fått katt. et spm bare

3nydeligesmå

Forumet er livet
om fredan henta vi ei hu katt. hu er 3år. vant til å være myye ute, har hatt hu inne til nå sånn at hu skulle bli kjent å sånn. i stad åpna jeg døra for å lufte litt, å hu smatt ut fortere enn jeg rakk å huske at vi har katt nå. (det er jo anbefalt å ha de inne ei uke minst for at de ikke skal prøve rømme "hjem osv")
fikk ikke tak i hu og nå var hu ute i 30min minst. men så nå kom hu plutselig helt selv inn og var veldig fornøyd.
skal jeg bare fortsette å la hu være ute da? siden hu kom jo hjem igjen, så hu vet jo hvor hu tilhører virker det som?
eller burde jeg holde hu inne noen dager til??

Vi hadde katten vår inne i 3 dager når vi flyttet, etter det fikk hun være ute. Hun holdt seg til huset, og kom hele tiden tilbake. Jeg ville latt den være ute mer, det virker som den vet hvor den bor. 

Så lenge hu kom inn så kjapt første gangen, ville jeg tro det gikk bra og slippe henne ut igjen... Noen katter er mer omgjengelig enn andre så...[:D]
kan prøve deg fram sakte men sikkert, men ellers err jo katter veldig 'egenrådig' og skal gjøre som di vil[:-][:D]

ORIGINAL: Bitzyh

Jeg hadde ikke vært redd for å slippe ut katta igjen siden hun kom tilbake..![:)]

ORIGINAL: et_lite_vesen

3 uker tar det før kompasset de har i hodet regulerer seg etter flytting. Hvis pusen din trivdes hos de forrige eierne, så er det fremdeles stor sjans for at den legger ut på vandring, fordi kompasset i hodet forteller hvor den skal hen. Jeg ville holdt henne inne en stund til og gitt henne masse kos, og så gått ut sammen så hun så at du var der, etter 1 ukes tid. HVIS du klarer å holde henne inne i 3 uker er dette selvfølgelig enda bedre, men da kan det hende at pus ikke blir så fornøyd!

3 uker tror jeg ikek går.. hu hakke vært så fornøyd med å være inne i de 4dagene her en gang.. den andre familien bor 40min unna med bil.
får ta det litt å litt, å håpe det går bra kansje?!

Back
Topp