Føde i Haugesund :/

ranger

Blir kjent med forumet

Hei :)
Jeg er i uke 37 og skal sannsynligvis til Haugesund å fø.Da fødeavd her er feriestengt noe jeg synes er veldig dumt :(Håper jeg kommer før eller at de kan sette meg i gang :)Gruer meg veldig til Haugesund,da jeg ikke kjenner de og de ikke til meg.Lurer veldig på dere andre som har født der kan fortelle meg hvordan det er der og hvordan jordmødrene er osv?Hadde vert veldig takknemlig :)Håper dere skjønner hva jeg ville fram til.Her hvor vi bor så er det lite sykehus og alle kjenner alle og føler meg trygg :)Lurer også på om det går ann å få alenerom uten andre eller barselhotel eller etc?
Jeg har termin altså 2juli :)

Har akkurat komt hjem fra føden i hgsd, og hører heller ikke til der. Er veldig fornøyd, møtte bare greie jordmødre og barnepleiere. Nå var det en veldig stille periode der så jeg var heldig å få enerom, er dessverre nesten bare flermannsrom der. De har ikke barselhotell lengre, men de har familierom hvor du kan ha mannen med deg. Lykke til, håper du får ett fint opphold!

AnneMy :  får man ikkje eget rom me dobbelseng ? :O
Trudde det var derfor dei la ned barselhotellet, for å lage kjekke rom der det tidligare var fellesrom. Ush...
Så ingenting er ulikt før, bortsett fra besøksordningene, og liggetid..?
Jaja, Juli fødende hadde ikkje fått oppleva barselhotellet uansett, så ;) hehe

mollee skrev:
AnneMy :  får man ikkje eget rom me dobbelseng ? :O
Trudde det var derfor dei la ned barselhotellet, for å lage kjekke rom der det tidligare var fellesrom. Ush...
Så ingenting er ulikt før, bortsett fra besøksordningene, og liggetid..?
Jaja, Juli fødende hadde ikkje fått oppleva barselhotellet uansett, så ;) hehe

Mulige det er familierommene som har dobbeltseng? Forstod det var de rommene som var kommet som en erstatning for barsel hotellet. Å der kan far være med. Nye besøksregler også ja. Kun far, besteforeldre og søsken som fikk komme på besøk, og da til bestemte tider..

kafor har di egentligt lagt ner barselhotellet da??
søren o, eg så hadde gleda meg te å sjekka inn der

Golan skrev:
kafor har di egentligt lagt ner barselhotellet da??
søren o, eg så hadde gleda meg te å sjekka inn der

Dei hadde aldri åpent i juli (sommerstengt), så me hadde ikkje fått oppleve barselhotellet uansett :-P
Fikk Julibaby forrige gang ôgså, og måtte ligge på rom med tre andre.
Syns igrunn det var kjekt det ;)
Men eg hørte dei hadde pussa så fint opp, med dobbelsenger og greier :-D
Håper det stemmer! Dusj/bad e ikkje noe forbedring på, men alt som var på hotellet skal ha blitt flyttet opp på nypussede rom... har eg hørt som sagt :-P

Sniker frå September.......Eg fødde I Haugesund I September I for ( jada, her går det unna.......) og høyrer heller ikkje til der. Eg var inne rett før dei opna familieromma. Trur det er berre 3 eller 4 rom av den typen, resten er som før desverre:( Fleirsengsrom som er heller slitne.......Eg hadde ikkje noko god oppleving der, men så er eg bortskjemt med flott fødeavd, med fantastisk personale heime. I tillegg fødde eg prematurt med haste ks og hadde knøttet på nyfødtintensiv, så eg var nok litt ekstra følsom;) Andre har positive opplevingar frå Hgs, så det trur eg er veldig individuelt. Masse lukke til:)

hm... nå blei eg litt skuffa altså.
Visst det stemme det så lenlen seie atte der kun e 3-4 familierom så spørs det vel om der e noge ledigt.
Håpa me e friske nok te å reisa kjapt him isåfall,eg orke ikkje noge seksmannsrom.

Nå fekk eg i hgsd før dei fiksa opp, syns ikkje romma va stygge igrunn, men kan aldri sjå føre meg at dei har plass til 5-6 der inne. Det var jo ikkje skap der engang.
Vi fire som låg der oppbevarte bagasjen under/bak senga.
Men liggetid før var 72 timer pga den testen, men nå var dei begynt med den etter 48 timer syns eg jordmor sa :)
Syns heller dei kunne fiksa bad/dusj og kanskje bytta ut dei grusomme(!!!) trestolane i kantina... aoi aoi.
Og kanskje bytta ut hu svenske barnepleieren...
Jaja... ska nå bare fø der... Håpe eg får oppleva hotell neste gong...
edit- søjen o, stemme det jo, e jo lagt ned det.... ajajaj

Takker for svar fra dere :)Det høres både positivt og negativt ut i Haugesund men me e nok meir bortskjemt på småe steder som jeg er fra der alle kjenner alle:)Men jeg har forberedt meg psykisk og mentalt på Haugesund men ikke så mye på at e må dele med andre som jeg ikke kjenner.Så må vel jobbe med det også.
Håper det ikke er så veldig mangen som er der når jeg kommer da...hihi!!
Liker heller ikke at det er besøkstider en må forholde seg til.Men skjønner det også for andre som trenger litt hvile osv.Men fedrene kan vel komme og gå som de vil trodde e men..Her på fødeavd.kan de komme og gå når de vil...allle!!For jeg liker folk hele tida da glemmer jeg litt sykehus følelse også :)
Ble visst litt klaging i dg og men godt å få det ut og høre fra dere andre også :)

På familierom kan far være der hele tiden, havner du på flermannsrom er det egne besøkstider for far.

Om du ikke vil/orker tanken på flermannsrom, så skriv der i ønskebrevet! Du kan få jordmoren din til å sende ønskebrevet i forveien, sånn at de har mulighet til å tilrettelegge litt mer for deg.

Smør godt på, skriv at du ikke klarer å dele rom med fremmede, at du har sykehus skrekk, osv, så skal det veldig mye til for at du må på flermannsrom :)

De har 4 barselrom (til 3-5 pers),  og 3 eller 4 familierom.Velger du familierom, velger du "bort" hjelp, og må selv gå til "resepsjonen" om det er noe du lurer på/trenger hjelp til. Men velger du familierom skal du i utg pkt være mer eller mindre selvhjulpen. (Det er forresten ikke bad/dusj på familierommene, da må du bort i gangen der barsel avd. er. Det er et lite toalett i nærheten da)

I tillegg er det flere rom inne på selve fødeavdelingen, der de med "spesielle behov" er. F.eks de som nettopp har tatt KS, osv. Om det er ledig der, kan du være heldig å få enerom der, men må da flytte om det kommer noen som evt trenger rommet mer enn deg.

Jeg kommer til å skrive i fødebrevet at det er veldig viktig for meg å få enerom, og regner med at jeg får det dersom de har mulighet for å gi meg det. 

På familierommene er det dobbeltsenger(rammemadrasser), på de andre rommene er det vanlige sykehus senger. :)

Vi har forresten termin samme dag, så da kan det jo hende vi sees :D 

Husk å skriv ønskebrev, som du enten har med, eller sender i forveien. De er gull verdt ;) Og så skader det jo ikke at du evt. minner dem på det etter fødsel ;)

Kjempe masse lykke til :) Det går nok kjempe fint! =)

Takker for svar :)Fikk høre litt mere om hva de har og hvor mange rom de har osv,takker:)
Ja det skal jeg faktisk gjøre å skrive et brev.Har hørt snakk om de som skriver ønskebrev men har ikke tenkt over et selv.Men det var faktisk veldig bra så det skal e gjøre.Skal på kontr neste fredg så da skal e høre med jordmor/far ka de sier og det.For da stenger føden på søndg også.Vet ikke helt hvordan e skal begynne og kordan e skal forklare meg men...

Så koselig med samme termin dg :)Håper me treffest da hadde vert koselig å bli mer kjent med deg :)

I så tilfelle ang alenerom så må me ha alt med selv av kler til den lille og alt til meg med div ting og tang?Får me vite på forhånd om me får rom for oss selv eller må jeg pakke sånn i tilfelle me får?Masse spørsmål og litt dumme men...

Tusen takk for det og lykke til med deg også :)Håper me får alene rom så me får kosa oss på føden :)

Neida, om du får enerom så får du alt du trenger der :) Om du velger familierom som er det litt mer "selvstendige" valget, så får du alikevel bleier, gulpefiller, bind, osv :) Men da går du på et "lager" og henter deg der :)

Du får hjelp selv om du velger familierom altså, det er bare at du må gå selv å spør etter hjelp :) Om du trenger hjelp med amming f.eks, så hjelper de deg :)

Tror jordmoren din har et slags "ferdig" ønskebrev med punkter på, som du bare fyller ut =)

Jeg fikk med et sånnt sist, som jeg skulle fylle ut hjemme. Men vi pratet endel om det på jm timen, så skrev hun ned endel punkter for meg :) 

Alt du trenger å pakke er Lambi toalettpapir :p :D hehe.. og klær til deg og mini til å reise hjem i :) Og om du vil ha din egen shampo/balsam, pluss evt sminke om du bruker det :) Husk amme bh-er! =)

Back
Topp