• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Føde i vann?

Fødte ikke i badekar, men brukte dusjet magen som smertelindring før vi reiste på sykehuset. Hadde god effekt av det, så om jeg hadde fått tid noen gang ville jeg forsøkt badekar :)

jeg var i badekar før jeg fødte. Men jeg ville fått panikk dersom jeg skulle født oppi der!! Det var varmt og forkavende etter en stund. Men grei plass til og prøve og slappe litt av

Jeg fødte i badekar. Kun vann som lindrende ellers ingen annen form for smertestillende. Har en kjempefin fødselsopplevelse, og ønsker å føde i badekar denne gangen også. Følte meg litt mer tildekt på en måte, samt at vannet lindret godt og fikk kroppen min til å slappe av.

Vi ville ha vannfødsel, men pga at fødselen ble så langtekkelig og varte over flere dager med veldig vonde rier, ente jeg først opp med epidural og deretter hastesnitt, men å sitte i vannet da vi enda prøvde oss på en normal fødsel var den eneste fine delen av fødselen! der sovnet jeg faktisk i noen timer. 

PS: jeg prøvde også dusjing, men jeg var for utmattet til å stå oppreist til slutt.

Jeg hadde såååå lyst å sitte i badekar sist, men fikk ikke lov pga missfarget fostervann. Så denne gangen håper jeg virkelig at fødselen blir sånn at jeg får prøvd badekaret :)

Jeg satt i badekar en time før fødselen. Det var kjempegodt å ligge der. Føle seg litt vektløs og få kroppen til å slappe av litt. Ville ikke ha født oppi der, og vil ikke det nå heller, men ønsker å bruke det før fødselen denne gangen å. :-)

Rakk ikke noe badekar sist, men kunne godt ha tenkt meg å prøvd... :)

Back
Topp