Fått time hos Ute Imhof på mandag kl.0900.

oslojente1980

Forumet er livet
VIP
Jeg har helt siden Mina var ganske så liten hatt mistanke om at hun har Kiss syndrom. Hun ble født med skjev nakke og nektet å ligge på magen. Googlet litt om dette og så kom det opp en side om Kiss/Kid syndrom. Leste på symptomer og Mina hadde nesten alle av dem. Hun hadde: favorittside, gulpet mye, nektet å ligge på magen, lå i bananform, gnisset hodet mot underlaget(noe hun fremdeles gjør når hun skal sove).

Det var et forum inne på den siden, hvor man kunne legge ut innlegg. Så svarte Ute Imhof på innleggene. Jeg la ut et innlegg og fortalte hvordan Mina var i forhold til symptomene og hun synes at Mina hadde veldig mange av dem. Bestilte time hos henne, men måtte avbestille da Mina ble syk.

Så jeg er veldig spendt på timen på mandag kl 0900 for å si det sånn. Lest mer på hjemmesiden og det står at det kan medføre til språkvansker og sen motorikk. Mina har jo begge deler.

oi, så spennende da!! 

Dette var spennende ja. Det vil jo forklare mye dersom Mina har diagnosen.

Finnes det noen behandling for kiss? Er det noe man vokser av seg? Isåfall, ca når?
Jeg vet igrunnen ingenting om kiss.. Men det er jo alltid bedre å vite enn å ikke vite, når det gjelder diagnoser

Jenta mi har også hatt veldig stiv nakke - mest sannsynlig fra fødselen av - men dette var vi rett og slett ikke klar over før vi gikk til manuellterapeut pga dårlig balanse. Det viste seg at hun hadde veldig stiv nakke[&o] Hun fikk to behandlinger hos han (og mente at det skulle være nok - men nå noen år senere har hun igjen fått litt stiv nakke som behandles hos kiropraktor).

Uansett - jenta vår var veldig, veldig sein å snakke - hadde lite språk som 4-åring. Da hun som 5-åring fikk mer orden på nakken merket vi faktisk forskjell på språket ganske fort.

Så flott at du sjekker det opp nå - håper at det kan hjelpe på språket til Mina[:)]

Det ser ut som om man i første omgang må være sin egen internett-doktor. Så må man ta med seg sine tillegnede kunnskaper til fastlege, mase og mase, og så kan det for noen løse seg. Hvis det er snakk om alternativ medisin er det ikke alle fastleger som liker dette, og da er det opp til en selv å jobbe på egenhånd. Jeg vet heller ingen ting om Kiss-syndrom, men jeg håper du får ordentlig hjelp og veiledning. Krysser fingre!

Så spennende!!! Håper dere finner ut av ting!

ORIGINAL: plysj

Finnes det noen behandling for kiss? Er det noe man vokser av seg? Isåfall, ca når?
Jeg vet igrunnen ingenting om kiss.. Men det er jo alltid bedre å vite enn å ikke vite, når det gjelder diagnoser

Ja, det finnes behandlinger for Kiss. Manuellterapeuter behandler dem. I følge siden så vil det ikke gå over av seg selv, men gå over til noe som de kaller for Kidd

Takk for svar[:D] Da ble jeg litt klokere! Får håpe de finner utav det[:)]

Håper hun kan hjelpe Mina.

Ble Mina født med KS? Har ei vennine som har 2 guttersom har kiss og det har hjulpet med Manuellterapeut

ORIGINAL: Actrine

Så spennende!!! Håper dere finner ut av ting!

Så spennende med den timen da. Håper det hjelper for Mina hvis hun er stiv i nakken. Sønnen til ei venninne hadde Kiss og for han var det et knepp som skulle til for å fikse det.

ORIGINAL: silje a

Håper hun kan hjelpe Mina.

Ble Mina født med KS? Har ei vennine som har 2 guttersom har kiss og det har hjulpet med Manuellterapeut

Nei,jeg fødte vaginalt. Men hadde lang fødsel

Back
Topp