Føde i badekar

På riene fikk jeg ekstra varmt vann på ryggen (med slangen), og samboer hadde kalde kluter på panna mi. Følte at vannet hjalp veldig. I tillegg var det første gangen jeg ikke revnet, så tror vannet hjalp til der også. Det ble ikke mye blod og gørr i vannet som noen skriver at de er redd for. Jeg hadde erfaring fra to vanlige fødsler i forkant, så for meg var dette den fineste fødselsopplevelsen jeg har hatt. Jeg liker også vann, så de måtte fyllte på to ganger mens jeg lå der, for det ble litt kaldt :) Jordmora lot oss også være en del alene, så gjennom åpningsriene lå jeg der i varmt vann, dunkel belysning, sambo ved min side og bare pustet meg gjennom de. Helt til det var full åpning og jeg kunne presse. Da ble lyset slått på, og det var to jordmødre der. Når jeg begynte å presse og de sa at nå sitter hodet i åpningen, så måtte jeg kjenne etter, og de hadde helt rett. Kjente et lite hode med masse hår, så da var det bare å gi alt! :) Å føde er den mest meningsfulle smerten du noen gang kommer til å ha, og selv om det gjør vondt, så kommer du til å ønske å få flere likevel! :)

Det høres ut som en nydelig opplevelse. Jeg tror jeg er overbevist :)

Jeg prøvde badekar en gang, men babyen likte ikke det varme vannet, så kunne ikke sitte der mer.. Da ble det epidural istedet ..

Jeg prøvde badekar som litt smertelindring med førstemann, men ble bare kvalm, svimmel og uvell av det varme vannet :-P så måtte fort opp igjen :-P...

denne gang tørs jeg ikke, jeg kommer nok helt sikket til å ville ligge med registreringen på hele tiden, så jeg får hørt pulsen til den Lille :-P

Back
Topp