Føde på Kalnes i Juli :)

lilleJ

Betatt av forumet
Hei!

Vet det finnes egen generell oversikt over Sykehuset Kalnes, men tenkte det kunne være litt gøy å samle oss med termin i juli som skal føde der. Kanskje vi ses? ;)

Også gøy å høre om deres erfaringer fra det nye sykehuset, hvordan dere hadde det på oul, om dere skal på barselomvisning osv. :)

Jeg var på OUL for 2,5 uker siden, og syns jeg ble godt tatt vare på. Jordmoren vi fikk var så søt, og forklarte masse hva hun drev med. Også så hun en liten guttebaby der <3 Alt så fint ut, så jeg skal ikke tilbake før evt barselomvisning - som jeg absolutt kunne tenke meg. Jeg er førstegangs + at jeg har sykehusskrekk :O
 
Jeg melder meg på mer. Termin 15 juli. Fikk ett godt inntrykk på oul hos begge damene vi var hos.
Kunne godt tenke meg en omvisning før fødsel, hvor melder man seg på boe slikt?
 
Jeg skal :) Har termin 5 juli. Hvordan får man omvisning? Jeg er ikke førstegangs, men siden alt er nytt der hadde det vært gøy å se hvordan det er der og hvilke tilbud dem har nå. Jeg var veldig fornøyd med oul, hadde ei super jm :)
 
Hvis ikke hjemmefødsel går, blir det Kalnes. Termin 19juli. Kunne tenke meg omvisning der selv, siden det er nytt, å hvis man skulle ende opp der er det greit å vite hva man går til. Jeg er 3-gangs, men igjen, nytt sykehus.

For å få omvisning er det bare å spørre jordmor når dere er på kontroll, så ordner henne med det :) Vi hadde omvisning i Fredrikstad sist, fordi mannen var så urolig, trodde man hørte damene hyle igjennom veggen og at den rant blod overalt :')
 
Termin 6 juli her. Vil veldig gjerne ha en omvisning her også. Er første til mannen, og 11 år siden sist her så det kjennes ut som nr 1 på nytt :p Dessuten var det planlagt ks så jeg har fortsatt aldri sett en fødestue :p jm sa hun skulle melde oss på noen greier etterhvert.
Var veldig fornøyd med oul, men det virket som om vi var til siste timen og jm gjerne ville hjem....
 
Jeg melder meg på mer. Termin 15 juli. Fikk ett godt inntrykk på oul hos begge damene vi var hos.
Kunne godt tenke meg en omvisning før fødsel, hvor melder man seg på boe slikt?

Jeg fikk en lapp av jordmor med nummer direkte :) Skal se om jeg finner det. Har ikke ringt og meldt meg til omvisning enda, men tenker å gjøre det i løpet av april/mai. Tror uansett ikke jeg får komme på omvisning før fødselen nærmer seg :)
 
Jeg skal også føde på kalnes. Har termin 22. juli, håper hun kommer før eller etter denne datoen egentlig <3 ;-)

Har og lyst til å være med på omvisning der. Jeg er andre gangs, men nytt sykehus og da er man veldig spent på hvor man skal hen. Har hørt at de har nok å gjøre juli/august måned, så håper de virkelig har plass, og at ikke det også er bygget forlite som enkelte av de andre avd der!! :)

Hadde hvert morro om vi kunne hvert på omvisning sammen i mai mnd evt :-D
 
Skal føde på Kalnes! Ønsker også omvisning hvis det er mulig, men er det nødvendig? Altså, hva viser de? Hvor de er?
Termin 28. Juli :)
 
Skal føde på Kalnes! Ønsker også omvisning hvis det er mulig, men er det nødvendig? Altså, hva viser de? Hvor de er?
Termin 28. Juli :)
Man får se evt føderommene(om det da er ledig selvf.) og de går litt igjennom hvilken muligheter for smertelindringer osv man får. Man får litt info og de viser deg rundt. Slik ble jeg ihvertfall vist i Fredrikstad, så regner med det er det samme på kalnes. Jeg har sykehusskrekk, så det var en av grunnene til at jeg fikk omvisning sist.
 
Man får se evt føderommene(om det da er ledig selvf.) og de går litt igjennom hvilken muligheter for smertelindringer osv man får. Man får litt info og de viser deg rundt. Slik ble jeg ihvertfall vist i Fredrikstad, så regner med det er det samme på kalnes. Jeg har sykehusskrekk, så det var en av grunnene til at jeg fikk omvisning sist.
Takk for svar!:) Høres veldig bra!
 
Man får se evt føderommene(om det da er ledig selvf.) og de går litt igjennom hvilken muligheter for smertelindringer osv man får. Man får litt info og de viser deg rundt. Slik ble jeg ihvertfall vist i Fredrikstad, så regner med det er det samme på kalnes. Jeg har sykehusskrekk, så det var en av grunnene til at jeg fikk omvisning sist.


Jeg har også sykehusskrekk, så kjenner at en omvisning er veldig greit :)
Jordmor sa at de pleier å sette opp "fellesvisninger", så da ses vi jo kanskje på den når det nærmer seg? :D
 
Jeg har også sykehusskrekk, så kjenner at en omvisning er veldig greit :)
Jordmor sa at de pleier å sette opp "fellesvisninger", så da ses vi jo kanskje på den når det nærmer seg? :D
Så spennende, da kommer vi nok sammen da kansje :D Blir spennende å se ;)
Jeg dro hjem dagen etter jeg fikk Dattern min, de ville ha meg der lengre, men jeg klarte ikke bga sykdhusskrekken. Slappet mye bedre av hjemme når jeg kom hjem :p
 
Jeg sendte en mail til sykehuset ang omvisning og fikk dette svaret:


Jeg har i dag mottatt ditt spørsmål om omvisning. Vi har det en til to ganger i uken. Ta kontakt med Barselpoliklinikken på telefon 69863117. De setter dere opp etter som det passer og vi har timer. Det kan være stor pågang på telefonen, så prøv igjen hvis du ikke kommer fram første gang.


Med vennlig hilsen

Birgitta Mostad

Seksjonsleder

Sykehuset Østfold


Kvinneklinikkens poliklinikker

Postadresse: Postboks 300, 1714 Grålum

Oppmøte: Poliklinikkområde 4, Kalnes

Poliklinikkområde 11, Moss
 
Jeg sendte en mail til sykehuset ang omvisning og fikk dette svaret:


Jeg har i dag mottatt ditt spørsmål om omvisning. Vi har det en til to ganger i uken. Ta kontakt med Barselpoliklinikken på telefon 69863117. De setter dere opp etter som det passer og vi har timer. Det kan være stor pågang på telefonen, så prøv igjen hvis du ikke kommer fram første gang.


Med vennlig hilsen

Birgitta Mostad

Seksjonsleder

Sykehuset Østfold


Kvinneklinikkens poliklinikker

Postadresse: Postboks 300, 1714 Grålum

Oppmøte: Poliklinikkområde 4, Kalnes

Poliklinikkområde 11, Moss
Så flott! :D
Da er det jo bare å ta kontakt nærmere sommeren :)
 
Back
Topp