Føde alene

Br82

Blir kjent med forumet
Ser ut for at jeg må føde alene denne gangen.. å må si at det er noe jeg gruer meg skikkelig til. Hadde en skikkelig tøff fødsel sist, å har siden vært veldig redd for å føde igjen. Men ønsket om ett barn til trosset til slutt angsten for å føde. Jeg trodde jo at vi skulle være to om dette denne gangen også.. å det har beroliget meg mye. Men nå blir det ikke slik... Så dere som har født alene.. fikk dere noe ekstra oppfølging på sykehuset? Eller ble dere overlatt mye til dere selv frem til sluttfasen? Hvordan kom dere dere til sykehuset? Hvordan løste dere det med barna hjemme når fødselen startet? Jeg har ingen familie i nærheten, å få venner.. Da det er eksen som er fra området her.. Håper kanskje på noen betryggende ord om at dette kommer til å gå bra.

Hei:). Du bør snarest ta kontakt med fødeavdelingen for å legge en fødselsplan. Kanskje du bør settes i gang før termin for å ha kontroll siden du er alene med barn. Kan eksen evt ha det andre barnet en periode, eller stille opp på kort varsel? Du må få hjelp med det barnet du har fra før først.
Det er en del som føder alene, og da prøver fødeavd å sette inn ekstra ressurser der.
Masse lykke til, og husk at du ikke er helt alene. Babyen din er der, og helsevesenet skal hjelpe deg. Stor klem.

Jeg vil tro at du har noen inne hos deg hele tiden, siden du er alene. Barna kan vel være hos eksen? Kanskje du kjenner noen som kan kjøre deg, eller så finnes det taxi da.

Ikke gjort det selv, men ei venninne fødte alene da mannen ikke rakk frem, fikk super oppfølging og hadde jordmor eller student hos seg hele tida :)

Hei:). Du bør snarest ta kontakt med fødeavdelingen for å legge en fødselsplan. Kanskje du bør settes i gang før termin for å ha kontroll siden du er alene med barn. Kan eksen evt ha det andre barnet en periode, eller stille opp på kort varsel? Du må få hjelp med det barnet du har fra før først.
Det er en del som føder alene, og da prøver fødeavd å sette inn ekstra ressurser der.
Masse lykke til, og husk at du ikke er helt alene. Babyen din er der, og helsevesenet skal hjelpe deg. Stor klem.
Takk for betryggende svar... Er nok aller mest redd for å bli liggende alene på et rom på sykehuset i timesvis. Men det høres jo hvertfall ut på dere som om man stort sett slipper det ☺ Far til ungene kan ta ungen på kort varsel om han er hjemme, å om jeg får tak i han.. Han er mye bortreist i jobb. Å planlegger stort sett etter hva som passer han. Sist gang var det flaks at ungen kom før termin, for ellers hadde han vært på guttetur i stede for med på fødselen..

Du sier det er fars familie som bor i nærheten, så kanskje en farmor eller farfar kan passe barnebarnet sitt på kort varsel? Evt tanter/onkler

Du sier det er fars familie som bor i nærheten, så kanskje en farmor eller farfar kan passe barnebarnet sitt på kort varsel? Evt tanter/onkler
Det er ingen onkler eller tanter.. De vordende besteforeldrene har bestilt seg ferietur på 3 uker rundt terminen min. så det spørs når den kommer.. :)

Har du noen nær familie som kan bistå deg den siste tiden?

At de kan ta seg tid til deg de siste ukene/dagene rundt termin og komme dit du bor?

Mener du skal ha en jordmor e.l hos deg hele tiden under fødselen, de kan ikke forutse hva som kan skje, så de vil nok være der for å følge med, og for at du skal føle deg trygg:)

Ville uansett ha skrevet ett fødebrev om hvordan du ønsker det!

Har du noen nær familie som kan bistå deg den siste tiden?

At de kan ta seg tid til deg de siste ukene/dagene rundt termin og komme dit du bor?
Har desverre ingen nær familie... det er bare meg og datteren min. Eksens familie har vært det nærmeste jeg kommer familie i mange år. Men det har blitt ganske komplisert etter at han fant seg ei ny å gikk.

Hei.

Jeg har vært alene siden jeg var kun noen få uker på vei. Barnefar ble så skremt (dog det var han som hele tiden ville ha barn)... at han forlot oss dagen vi fant ut.

Jeg har gått gjennom hele svangerskapet og fødselen helt alene. Jeg har også kanskje en litt annen historie enn de fleste, men vil nok tro at de tar likegodt vare på hvemsomhelst som med meg ❤️
Mine rier begynte på tidlig på ettermiddagen, og med 2cm åpning la de meg på observasjonsrommet på fødestua. Der lå jeg i ca 18 timer før riene startet på alvor. Hadde nattevakt hele natten og ny vakt på morgenen, disse var pratsomme og hyggelige: de passet på at jeg fikk spist, drukket, gått på toalett osv ... når jeg begynte å føde kom det inn 4 nye personer. 2 leger, 1 barnepleier og 2 jordmor (hun ene var der fra før). Disse tilbyr deg en hånd eller to. Husk de er der for deg OG barnet ditt. De kommer ikke til å overse det faktumet at du er der alene.

Back
Topp