Fått hjelp :)

*Musti*

Forumet er livet
[:)]

Det spørs jo hvor høy hun er da, men snuppa mi er 115 cm og har 120 cm i ski....

Min snupp på 3 år er drøye 110 og hun har 90 cm ski! Er glad hun ikke har lenger ski, for nå klarer hun å snu seg og komme seg opp igjen om hun faller! Min personlige mening er at heller litt korte og kjøpe nye hver vinter, istedenfor at skigleden skal bli spolert av for lange ski som helst skal passe hvertfall en sesong til:)

De fortalte meg på sportsbutikken at når de ikke hadde gode ferdigheter var det best med korte si, så jeg ble rådet til å vente da jeg skulle kjøpe lengre ski til gutten min... (har 100 cm)[:)]

Hun var 94,5 cm i slutten av november..
Holder kanskje med 100 cm? Blir hennes første ski,så skal kjøpe brukt..

Eller enda kortere??
Min treåring er som sagt 110 cm lang og har 90 cm ski! Holder i massevis! Hvis jenta di har gått mye på ski og er veldig flink blir det jo noe annet!
Neste vinter tenkte jeg at snuppa mi skal få 100 cm ski!

Langrenn.. Hun har aldri hatt ski på beina før,så tror vi starter med langrenn [:)]

Så lenge de er under skolealder og ikke kjempegode på ski, skal de ha max egen kroppslengde på skia.
Opp til 10 år, egen kroppslengde + ca 10 cm etterhvert...

Viktig at skiene er korte nok til at de er enkle å manuvrere og kontrollere.
Barna skal føle glede av å stå på ski, og det gjør de absolutt ikke om de er for lange.

Jeg hadde tatt med meg ungen i en sportsbutikk/ på coop Obs og hørt med dem. Foresten så har de billige og bra ski på OBS

Men anbefaller deg nok å ta litt korte ski.

ikke kjøp de for lange, for da er de vanskeligere å gå med. guttungen her har ski som er bittelitt kortere enn seg selv, kommer til å bruke de iallefall ett år til

ORIGINAL: *Musti*

Langrenn.. Hun har aldri hatt ski på beina før,så tror vi starter med langrenn [:)]

Det hadde ikke jenta mi heller. Hun startet med slalom i fjor, og var en racer fra første tur. [;)]

Skiene skal ikke være lengere enn barnet. Er barnet 90 cm kan det ha 90cm lange ski. er barnet 95 bør det ha 90 osv. er barnet 100cm kan skiene også være 100cm:)

ORIGINAL: ~Tintus~

ORIGINAL: *Musti*

Det hadde ikke jenta mi heller. Hun startet med slalom i fjor, og var en racer fra første tur. [;)]
Mi begynte ikke å gå før hun var nesten 2 år,er 3 mndr prematur og sliter LITT med grovmotorikken innimellom (etter termin,ble hun ikke 3 før nå i januar),så vi starter nok på langrenn [:)] 

Men tusen takk for hjelp,alle sammen [;)]

Back
Topp