Føde i vann

An.

Betatt av forumet
Flere som vurderer dette? Hadde epidural sist, kan ikke si det fristet til gjentakelse. Noen med erfaring?

Frister egentlig ikke for meg, men kunne tenkt meg å evnt prøve badekaret som smertelindring...

Jeg planlegger vannfødsel ja :) håper det blir! Hadde epidural sist og det håper jeg virkelig å unngå denne gangen (skal føde på ABC, og der har de bare naturlig smertelindring uansett). De satt den skeivt og det var ikke noe særlig, følte jeg ble helt dopet og jeg hadde null kontroll over situasjonen. Ubehagelig. Denne gangen skal jeg ha mer av regien :)

Jeg har tenkt å prøve det. Kan jo evt starte med det som smertelindring og heller flytte seg opp i seng hvis man ikke finner seg til rette.

Jeg planlegger og vil gjerne føde i vann, men så vet man jo at det er vanskelig å planlegge helt :) men håper jeg får mulighet! Første barnet så dessverre ingen erfaring å komme med.n

Har født min første i badekar og det var helt fantastisk! Ja det var veldig vondt og jeg var noengang på kanten til å be om epidural fordi jeg orket ikke mer. Men jm var flink å motivere meg (hun visste at jeg hadde sterk ønske om å fullføre det i badekar). Kan bare anbefales :)
Til nå ligger lillebror i seteleie så mulig det ikke går med badekar nå - men hvis han snu seg og jeg få lov å prøve badekar igjen skal jeg absolutt gjøre dette!!

Det var ikke noe for meg, syns ikke det hjelpte. Ble ikke naturlig å ligge der :p

Jeg ble faktisk anbefalt å ikke føde i vannet, av hovedsykepleier her, pga evnt komplikasjoner som kan oppstå. Men nå skal det sies at hun er en smule hysterisk og da...

Vet du ca temperatur på vannet?

Jeg ble faktisk anbefalt å ikke føde i vannet, av hovedsykepleier her, pga evnt komplikasjoner som kan oppstå. Men nå skal det sies at hun er en smule hysterisk og da...

Vet du ca temperatur på vannet?

Føler man at det er det rette så er det sikkert kjempe bra å føde i vann!

Husker ikke temp? Men fikk ikke ha det varmt, var kanskje kroppstemperatur om ikke litt lavere?

Jeg fødte i vann og det var en fantastisk opplevelse! ❤️ Vannet var varmt og godt! Fødesmertene var helt overkommelige! :)

• Liker
Reactions: An.
Føler man at det er det rette så er det sikkert kjempe bra å føde i vann!

Husker ikke temp? Men fikk ikke ha det varmt, var kanskje kroppstemperatur om ikke litt lavere?

Er vel egentlig enig med deg, mem som sagt så er denne damen en smule hysterisk og overbeskyttende. Kan alltid skje et eller annet.

Hm...tenker sånn i forhold til smertelindring, så bør det vel ikke være noe særlig lavere enn kroppstemperatur da. Tenker jeg snakker med jordmor neste gang og hører hva hun har å si:)

Er vel egentlig enig med deg, mem som sagt så er denne damen en smule hysterisk og overbeskyttende. Kan alltid skje et eller annet.

Hm...tenker sånn i forhold til smertelindring, så bør det vel ikke være noe særlig lavere enn kroppstemperatur da. Tenker jeg snakker med jordmor neste gang og hører hva hun har å si:)

Jm er vell forskjellige ja :p men var sikkert ikke lavere! Men når man er vant til å ligge i varmt vann, så ble kroppstemperatur litt lite. Her hjelpte det masse med glo varme risposer :)

Jordmoren min anbefalte vannfødsel :) om det skulle oppstå noe er det tross alt lov å gå ut av badekaret. Vil ikke ha epidural pga fikk ikke trykketrang i det hele tatt, så det ble vanskelig på slutten. Satse på å få lokket gubben oppi badet også ;)

Har epilepsi så terskelen for å bruke epidural er ganske lav pga at en fødsel er så krevende. Hadde ikke noen god erfaring med det sist så denne gangen skal jeg om mulig ha smertelindring i badekar og utsette epidural så lenge som mulig☺

Jordmoren min anbefalte vannfødsel :) om det skulle oppstå noe er det tross alt lov å gå ut av badekaret. Vil ikke ha epidural pga fikk ikke trykketrang i det hele tatt, så det ble vanskelig på slutten. Satse på å få lokket gubben oppi badet også ;)

Det hadde ihvertfall aldri skjedd her. Hehe
Blir vel kanskje litt blodig i vannet og? Iallefall de bildene jeg har sett...

Spurte ham i går om hadde lyst til å ta imot babyen og, regnet med et nei, og jeg hadde rett:p Han er redd for å miste den i gulvet.

Det hadde ihvertfall aldri skjedd her. Hehe
Blir vel kanskje litt blodig i vannet og? Iallefall de bildene jeg har sett...

Spurte ham i går om hadde lyst til å ta imot babyen og, regnet med et nei, og jeg hadde rett:p Han er redd for å miste den i gulvet.
Hehehe, ja ser den! Men slipper å bekymre seg for det om ungen kommer ut i vannet da :) så på et fødeprogram hvor dama satt "mellom beina" på mannen mens ungen kom ut, så veldig harmonisk ut! Tror ikke typen tør å si nei til noe jeg foreslår under fødselen uansett, så bare å pakke badetrusa :gen014

Back
Topp