Føde i Oslo

koslo

Betatt av forumet
Hei dere! Jeg leste et sted at man bør søke veldig tidlig (helst før uke 8) dersom man skal ha sjans til å få førstevalget sitt på sykehus i Oslo. Hvor skal dere føde? Noen som har født I Oslo tidligere og har erfaringer?

Sniker..
Førstemann ble født i Oslo, søkte ikke plass før ved første kontroll i uke 10/11. Fikk førstevalget mitt, Ullevål. Men det er alltid en risiko at man blir sendt til et annet sykehus om det er fullt.
Det skjedde med nr to, og det var ikke i Oslo ;)

Men vil du f.eks på ABC så kan det være at det lønner seg å være tidlig ute :)

Sniker litt. Født to ganger på Ullevål. Det er nok ikke høysesong i november, men jeg ville søkt så fort som mulig, om du har ønsker. Du kan søke selv på nett. Den største forskjellen på sykehusene, erom de har hotell eller kun barsel. På hotell kan far være med hele tiden, på barsel må ha dra hjem om natta, overholde hviletid om man må dele rom med andre. Bare spør om du lurer på noe :-)

Sniker litt. Født to ganger på Ullevål. Det er nok ikke høysesong i november, men jeg ville søkt så fort som mulig, om du har ønsker. Du kan søke selv på nett. Den største forskjellen på sykehusene, erom de har hotell eller kun barsel. På hotell kan far være med hele tiden, på barsel må ha dra hjem om natta, overholde hviletid om man må dele rom med andre. Bare spør om du lurer på noe :-)
Tusen takk for svar!! Er veldig usikker på hvor og hva jeg vil! Har liksom ikke noen forutsetning for å vite hva jeg bør legge vekt på. Har lurt litt på Bærum også...

Tusen takk for svar!! Er veldig usikker på hvor og hva jeg vil! Har liksom ikke noen forutsetning for å vite hva jeg bør legge vekt på. Har lurt litt på Bærum også...

Det er ikke noe særlig å kjøre langt med bil når man har rier, så fint med noe som er nære hjemme. Jeg ville valgt et sted med barselhotell, så mannen kan være med hele tida. Ullevål og ahus er vel de som har det. Ullevål har nordens største fødeavdeling, og er veldig flinke. Jeg vil tilbake dit. De fleste steder er trygge. Mange har badekar som smertelindring, men ikke alle de gjør vannfødsel, så om du ønsker det, bør du sjekke. Abc på Ullevål gjør det.

Anbefaler heller ikke å kjøre langt med rier. Sist gang hadde vi fem min tll sykehuset, men siden det var fullt måtte vi kjøre 45 laaaaange minutter i stedet...

Vi har planer om å flytte nærmere Bærum. Og etter det jeg forstår så får far være der hele tiden, det er veldig viktig for oss. Har skjønt det slik at det må være kapasitet til det på Ullevål og at det ofte er fullt der.

Vi har planer om å flytte nærmere Bærum. Og etter det jeg forstår så får far være der hele tiden, det er veldig viktig for oss. Har skjønt det slik at det må være kapasitet til det på Ullevål og at det ofte er fullt der.

Vil ikke tro det er fullt på Ullevål i november. Lurt å søke plass tidlig, men tvilsomt å ikke få plass på hotellet etter fødsel... Ikke høysesong ;-)

Back
Topp