Føde alene

Mamma16/2/17

Andre møte med forumet
Noen her som har fødd alene? Altså kun hadd jordmor med på fødsel ? Vurderer dette da jeg ikke vet noen jeg vill ha med meg. Er slutt med barnefar , den eneste jeg kunne tenkt meg å ha med men vill ikke ha han med nå når det er slutt. Selv om jeg syns det er forferdelig at han ikke får være med å se sin egen sønn bli født. Men siden han valgte å forlate meg , så blir det sånn. :'-(

Jeg har født med bare de ansatte på føden tilstedet 2 ganger :) det gikk veldig fint, kjedeligste var når jeg lå på obs posten i 1 døgn etter vannavgang og ikke hadde noe selskap :P bare å sende pm om det er noe du lurer på eller vil snakke om :)

Jeg har født med bare de ansatte på føden tilstedet 2 ganger :) det gikk veldig fint, kjedeligste var når jeg lå på obs posten i 1 døgn etter vannavgang og ikke hadde noe selskap :P bare å sende pm om det er noe du lurer på eller vil snakke om :)
Hva som jore at du var alene da ? Var dette noe du ville selv ?

Jeg hadde med me min mor første gang jeg fødte, og det var greit. Denne gangen skal jeg selv føde alene, er veldig trygg på at jeg blir tatt vare på av jordmor :) Slutt med barnefar for lengst her og.

Mener ikke å være frekk nå, men hvordan er barnefarens innstilling til barnet? For om han ønsker å delta i barnets liv og har lyst til å være til stede under fødselen (og han ikke var slem eller at følelsene var alt for vonde til at jeg hadde taklet å ha han der), så hadde jeg nok vurdert å hatt ham med likevel. Ikke for min del, men for ikke å frarøve ham sjansen til å være der når barnet hans blir født. Trenger jo ikke stå slik at han ser noe spesielt.

Men jeg tror nok de på føden også ser nok kvinner som føder alene, så de er sikkert ekstra støttende da. Hos meg var det en barnepleier tilstede i tillegg til jordmor og mannen.

Mener ikke å være frekk nå, men hvordan er barnefarens innstilling til barnet? For om han ønsker å delta i barnets liv og har lyst til å være til stede under fødselen (og han ikke var slem eller at følelsene var alt for vonde til at jeg hadde taklet å ha han der), så hadde jeg nok vurdert å hatt ham med likevel. Ikke for min del, men for ikke å frarøve ham sjansen til å være der når barnet hans blir født. Trenger jo ikke stå slik at han ser noe spesielt.

Men jeg tror nok de på føden også ser nok kvinner som føder alene, så de er sikkert ekstra støttende da. Hos meg var det en barnepleier tilstede i tillegg til jordmor og mannen.
Så du ville tatt med en som dro fra deg etter du ble gravid å som egentli ikke involverer seg så mye i noen ting ? Han kan da se barnet etter det er kommet ut

Jeg tenktr det samme men ville ikke skrive det
Hadde nok tatt med far her om det var slutt

Har ikke fødd alene da bf gjerne ville være tilstede. Men hadde fint klart meg alene, altså bare med jm:) blir veldig resevert og vil helsr vær mest mulig alene når jeg har smerter:p

Har ikke født alene men jeg kom inn på sykehuset alene og ble sjekket til full åpning. Sendte melding til min samboer men merket egentlig aldri jeg var alene. Han rakk å komme før ungen var ute. Tror ikke det ville gjort så stor forskjell om han ikke var der. Følte meg trygg og ivaretatt av jordmor

Jeg har ikke født alene selv, men jeg jobber på en fødeavdeling og har sett flere andre gjøre det, og må bare få si at det kommer til å gå helt fint om du velger det. :) Det er mye bedre å føde alene enn å ha med seg noen du ikke klarer å slappe helt av sammen med. Ekskjærester med på fødsel burde vært forbudt synes jeg. :p Hvis noen skal være med er det for å støtte og hjelpe deg, ikke for underholdningen med å se babyen bli født.

Jeg har ikke født alene selv, men jeg jobber på en fødeavdeling og har sett flere andre gjøre det, og må bare få si at det kommer til å gå helt fint om du velger det. :) Det er mye bedre å føde alene enn å ha med seg noen du ikke klarer å slappe helt av sammen med. Ekskjærester med på fødsel burde vært forbudt synes jeg. :p Hvis noen skal være med er det for å støtte og hjelpe deg, ikke for underholdningen med å se babyen bli født.
Hvorfor burde det være forbudt?
Mange klarer å samarbeideog være der for hverandre selv om det er slutt

Har ikke født alene, og ville nok heller hatt med med både bror, søster OG mor inne på føden, heller enn å gjøre det alene :p
Men, vil ønske deg masse lykke til! Jordmødrene er nok godt vant til alenefødende, og du blir nok godt ivaretatt! :)

Dette er en helt annen diskusjon. Jeg for min del ville IKKE ha gjort det, og mener at man ikke skal ha med barnefar bare for å ha ham med - men tenke på sitt eget og babyens beste, ved få en så avslappet opplevelse som det er mulig å få. Da ved å kun ha støttespillere i rommet. (Men så er det vel dem som har en god støttespiller i eksen sin - og da blir det jo noe annet igjen..)

Har ikke født alene, og ville nok heller hatt med med både bror, søster OG mor inne på føden, heller enn å gjøre det alene :p
Men, vil ønske deg masse lykke til! Jordmødrene er nok godt vant til alenefødende, og du blir nok godt ivaretatt! :)

Dette er en helt annen diskusjon. Jeg for min del ville IKKE ha gjort det, og mener at man ikke skal ha med barnefar bare for å ha ham med - men tenke på sitt eget og babyens beste, ved få en så avslappet opplevelse som det er mulig å få. Da ved å kun ha støttespillere i rommet. (Men så er det vel dem som har en god støttespiller i eksen sin - og da blir det jo noe annet igjen..)

Det er en annen diskusjon ja, men det var altså mine tanker og noe jeg oppriktig lurte på. Var ikke for å være vrang eller stygg liksom.

Hvorfor burde det være forbudt?
Mange klarer å samarbeideog være der for hverandre selv om det er slutt
Klarer å samarbeide om andre ting bør ikke være et problem, men en fødsel er veldig mye mer enn det. Skal du kunne slappe helt av i fødsel, så må du stole på at de rundt deg er der 100% for deg, så du ikke er redd for å utlevere dine mindre polerte sider. Jeg synes det kan være helt fantastisk å se samspillet i gode forhold på fødestuen, og se hvordan det hjelper en fødsel. :) Ekser gir aldri den samme stemningen uansett hvordan de tror samarbeidet er, og fører oftere til unødvendig mye smerter og unødvendige komplikasjoner. Det skal så lite til å forstyrre en fødsel, ta heller med noen som bygger deg opp.

Back
Topp