Føde i vann?

veromommy

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Jeg vurderer sterk å føde i vann denne gangen.
Med datteren min gikk alt så fort så fikk ikke mulighet til annet enn å legge meg i fødesengen.
Noen andre som vurderer dette?
Noen som har gjort dette tidligere?

:) :)

Jeg har og veldig lyst til det, iallefall prøve varmt vann som smertelindring :-) Tenker at jeg tar det der og da, er ikke sikkert jeg vil når det står på som værst:-P

Jeg har også tenkt at det er noe jeg trur jeg har veldig lyst til...:) men har ikke født før, så må nok se om jeg føler det samme midt i alt...:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tenkte å prøve på det denne gangen også. sist var det noe med hjertelyden osv som gjorde at jeg ikke fikk føde i vann :(

sendt fra Note 3 - sengekos

Mitt største ønske, vann og lystgass! Men som de andre sier, jeg vet jo ikke hvordan jeg føler det når jeg først er igang :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Kan tenke meg å føde i vann, ihvertfall bruke vann som smertelindring, hadde planer om det forrige gang også, men da rakk jeg ikke :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Høres kanskje litt dom ut, men er det bare jeg som tenker at når man føder i vann blir man liggende å sauses inn i alt guggerier som kommer ut før og etter barnet? :p Haha. Nå kan det være at jeg er hypersensitiv mot sånt, men det tenker ihvertfall jeg :)

Høres kanskje litt dom ut, men er det bare jeg som tenker at når man føder i vann blir man liggende å sauses inn i alt guggerier som kommer ut før og etter barnet? :p Haha. Nå kan det være at jeg er hypersensitiv mot sånt, men det tenker ihvertfall jeg :)
Trur da e da sista du tenke på, når du kjenne lindringen av vatnet ;) Og når mini e komt ut, vil eg tru du knapt huske at du e i vatnet ;)

Trur da e da sista du tenke på, når du kjenne lindringen av vatnet ;) Og når mini e komt ut, vil eg tru du knapt huske at du e i vatnet ;)
Jo, men er det så mye lindring med vannet? Ikke vet jeg, men har hørt både og :o

Jo, men er det så mye lindring med vannet? Ikke vet jeg, men har hørt både og :o

jeg synes vannet lindret mye.
Jeg sovnet neste i vannet, kom noe blod osv da jeg lå der men akkurat da var det det siste jeg tengte på ;) Også får du jo dusje etterpå ;)

sendt fra Note 3 - sengekos

Jeg opplever stor lindring i varmt vann, søkte til varmebehandling når jeg hadde menssmerter og ser for meg at vann kan være godt under en fødsel!

-Fra appen-

Jeg fødte kommende storesøster i badekar i fjor, og har opplevelsen friskt i minnet ;) synes det var fantastisk å føde i badekar og håper inderlig jeg kan gjøre det denne gangen også!! Vannet lindrer og føles behagelig, alt føltes veldig naturlig og babyen var ren når jeg fikk henne opp til meg.. Har også hørt at det kan være mindre risiko for å revne ved fødsel i vann, pga vannet myker opp..om det er vitenskapelig bevist vet jeg altså ikke, men jeg slapp i allefall unna med "skrubbsår" til tross for veldig rask fødsel OG baby som lå i inntakt fostervannspose helt ut..så jeg har trua! :) Fødsel i vann anbefales på det sterkeste etter min erfaring. Ikke alle trives i det varme vannet under fødsel har jeg lest i div forum, det vet man jo ikke før man har prøvd..er nok veldig individuelt, men det er verd å prøve hvis man har lyst synes jeg :)

Jeg fødte kommende storesøster i badekar i fjor, og har opplevelsen friskt i minnet ;) synes det var fantastisk å føde i badekar og håper inderlig jeg kan gjøre det denne gangen også!! Vannet lindrer og føles behagelig, alt føltes veldig naturlig og babyen var ren når jeg fikk henne opp til meg.. Har også hørt at det kan være mindre risiko for å revne ved fødsel i vann, pga vannet myker opp..om det er vitenskapelig bevist vet jeg altså ikke, men jeg slapp i allefall unna med "skrubbsår" til tross for veldig rask fødsel OG baby som lå i inntakt fostervannspose helt ut..så jeg har trua! :) Fødsel i vann anbefales på det sterkeste etter min erfaring. Ikke alle trives i det varme vannet under fødsel har jeg lest i div forum, det vet man jo ikke før man har prøvd..er nok veldig individuelt, men det er verd å prøve hvis man har lyst synes jeg :)

Så gøy å lese :) da blir det definitivt på min "føde" liste :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg hadde veldig lyst til å prøve badekar sist jeg fødte. Om jeg ikke fødte i vann, så i alle fall bruke det som smertlindring. Den gangen rakk vi ikke teste ut noen av mine "ønsker" siden gutten kom bare 25 min etter at vi kom til sykehuset. Noe som forsåvidt ikke gjorde noen ting! :) Hjemme prøvde jeg i varm dusj under de verste riene og det var nokså lindrene det og.
Denne gangen så er jeg åpen for alt egentlig. Regner med at jeg får mer tid på sykehuset denne gangen også, og da er jo mulighetene for badekar til stede! :) Spennende blir det uansett! :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Kan jeg føde i vann hvis jeg har gbs i urin (10 000-50 000 bakt/ml) og skal ha antibiotika under fødsel?:-) Har også sett flere som bruker badekar under fødselen uten at de føder i badekaret. Kan jeg evt benytte meg av dette selv om jeg får antibiotika under fødsel?

Syns det var forferdelig å ligge i badekar med rier, samme med å stå i varmt vann i dusjen. Riene føltes ennå værre og jeg ble bare stressa og fikk en panikkfølelse. Så blir ikke noe varmt vann denne gangen, håper på å få prøve epidural ved min siste fødsel ;-)

Back
Topp