Føde i badekar?

Elle

Glad i forumet
Marsboerne2017
Hei hei!

Er det noen som har født i badekar eller har lyst til det??

Jeg drømmer om å gå gjøre det, men vet egentlig ikke stort om det;)

Hadde vært supert å høre DIN historie!!

Jeg ønsket det, men her på sykehuset så gjorde de ikke det.. Så fikk bare ligge å duppe litt i vannet før det sto på som verst..
Så regn dette som en dytt :)

Takk takk;) Synes du det var digg å få gjøre før elelr ble det bare surr når du ikek kunne "bli ferdig" oppi der? Tar imot alt av erfaringer;) Suuuger til meg alt av info om dagen;) Gleder meg og sku ønske det var Juli snart:D

Syns det var kjempedeligt å ligge å duppe i det varmevannet, hadde dempet belysning og jeg å sambo var i kjempehumør :)
Skulle absolutt ønsket at jeg hadde fått gjort meg ferdig i vannet, men var så klar over det før fødsel at jeg ikke fikk lov til det så da ble det ikke så stor skuffelse når jeg måtte opp å gjøre resten :)

Jeg elsker vann, og tenkte at å slappe av i vann under fødselen, ville være drømmen. Var ikke mulig med fødsel på sykehuset her, men det hadde ikke noe å si, for så fort jeg kom opp i badekaret trodde jeg jeg skulle dø! Fikk helt forferdelige rier og kom meg for fader ikke opp av badekaret igjen. Neste fødsel gidda jeg ikke tenke på badekaret engang [:D]

Jag tänkte föda i badkar innan förlossningen, var helt klar på o göra det ända tills förlossningen ägde rum, då ville jag inte göra det pga att om jag gjort det så hade jag inte kunnat få lustgas(den satt på andra sidan väggen i rummet) eftersom jag inte kunde tänka mig nån annan form av smärtlindring än det så stod valet mellan att föda vanligt o få lustgas eller föda i vatten o inte få nåt alls. Jag valde då att föda vanligt men jag låg i badkaret ända tills det var dags att börja pressa o det var underbart! Låg i varmt vatten samtidigt som jag spolade varmvatten på magen, det var otroligt skönt för värkarna, lindrade massa.

Siste fødsel lå jeg i badekar helt til Jenta var nesten ute. Veldig behagelig, lindrende og avslappende!
Skulle gjerne hatt vannfødsel men de gjør ikke vannfødsler på sykehuset her, ikke spør meg hvorfor, så ble dratt over i senga i siste liten.
I senga rakk jeg å ha to pressrier. Hodet kom ut på første og resten av kroppen på andre.

Jeg ville det med begge mine.
Siste mann kom så fort, så rakk ikke å fylle badekaret på føden en gang.

Men fikk sitte i karet under riene første gang og det var hærlig, det var deilig og smerten slapp liksom litt.

Men etter en drøy time i karet på nattan, ble jeg så trøtt og sliten og ville opp. Så fødte jeg i sengen i stedet.
Så fikk liksom ikke oppleve selve forløsningen i badekaret.

Men jeg anbefaler deg det likevell.

Jeg fødte sønnen min i badekar, og det er en opplevelse jeg gjerne vil ha igjen. Nå har jeg bare et barn, så har ikke prøvd andre "metoder", men det varme vannet gjorde meg avslappet og det lindret smertene. Jeg vil anbefale det og ønsker som sagt å gjøre det igjen neste gang [:)]

Fikk du noe annen smertelindring enn vannet? Har veldig lyst asså!
Håper de har det på Ringerike.. skal til sånn samtale 25 mai!!
Gleder meg!

ORIGINAL: Odiina

Jeg fødte sønnen min i badekar, og det er en opplevelse jeg gjerne vil ha igjen. Nå har jeg bare et barn, så har ikke prøvd andre "metoder", men det varme vannet gjorde meg avslappet og det lindret smertene. Jeg vil anbefale det og ønsker som sagt å gjøre det igjen neste gang [:)]

Snuppa her ble født i badekar, og jeg anbefaler det på det sterkeste [:)]
Blei veldig beroliget av det varme vannet. Også var snuppa liksom ferdig vasket med en gang hun kom ut,
ikke en bloddråpe engang [:)]

Jeg var på abc klinikk, og der er det ikke noe smertelindrende annet enn vann og akupungtur.
Håper jeg får en like fin opplevelse om det skulle bli en neste gang.

Så jeg sier, kjør på [:D]

Jeg fødte på ringerike sykehus[:)] Men der har de to fødestuer, en med et lite badekar og et litt større med et stort badekar. Jeg fikk det store badekaret, der får du sittet. Det andre er et helt vanlig badekar. Jeg hadde lystgass i tillegg[:D]
Jeg fikk dempet belysning, lavendel dråper i vannet og julemusikk[:D][:D]
Lykke til med fødselen, håper du får oppleve fødselen i badekar!

ORIGINAL: Maja24

Gleder meg!

jeg håper på å få føde i badekar denne gangen. Har brukt badekar/vann som smertelindring under alle 3 fødslene men ikke "fullført". har rett og slett ikke turt å gi slipp på lystgassen. Men denne gangen tenker jeg at jeg veldig gjerne vil prøve. OM jeg får. er ikke sikkert fordi jeg hadde blødning etter fødsel nr 2 [&o]

Oooh! Herlig;) da skal jeg høre om det hvertfall!!
Så morro å høre at de har det på Ringerike! Gleder meg enda mere nå;)
Hørtes jo helt sinnsykt deilig ut da!
(vet jo at det er vodnt.. men jah:P )

Jeg fødte på ringerike sykehus[:)] Men der har de to fødestuer, en med et lite badekar og et litt større med et stort badekar. Jeg fikk det store badekaret, der får du sittet. Det andre er et helt vanlig badekar. Jeg hadde lystgass i tillegg[:D]
Jeg fikk dempet belysning, lavendel dråper i vannet og julemusikk[:D][:D]
Lykke til med fødselen, håper du får oppleve fødselen i badekar!

ORIGINAL: Maja24

Gleder meg!

Hadde veldig lyst å føde i vann men de har ikke det tilbudet her på sykehuset. Fikk ikke lov å gå i badekaret i det hele tatt siden eg hadde vannavgang før eg kom på sykehuset[&o] Håper eg kan prøve badekaret ihvertfall denne gangen.

Søstra mi fødte i badekar nå for et par dager siden og hadde hatt en veldig fin opplevelse[:)]

Jeg født gutten vår i badekaret, å kunne ikke tenkt meg en annen måte å gjøre det på.
Varmt vann hele tiden,som lindret smerten myyyye. Jeg anbefaler det i hverfall.[:)] Jeg var faktisk den første på rundt 10 år som hadde gjordt det på det sykehuset(sa de da)

Jeg har gjort det med sistemann, og vil anbefale det på det sterkeste!!! Helt fantastisk å bare få den lille rett opp på magen, "vasket", og fremdeles så nyfødt som det går an å bli[:)] Selv om hele kroppen min så ut som en rosin, var jeg utrolig godt fornøyd med å føde i vann[:D]

Jeg har født en unge på vanlig måte med lystgass, og en uten noe annet enn badekaret med nr to. Jeg velger helt klart badekar denne gangen også. Smertelindring kunne ikke sammenlignes engang. Slappet skikkelig godt av i badekaret.

Jeg satt oppi badekaret til pressriene kom å tok meg.
Klarte ikke å finne noen god stilling i vannet så jeg kom meg opp så fort jeg bare kunne. Ikke bare bare, men karva meg til senga.

Kunne godt ha fått snuppa i vannet, men jeg fiksa det ikke rett å slett.
Husker jeg hadde masse smerter, helt til jeg fikk duppa kroppen under det varme vannet. Vart sååå overraska over at det faktisk lindret så mye.

Jeg hadde kjempe lyst til å gjøre det, og var i badekaret fra 6 cm til nesten 9 cm. Da begynte det å gjøre såpass vondt at vannet ikke var noe lindring lenger og jeg villle ha epidural. Men jeg fikk ingen epidural og gutten ble sittende fast pga teit jm som skulle ha meg til å presse uten om pressriene slik at jeg ble så sliten at jeg ikke klarte mer og han måtte tas ut med vakum.

Med nr 2 hadde jeg enda mer lyst, men på fødestua er det ikke badekar og da måtte jeg ha reist i over 1 time for å komme til sykehuset som hadde badekar. Og siden jeg kom inn til fødestua med 6 cm og fødte en time senere så sa det selg selv at om vi hadde dratt til sykehuset hadde jeg ikke fått føde i badekar, bare i en ambulanse etter veien på Vardalsåsen, mest sannsynlig......

Jeg elsket å være i vann med nr 1. Jeg slappet så godt av og fikk jobbet godt med riene. Absolutt å annbefale mener jeg..

Back
Topp