Føde i Oslo

*Krusedull*

Gift med forumet
Har nettopp funnet ut at jeg er gravid, og er ny her i Oslo. Hvor tidlig må jeg søke for å få det sykehuset jeg ønsker? Og hvilket sykehus er best?

Søk snarest!!
Jeg fødte på Ullevål, og syns det var ålreit, men vet om andre som ikke var førnøyde.

Lykke til!

men hvordan var barseltida deres?

ORIGINAL: Gravid igjen?

men hvordan var barseltida deres?

Er liksom det jeg tenker mest på. Forige gang fikk pappen være med på alt, vi sov på samme sykehusrom, både før og etter fødselen (ble i gangsatt).

Jeg anbefaler ullevål! Der var jeg og var helt ny her... De var kjempe snille, å vi fikk på barsel hotellet etter fødsel [:)]

ORIGINAL: Ruskesara!

Vil anbefale rikshospitalet på det STERKESTE!!!!
da må du søke før uke 8.. send de en mail eller ta en tlf! men vær rask![:D]
lykke til

Er ikke 4 uker på vei enda... men får vell søke snarest da ja.

Desverre er sykehusene i Oslo de mest belastede så de har fullt stadig vekk.Kjenner faktisk to som ble sendt hjem fra ullevål pga fullt og hun ene fødte hjemme på badet og hun andre hadde deler av hode til babyen på vei ut før hun fikk ett lite bad å føde på.....[&:][&:]
Velg Riksen i så fall!

ORIGINAL: Gravid igjen?

Har nettopp funnet ut at jeg er gravid, og er ny her i Oslo. Hvor tidlig må jeg søke for å få det sykehuset jeg ønsker? Og hvilket sykehus er best?
tjaa...jeg fødte på AHUS og det var jo mye folk på barselavd, så var stressende syns jeg... men nå er jo det nye AHUS snart oppe så da tror jeg det blir knallbra[;)] hyggelige folk var det også der[:)]

Kommer også veldig ann på termin.Mars måned og også juni,juli og august er jo helt klart det værste!

Jeg synes ullevål ble for travelt. De er flinke der, derfor måtte jeg dit pga prematur fødsel, men hadde aldri valgt det frivillig igjen. Min opplevelse var at jeg fikk det jeg måtte ha, det andre var det ikke tid til...[;)]

Har termin i romjula, så er ikke i høysesongen nei.. :)

Jeg har fått plass på riksen,søkte i uke 9 ca[:)]må søke tidlig der,tror virkelig det er det beste sykehuset å føde på!

ORIGINAL: Blue_Angel

ORIGINAL: Ruskesara!

Vil anbefale rikshospitalet på det STERKESTE!!!!
da må du søke før uke 8.. send de en mail eller ta en tlf! men vær rask![:D]
lykke til

enig beste sykehuset jeg har vært på når jeg fikk amina.[:D][:D] etter 2 uker ble jeg utskrevet å da ble vi flytta til fr.stad sykehus. det var som å komme fra himmelen til helvete spør du meg[:'(][:'(][:'(]

Signerer,fredrikstad suger,de er ikke på langt nær så flinke som på riksen[;)]

Jeg har hatt ks og en normal fødsel på Riksen. Var veldig fornøyd begge gangene med alt. Første gang gang fikk vi enerom og mannen min var der hele tiden andre gang hadde jeg to mans rom alene, det kom en dame morgenen etter og da dro jeg hjem alikevel.

Eller så har jeg hospitert endel på ABC på Ullevål hvis du ikke har tenkt på smertelindring i form av epidural eller sånt. ABC ambefaler jeg virkelig. Det er noe helt annet, rolig og naturlig. Med stort badekar og dobbelseng på føderommet og hotellrom i barseltiden. Jeg hadde absolut valgt å føde der hvis jeg skulle hatt en til, man blir tatt vare på på en helt annen måte.

Back
Topp