fått innkalling til føde poliklinikk

valentinesbaby

Gift med forumet
jeg har gått litt til en spesialist i tillegg til fastlegen min (jeg mener fastleger generellt ikke er like dyktig i oppfølgelse som en spes.gyn) og sist jeg var skulle spes.gyn sende en søknad/henvisning til føde poliklinikk for en undersøkelse...

hans ord: " så kan de ta en vurdering der oppe når det nærmer seg termin, kjenne på deg om du er moden og vurdere en igangsettelse"

helt topp tenkte jeg.... helt til innkallingen kom nå... 14 juli?????? blir da pokker ikke noe baby på meg 14 juli--- DET er for tidlig.. har jo ikke nådd 37 uker engang.....

så nå må hodet legges i bløtt for å få komme opp igjen etter den 14 juli, men før termin.....

Har du blitt satt igang før? De skal vel bare sjekke deg og vurdere deg slik at de eventelt setter deg igang til termin. Jeg skal på to undersøkelser med UL før termin for å stadfeste str. Da med vurdering for igangsetting. Men jeg ble satt igang sist også. Og kan ikke akkurat si jeg ønsker det igjen. Man blir rar av kuren og man får et helvete med rier hvis fødselen begynner før kuren er utav kroppen (hver kur varer i 6 timer ca). Jeg hadde rier som overlappet hverandre i 5 timer.

Hva er grunnen til at du eventuelt vil dette?

jeg haddeen fødsel sist som ikke gikk etter boken... endte med å bli sydd av lege innvendig i en tim eog jordmor utvendig i en halv time...

underlivet mitt er ikke blitt bra etter dette.. kan f.eks ikke sitte på huk, ikke sitte for lenge på do , er livredd for "mellomstykket" mitt under sex da bare en berøring er au.
i tillegg var barnet 4750--- fikk henne ut på siste rie før hastekeisersnitt, og det er nok trolig kun pga at legen klippet henne frem og dro henne ut (hun hadde navlestrengen rundt halsen)

så alt i alt hadde jeg ingen planer om å bli gravid denne gangen , og når det skjedde var det egentlig ikke aktuellt å ta barnet bort... Nå gleder vi oss jo, men håper på at barnet kommer til verden på en annen måte.

Keisersnitt er egentlig ganske uaktuellt...det er rett og slett for mange komplikasjoner syntes jeg... da er en igangsetting bedre selv om jeg vet det ikk er heldig å klusse med naturen i utgangspunktet

ORIGINAL: valentinesbaby

jeg haddeen fødsel sist som ikke gikk etter boken... endte med å bli sydd av lege innvendig i en tim eog jordmor utvendig i en halv time...

underlivet mitt er ikke blitt bra etter dette.. kan f.eks ikke sitte på huk, ikke sitte for lenge på do , er livredd for "mellomstykket" mitt under sex da bare en berøring er au.
i tillegg var barnet 4750--- fikk henne ut på siste rie før hastekeisersnitt, og det er nok trolig kun pga at legen klippet henne frem og dro henne ut (hun hadde navlestrengen rundt halsen)

så alt i alt hadde jeg ingen planer om å bli gravid denne gangen , og når det skjedde var det egentlig ikke aktuellt å ta barnet bort... Nå gleder vi oss jo, men håper på at barnet kommer til verden på en annen måte.

Keisersnitt er egentlig ganske uaktuellt...det er rett og slett for mange komplikasjoner syntes jeg... da er en igangsetting bedre selv om jeg vet det ikk er heldig å klusse med naturen i utgangspunktet

Uff, da forstår jeg godt hvorfor du skal på vurdering nå ja.... Synes også det var litt tidlig, men kan jo hende de vil vurdere størrelse o.l da og eventuelt se hvor lenge de vil la deg gå hvis det ikke skulle skje noe... Og at du får time igjen nærmere termin etter dette for ny vurdering...? Aner ikke jeg. Kanskje ringe de og spørre...

ORIGINAL: valentinesbaby

Lillemann hos meg var 4890, så det er jo en av grunnene til at jeg skal vurderes for igangsetting. Forstår deg godt at du ikke vil gå over termin ja. Jeg slapp så mye sying, men det er fordi de klippet meg. Det kan du jo ta opp med det stedet du skal føde på, at kanskje det kunne vært mer riktig dersom du ligger an til mye rævning denne gang. Satse på at fødselen starter av seg selv en uke før termin da[:)] Hvis ikke så får du heeeelt sikkert igangsetting når du viser til forrige fødsel[:D]

Back
Topp