Fæle drømmer

IVA

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Jenta mi er 5 uker i dag, og de to siste kveldene har det virket som hun har hatt fæle drømmer. Plutselig begynner hun å gråte i søvne, en helt annen gråt enn jeg har hørt før. Det er ikke sult eller at hun har vondt, men en helt hjerteskjærende trist gråt. Jeg har måttet vekke henne for å få henne ut av det, også sovner hun som en stein rett etterpå. Det er så fælt å høre på, også lurer jeg sånn på hva en baby på 5 uker kan drømme som er så fælt for henne. Eller om det evt er noe annet. Hun er utvilsomt ordentlig lei seg og redd/utrygg når det skjer, og trenger en god dose mammakos for å roe seg.

Flere som har opplevd noe av det samme?
 
Utviklingssprang? Det første store spranget skal skje mellom 4,5-5,5 uker etter termin. Et annet bevissthetsnivå og generelt mye utvikling i hjernen.

Vår var sånn to-tre dager i slutten av forrige uke, i tillegg til endel uro i våken tilstand.
 
Huff den gråten er så fæl og trist... Har opplevd det noen ganger med vesla allerede, begynte ved 2 ukers alder. Hun sover tungt og plutselig går det over.
 
Vår lille på 6 uker har også gjort det et par ganger. Lå i dyp søvn og plutselig satt i å gråte på en måte vi aldri hadde hørt før! Ble nesten litt redd noe var galt :( men er mye som skjer i utviklingen både psykisk og fysisk nå så er nok helt normalt. Bare passe på å gi uendelig med trøst og kos <3
 
Back
Topp