Føde i vann?

Jeg fikk tilbud om å føde i vann ved forrige fødsel. Egentlig skal man ikke det om man går over tiden (jeg var 6 dager over), men jordmor tok kontakt med overlege som godkjente det. Jeg hadde først dusjet i flere timer på sykehuset, og følte jeg fikk veldig god lindring av det. Når jeg la meg i vannet fikk jeg dessverre ikke den samme gode opplevelsen. Jeg følte meg som et oppblåsbart badedyr som ikke klarte å få kontroll på tyngdekraften. Det førte til at jeg ikke klarte å slappe skikkelig av, slik jeg gjorde i det trange dusjkabinettet.
Jeg tror uansett at flere kan ha god hjelp av å bruke badekar som lindring, selv om ikke jeg følte det. Vannet er jo lindrende i seg selv, så... :-)

Jeg fikk tilbud om det med førstemann, men da jeg lå i badekaret syntes jeg ikke vannet lindra noen ting. Det ble rett og slett ubehagelig. Så det er smak og behag. Vil ha epidural jeg da, og da kan man ikke føde i vann.

Vet dere hvor varmt vannet er? :-) jeg er også fristet til å prøve i vann

Sent from my iPhone using BV Forum

Tror det er i nærheten av kroppstemperatur. Er visst noe med at vannet ikke må være for høyt da babyene kan få for høy puls/hjerterytme.
Hvis jeg har forstått det riktig :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg kan tenke meg å ligge i vann til å begynne med, men jeg tror jeg vil ha epidural og jeg tror ikke jeg vil føde i vannet, men vi får se :)

Sent from my iPad using BV Forum

Sniker fra november..

Jeg fødte i vann med min, og det var en veldig fin opplevelse. Vannet lindret litt, det var avslappende og da babyen kom var hun "ren". De dusjet meg litt i karet rett etterpå sånn at jeg fikk av meg blod. Det kom ingenting ut før hun ble født, bortsett fra litt småtteri som jordmor fisket opp. Ikke ekkelt der og da, siden jeg var fokusert på helt andre ting.

Revnet minimalt, bare et par pyntesting som jordmor kalte det. Hun sa også at man så mindre revning på de som lå i vann, siden man bør myket opp. Babyen vår var også veldig rolig etter fødselen, noe jordmoren sa også var mer vanlig for babyer født i vann.

Skal definitivt føde i vann denne gangen og, om jeg får muligheten. :-)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Høres kanskje litt dom ut, men er det bare jeg som tenker at når man føder i vann blir man liggende å sauses inn i alt guggerier som kommer ut før og etter barnet? :p Haha. Nå kan det være at jeg er hypersensitiv mot sånt, men det tenker ihvertfall jeg :)

Jeg syns også det er godt å legge seg i et varmt bad når jeg har litt vondt i rygg osv. Men en fødsel kan ikke sammenlignes med svake kynnere akkurat :p jeg hadde i allefall ikke noe smertelindring ved å ligge i badekar under fødsel, jeg var ganske kjapp med å komme meg ut igjen :p

Appen ❤️

Hørte ei venninne nevnte at om man skal føde i vann må dette være planlagt på forhånd, tror også at svangerskapet skal være normalt og ikke ha hatt noen komplikasjoner.

Sniker fra november..

Jeg fødte i vann med min, og det var en veldig fin opplevelse. Vannet lindret litt, det var avslappende og da babyen kom var hun "ren". De dusjet meg litt i karet rett etterpå sånn at jeg fikk av meg blod. Det kom ingenting ut før hun ble født, bortsett fra litt småtteri som jordmor fisket opp. Ikke ekkelt der og da, siden jeg var fokusert på helt andre ting.

Revnet minimalt, bare et par pyntesting som jordmor kalte det. Hun sa også at man så mindre revning på de som lå i vann, siden man bør myket opp. Babyen vår var også veldig rolig etter fødselen, noe jordmoren sa også var mer vanlig for babyer født i vann.

Skal definitivt føde i vann denne gangen og, om jeg får muligheten. :)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Det hørtes fristende ut med vannfødsel :)

Back
Topp