Føde plass, har du planer?

K.L#

Forumet er livet
Septembermødre <3
Marsmellows-15
Altså, hva ser du for deg? Føde på fødeavdeling med tilgang på medisinsk smertelindring, eller ABC,Storken o.l?? :)

Selv skal jeg på Storken... :) Født begge uten smertelindring, første på fødn, og andre på storken ...

Har ikke de store planene men etter å ha jobbet i helsevesent og har en mor som også jobber der så ser vi mye av de verste tilfellene men også de beste når det kommer til fødsel. Så her er alternative SUS eller sykehuset i flekkefjord og uten tvil så blir det SUS for min del, alt annet er en stor risiko i mine øyne. Første barnet og tilgang til medisinsk smertelindring er en selvfølge for meg men håper jeg slipper. Trygt å godt og også vite at jeg er nærmest mulig den hjelpen jeg kan måtte trenge hvis noe går galt.

Badekar er en ting jeg ser for meg at jeg ønsker. Har krøpet opp i badekaret hjemme i alle år når jeg har hatt smerter og da spesielt store smerter(slitt med ryggen etter en påkjørsel). Håper selvsagt at det blir minst mulig "hjelpe" jeg trenger men ser på lystgass og badekar som en ting jeg ønsker. Håper også på opphold på barselshotellet etter fødsel og at jeg raskt får komme hjem. :)

Trur ikjr oss he anna enn sjukehus og velge mellom på møre;) men hadde valgt sjukehus fordi førstemann mista hjertelyden og var like kvit som et a4 ark når han kom ut, pusta dårli og var svak. Så her tar jeg ingen sjanser

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Storken er heldigvis på kk. En egen avdeling i samme etasje ( eller 1 etasje over/under) fra vanlig fødeavdeling. Så det føles jo trygt og godt :-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg ville på Storken sist, men fikk ikke noe valg og havnet på føden da jeg måtte settes i gang (definert som risikofødsel, visstnok).

Skal definitivt på føden om jeg får velge denne gangen, jeg hadde ikke klart meg uten epidural sist. Var faktisk jordmor som beordret det da jeg var helt i en slags transe og i ferd med å svime av pga sterke rier (hadde drypp). Med epidural gikk alt plutselig mye fortere og jeg fikk litt kontroll over hva som foregikk igjen.

(Kan selvfølgelig hende det hadde vært helt annerledes om fødselen fikk starte selv, i stedet for å tvinges i gang fra helt umoden tilstand, men det aner jeg jo ikke før jeg evt får prøvd det)

Jeg har planer om å føde i vann denne gangen og jeg håper virkelig det lar seg gjøre :) skal føde på stavanger U sykehus

Sent from my iPhone using BV Forum

Har planer om KS, jeg

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har bare ett alternativ, og det er nordlandssykehuset. De har ett "miljø-rom", og jeg kunne i utgangspunktet tenkt meg å bruke det, men jeg vet jeg trenger lystgass for å kontrollere pusten og holde panikken på avstand. Trengte det sist i alle fall. :) Meeen skal prøve å klare meg uten epidural. Ikke fordi det er noe nederlag å bruke det, men fordi man blir lenket til sengen, og jeg klarte ikke gå til toalettet så måtte kateteriseres regelmessig i løpet av fødselen. Det er ikke så gøy når man har rier samtidig. :p

Tenker tun A på Ahus, der har du mulighet for lystgass og annen alternativ sm.lindring. Klarte meg mef badekar og lystgass sist, så håper det denne gangen å! :)

Sent from my LT26i using BV Forum mobile app

Jeg skal på sykehus og jeg skal ha drugs.. simple as that! :P
Herrefred.. uten lystgass og epidural sist gang vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Hadde en usedvanlig lang fødsel da, som tilslutt endte med KS.
Nå har de fjernet lystgass på sykehuset jeg skal føde og jeg kjenner at det stresser meg :(

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har hatt epidural på de to andre, men herrefred som den drøyer fødslene :/ med minstemor stoppet det opp på 5cm da jeg fikk epidural og når de skrudde av tok det 40min til hun var i armene mine

Jeg ønsker å føde i vann - og kommer til å velge Sykehuset Innlandet Gjøvik. De fikk bra omtale i en rapport av Kunnskapssentert tidligere i år.

Har ikke så mye valg ang fødested her da og det er egentlig helt greit. Har vært gjennom 4 greie fødsler, men synes det er trygt å være på sykehuset. Har heldigvis greid meg med minimalt med smertestillende. Kun lystgass, varm rispose og akupunktur. Håper på det denne gangen også :-)

Jeg skal på sykehus og jeg skal ha drugs.. simple as that! :P
Herrefred.. uten lystgass og epidural sist gang vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Hadde en usedvanlig lang fødsel da, som tilslutt endte med KS.
Nå har de fjernet lystgass på sykehuset jeg skal føde og jeg kjenner at det stresser meg :(
Ålesund har ikke lystgass :(

♡02.03.2015♡

Noen som forresten vet om det er normalt å bli flyttet til barselhotellet etter fødsel når en er førstegangsfødende? Visste ikke om de gjerne ønsker ekstra oppfølging av de som har fått barn for første gang med tanke på amming ol? :)

Her har vi bare vanlig sykehus, så må føde der :).med de to andre har jeg født uten smertelindring, så sattser på det denne gangen også :)

*jente 2009*
*gutt 2013*
*lille spire mars 2015*

Noen som forresten vet om det er normalt å bli flyttet til barselhotellet etter fødsel når en er førstegangsfødende? Visste ikke om de gjerne ønsker ekstra oppfølging av de som har fått barn for første gang med tanke på amming ol? :)
Jeg fødte på ahus føde b. Vi ble flyttet over på barsel 5 timer etter fødsel, men kunne ringe på klokka for å få hjelp av barnepleier til amming, stell og spørsmål. Er mer rolig og behagelig på barsel enn på frks OBS posten hvor man ofte kan havne på flermannsrom. Som førstegangs så trengte jeg ikke å få med meg andres plager med frks amming eller at de sleit etter fødsel. :)

Bruker den der tulletelefonen.

Det går an å føde i vann på SUS, men ikke sikkert den/de fødestuene er ledige. På SUS har vi også valget mellom fødeavdeling eller det som kalles fødeloftet. Det heter at normalt, friske skal føde på fødeloftet. Skulle det skje noe, eller du trenger epidural, kan du bli flyttet til fødeavdelingen som er i samme bygg.

Jeg vil nok på fødeavdelingen slik at jeg kan få epidural. Har hatt det med begge de andre. Det stoppet opp på meg da jeg spente kroppen på grunn av smertene slik at det motvirket riene. Eldste måtte nok blitt tatt med keisersnitt om jeg ikke hadde fått epidural.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Back
Topp