindring antar jeg?[:D]

Syns vel ikke helt du kan sammenligne det med skallebank da[:D]
Fødselssmerte er tross alt selvvalgt, det er en utelukkende positiv smerte og det er dette kvinnekroppen er laget for[:)] Klart man skal få lov å være stolt over at man gjennomfører en sånn styrkeprøve uten drugs[:)]

er ikke en utelukkende positiv smerte i alle situasjoner[8D]

Nei, dersom noe skjer og barnet dør så er det seff ikke det. Men jeg tok utgangspunkt i at det gikk bra da...

Noen gang gått og hatt vondt i hodet, ikke tatt smertestillende og fått skryt av det?

Fødselssmerte er tross alt selvvalgt, det er en utelukkende positiv smerte og det er dette kvinnekroppen er laget for[:)] Klart man skal få lov å være stolt over at man gjennomfører en sånn styrkeprøve uten drugs[:)]

Nei, dersom noe skjer og barnet dør så er det seff ikke det. Men jeg tok utgangspunkt i at det gikk bra da...

[8D] hehe ok............................................
er ikke alle som har like vondt under fødsel.
er ikke alle som har noe som helst vondt.
smertene jeg hadde var på ingen måte positive.
samma f om jenta mi er perfekt og overlevde[8D]

Fødte begge guttene uten noen form for smertelindring. Hadde ikke noen "plan" på hvordan fødselen skulle bli, og ble heller ikke tilbudt noe. De synes at alt gikk veldig greit, og ville ikke tilby meg noe. Var oppe og gikk nesten hele tiden og pustet godt når det var rier, det hjalp meg veldig. Var på sykehuset 4 timer med førstemann og 2 timer med andremann før de kom ut. Hvis jeg skal ha flere barn, vil jeg nok prøve å føde uten smertelindring da også, men man vet jo aldri hvordan det kan utarte seg.

Fikk 1 trekk lystgass. Hjalp ikke, spydde bare enda en gang. Så nei, jeg hadde ikke smertestillende. Erfaring: Gjør det aldri igjen!
Verste opplevelsen i hele mitt liv. Rett og slett 25 timer i helvete.

jeg fikk epidural for seint. hadde jeg visst at det bare var 15-20min igjen når den ble satt, så hadde jeg aldri bedt om den. klart det var det det vondeste som jeg har vært igjennom noen gang, men allikevel er det smerter "med mening".. vil helst føde uten noe neste gang, men vil ikke låse meg. alle fødsler er forskjellige, og det kan fort bli behov for litt smertelindring om det drøyer f.eks.

Fødte mia uten smertelindring, brukte vel rundt 4timer på fødselen fra vannet gikk å vi dro til sykehuset.
jeg hadde innstillingen om at siden jeg aldri hadde født før, så var det ikke noe vits i å grue seg til noe man ikke visste hvordan føltes (visste jo at det kom til å bli dritvondt seff). fødte med teknikken pust dypt gjennom riene og se for meg at jeg åpnet meg. fin fødsel på tross av at det blei mye drama etter at hu kom ut(blødde nesten hjel, men det er en annen historie). Neste fødsel blir nok med ks pga det som skjedde etterpå, men det blir nok like fint det og!

synes man skal være stolt når man har født uten smertestillende jeg! men det er ikke dermed sagt at jeg mener at når man har født med smertestillende så skal man ikke være like stolt fordiom.

*SmulenOgSkalken*- synes det er ufint å skrive noe slikt som det første innlegget ditt.

[8D] hehe ok............................................
er ikke alle som har like vondt under fødsel.
er ikke alle som har noe som helst vondt.
smertene jeg hadde var på ingen måte positive.
samma f om jenta mi er perfekt og overlevde[8D]

Men det kom noe positivt UT av smertene dine[:)]
Jeg er fullstendig klar over at det ikke er alle som ser på dette på samme måte som meg, og det respekterer jeg helt og holdent[:)]

Fødte uten med alle mine 3 pga jeg ville det. Ville prøve akunpunktur med nr 3 men det var det ikke tid til[8D] 

Hadde lystgass første gang jeg fødte, og ingenting andre gang. Neste gang vil jeg heller ikke ha noe smertelindring[:)] 

Jeg gjorde det.. Tenkte på det i forkant.. Men bestemte meg for å ikke tenke på det.. Skulle ta det som det kom.. Spurte etter epidural når jeg hadde 4 cm åpning.. Når de kom med den, sjekket hun åpningen igjen fordi jeg lagde slike presse lyder.. Og da hadde jeg 8 cm åpning.. Og da sa hun at det var forseint, fordi hvis jeg tok kom det til å ta mye lenger tid..

Jeg har født alle tre uten noe smertelindring. Er ikke spesielt stolt av det ettersom kvinnekroppen er skapt for å føde. Kvinner verden over gjør dette daglig uten smertelindring, fordi de lever under helt andre forhold enn vi i vår del av verden gjør. Syns ikke det er noe å skryte av at man gjør det kvinner har gjort gjennom alle tider. Epidural ol. er tross alt noe nytt i verdenshistorien.

Jeg har født 2 uten smertelindring, men kan ikke si jeg er stolt av det...? Jeg er stolt over å ha satt 2 nydelige barn til verden - men det med smertelindring er en bisak vil jeg si...

Tar gjerne imot epidural neste gang, hvis det passer sånn. Eller føder uten hvis det passer best...

Og ja - det er faktisk noen som er stolt over at de ikke tar paracet når de har hodepine[:D][:D][:D]

Fødte uten. (fikk epidural ved 7 cm, virket bare i 3 timer. Hadde fremdeles 7 cm etterpå og det gikk enda 3 timer før fødselen var over).

23 timer med vonde rier, og 12 av de timene var et regelrett Helvete med bare 10 til 40 sekunder mellom riene som var ubeskrivelig smertefulle!
Sitter igjen med bare negative og vonde minner. Husker ikke når jenta ble lagt til brystet. Var så utslitt at jeg sovnet rett etter fødselen. 2 timer senere spydde jeg og var hvit som et laken og skalv.

Jeg er stolt over at jeg og jenta klarte å overleve fødselen pga av at jeg gjorde en så god jobb med å takle riene/smertene.
Jeg er ikke stolt over at jeg fødte uten smertelindring - tvert i mot jeg angrer sinnsykt på at jeg gjorde det.

jeg har født en med epidural og en uten. hadde ikke valg første gangen pga sete fødsel. hadde en fantastisk fødsel opplevelse.

2 gangen fødte jeg uten. gikk helt fint det og. men hadde jo mye mer smerter enn første gangen og en litt mer "skremmende" fødselopplevelse.

men denne gangen tar jeg det som det kommer, ser ikke på det som noe nederlag og ta i mot den hvis jeg føler for det.

men det som jeg syns er positivt med å føde uten er at da er du mer oppegående rett etter fødselen. ihvertfall var  jeg det.

og bare så det er sagt så er jeg like stolt over alle fødslene mine og kommer til og være stolt denne gangen også uansett om jeg må ha smertestillende eller ei!

ORIGINAL: Mamasan

kan ikke folk få være stolte av det de selv vil? uten at du skal definere hva som er verdt å få skryt for?

jeg fødte uten smertelindring og er stolt av det. hadde jeg født med epidural og lystgass hadde jeg vært stolt av at jeg tok i mot det også. en fødsel er en bragd uansett ks, smertelindring eller fødsel uten smertelindring...

er som regel folk som føder med smertelindring som har et behov for å latterliggjøre de som føder uten og er stolte av det...

Det er jeg helt enig med deg i!
Men som sagt. Ingen fødsel er lik [;)]
denne gangen gikk det fort med meg, men neste gang kan det hende jeg ligger leeeenge.
Og da er det jo best for den fødende å få litt hvile, slik at hun kan yte mer! [:)]

enig! Jeg lå i 48 timer i fødsel,og skrek etter epiduralen. Den funket litt og så var det like vondt igjen,så ble det hastesnitt og jeg fikk mer bedøvelse,som ikke hjalp skikkelig,så jeg kjente når de skar i meg,og når de sydde.

Hadde planer om det, men endte i narkose![:D]
det var godt det.. hehe

fødte begge uten smertelindring.

Første fødsel var så jævlig. jeg hadde riier hele tiden. klarte ikke stå rolig ett sekund. jeg ba om epidural, å legen prøvde å sette den 12 ganger. men måtte gi seg siden jeg ikke klarte å sitte stille [8D] så fort han prøvde å stikke hoppet jeg opp igjen pga en riie.. trudde jeg skulle dø seriøst.. men kom meg gjennom det, å et varmt bad hjalp litt da [:)]
Jeg var supernervøs før fødsel nr 2 siden jeg hadde det så jævlig sist. så hadde samtale på sykehuset, der vi snakket om smertelindringer. der pratet vi å satte ned ønsker.
fødselen kom, kom inn på sykehuset. skjekket meg, 10 cm åpning, press press ut [:D] Det gikk så fort, at de hadde aldri rekt noe bedøvelse. men den fødselen kunne jeg glatt gjort igjen [:)] uten bedøvelse ja [:)]

Ja uten noe som helst. Prøvde to drag lystgass, men funket ikke.. Var ikke mitt valg å føde uten, ba om epidural men da var det for sent..

Har jo klart meg uten en gang, overlevde jo men skal helt klart ha noe nestegang[:D]

Da jeg følte jeg hadde behov for det var det for sent - hodet sto i åpninga[8D][:D]

Back
Topp