Føde alene

Augustspiren<3

Flørter med forumet
Augustmødrene 2014
Noen som skal føde alene eller har gjort det å vil dele sine tanker og erfaringer med meg? :) her må jeg forberede meg på å føde alene da jeg rett og slett ikke ønsker å ha med barnefar..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har du ingen god venninne eller mamma/ familie du vil ha med istede? Jeg har ikke født alene, og kunne ikke tenke meg å måtte gå igjennom dette alene! Godt og trygt å ha noen med!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvis lillemor har tenkt sev ut før termin ( noe de to andre gjorde) blir jeg nok alene ja.... :( pappaen har foreslått at jeg kan ta med mamma elr søstersen, men nei da føder jeg alene. Kjenner jeg tar litt lett på det nå, men blir nok værre når det nermer seg....

Eneste jeg kunne tenkt meg å ha med er min mor, men hun er under en lengere sykdomsperiode å vil antagelig ligge syk rundt terminen min også desverre..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg ønsker heller ikke å ha med barnefar..! :O han var med når førstemann ble født, å det angra jeg på, ble å dele litt for mye etter hva jeg følte meg komfortabel med :p

Sniker litt..
Jeg føda aleine.. Etter jeg ble gravid ville ikke barnefaren ha kontakt mer (han ville ta arbort, noe jeg ikke ville så han ble sur å stakk).
Jeg var veldig bestemt på at jeg skulle føde alene hele svangerskapet men graderte meg med mamma i tilfelle jeg ombestemte meg når fødselen satte i gang..
Fikk mange negative kommentarer på at jeg skulle føde alene, men det er det beste valget jeg tok! Angrer ikke et sekund!
Det var herlig å bare kunne konsentrere seg om seg selv å slippe å ha andre til stede.. Nå er jeg en person som liker å være for meg selv når jeg har vondt, så jordmora sendte jeg ut å hu kom å sjekka når jeg ringte på..
Var også flere som sa at de ikke tar hensyn til at du er alene å ikke får den samme oppfølgingen å hjelpen som du får av den personen du har med deg, men jordmora ville helst være inne hos meg hele tiden noe jeg selv ikke ønsket..

Så ønsker du å føde alene så gjør du det å ikke hører på hva andre har å si!
Men det kan være lurt å gradere seg med noen om du skulle ombestemme deg når fødselen er i gang.. Det gjorde jeg men hadde heldigvis ikke behov for det:)

Jeg tror også som ViMså sier at jordmor følger deg opp litt ekstra :)

Back
Topp