Lest i en annen tråd mange forskjellige fødselsopplevelser og vil gjerne høre om andres opplevelse med å føde i vann. Jeg hadde selv en utelukkende positiv opplevelse. Ikke bare er det varme vannet riehemmende og gir deg muligheten til å slappe av, men da vesla kom ut, så tok jordmoren henne på en 2 sek liten "svømmetur" før hun ble lagt på brystet mitt. Jordmoren sa at det må være en fantastisk måte å komme til verden på, de ligger jo i fostervann, og da komme rett ut i vann og så på brystet til mamma. Det må være en veldig fin overgang.
Vesla skrek ikke heller, hun bare kikket undrende rundt seg - så alt var preget av ro. En annen fordel var at da jeg hadde ligget en stund med vesla på brystet, sa jordmor at nå har morkaken løsnet. Hun ba meg slappe helt av, og deretter lokket hun litt med navlestrengen og den bare fløt ut. Husker fra de andre fødslene mine, at det å presse ut den også var vondt. Har flere tenkt på å føde i vann, eller allerede gjort det? Vet dere om man kan føde i vann om man venter tvillinger? Vet at man ikke kan få epidural om man føder i vann.
Vesla skrek ikke heller, hun bare kikket undrende rundt seg - så alt var preget av ro. En annen fordel var at da jeg hadde ligget en stund med vesla på brystet, sa jordmor at nå har morkaken løsnet. Hun ba meg slappe helt av, og deretter lokket hun litt med navlestrengen og den bare fløt ut. Husker fra de andre fødslene mine, at det å presse ut den også var vondt. Har flere tenkt på å føde i vann, eller allerede gjort det? Vet dere om man kan føde i vann om man venter tvillinger? Vet at man ikke kan få epidural om man føder i vann.
Høres fantastisk ut !!