Fått tilbake mensen?

Bamsemor

Gravid for første gang :)
Når man får igjen mensen etter fødsel, er det vanlig at den er inne i normal syklus med en gang? Slik at den kommer igjen etter 4 uker ca når man har hatt den første gangen?

Jeg tok keisersnitt og sluttet å amme etter 2 uker ca. Renselsen stoppet etter 4 uker ca, men etter 6 uker begynte jeg å blø litt igjen. Regnet med at dette var mensen som kom tilbake. Nå er det 4,5 uke siden jeg blødde sist så regnet med å få mensen igjen nå men den lar vente på seg... Vet ikke helt hva jeg kan forvente, har ikke begynt på noe prevenasjon enda, bruker bare kondom.
 
Kom igjen etter 6 uker og rett på normal syklus. :(

Misunner virkelig dere som er 1 - 1 1/2 år uten etter fødsel!
 
Jeg går på cerazette, og har hatt mensen to ganger. Denne gangen har den vart i 3 uker :(
 
Her har det ikke skjedd no ennå, men syns jeg har hatt eggløsningsslim to ganger!? Men ikke no mens... baby 3,5 mnd
 
Heldigvis ikke fått mensen enda. Gruer meg skikkelig til den kommer, tror jeg har en slags angst for det, haha!
 
Vet ikke helt om jeg fikk tilbake mensen, men hadde en blødning på en uke. Nå går jeg på mini pille og har en liten blødning nå :(
 
Har ikke fått den tilbake enda :) sist tok det 7 mnd :) håper det går like lang tid nå :)
 
Normalt med ustabil syklus :)
Jeg fikk tilbake mens ca 1 mnd etter p-stav og fikk da mens 2 ganger på 1 uke! Stress
 
Selv fikk jeg tilbake mensen etter 7 uker, tilbake i syklus :p
 
Er det sånn at man kan begynne på prevensjon og få mens tilbake, men miste den igjen hvis man slutter på presentasjonen? Tror det har skjedd med meg
 
Helsesøster sa i dag at når man slutter å amme er det vanlig å få igjen mensen ganske raskt, men så kan man gå et par måneder uten å få den tilbake. "Puh!" :p Begynte å lurte litt da det er 7 uker siden sist.. Endte med å ta en test forrige uke, men den var selvfølgelig negativ. Bruker prevensjon så syns nå det hadde vært veldig rart :p
 
Jeg hadde blødninger etter fødsel i ca6 uker. Så startet jeg på cerazette og mensen kom etter 1-2uker. Og varte i ca 2uker. Har ikke hatt mensen siden, og det er rundt 2mnd
 
Back
Topp