Sniker litt..
Jeg føda aleine.. Etter jeg ble gravid ville ikke barnefaren ha kontakt mer (han ville ta arbort, noe jeg ikke ville så han ble sur å stakk).
Jeg var veldig bestemt på at jeg skulle føde alene hele svangerskapet men graderte meg med mamma i tilfelle jeg ombestemte meg når fødselen satte i gang..
Fikk mange negative kommentarer på at jeg skulle føde alene, men det er det beste valget jeg tok! Angrer ikke et sekund!
Det var herlig å bare kunne konsentrere seg om seg selv å slippe å ha andre til stede.. Nå er jeg en person som liker å være for meg selv når jeg har vondt, så jordmora sendte jeg ut å hu kom å sjekka når jeg ringte på..
Var også flere som sa at de ikke tar hensyn til at du er alene å ikke får den samme oppfølgingen å hjelpen som du får av den personen du har med deg, men jordmora ville helst være inne hos meg hele tiden noe jeg selv ikke ønsket..
Så ønsker du å føde alene så gjør du det å ikke hører på hva andre har å si!
Men det kan være lurt å gradere seg med noen om du skulle ombestemme deg når fødselen er i gang.. Det gjorde jeg men hadde heldigvis ikke behov for det
Sent from my iPhone using BV Forum