Fått fødeplass på ABC Ullevål!

Kvikklunsjen

Forelsket i forumet
Som overskriften sier så har jeg fått fødeplass på ABC!! Fikk brevet i dag, 3 uker etter jeg søkte! Veldig veldig fornøyd, og gleder meg til første kontroll 11 mars :)

Er vi flere? :) og noen med erfaringer som de vil dele? Jeg vet ikke så mye om hvordan opplegget blir, så er veldig interessert i å høre mer! :)

Jeg er der jeg også. Tror de prøver å få til litt mer kontinuitet på jordmødre enn det var før (mener altså at du skal følges opp av samme jm gjennom svangerskapet). Ellers er de kjempehyggelige og hjelpsomme. Tror du får en time med omvisning første gangen, så er det en halvtime på neste kontroller. Husk å ta med urinprøve, som alltid :) Vet ikke hva mer du kan være interessert i? Jeg har vært en bomtur der i går (gravidhjernen klarte ikke å lese datoen riktig), med skal egentlig ikke før 4.03 )))

• Liker
Reactions: H&H
Jeg har ikke på ABC, men er på Ullevål jeg og ;) kontroll/Oul 4.mars. Måtte du sende inn en egen søknad eller?
Vi valgte Ullevål hovedsakelig pga pasienthotellet.

Jeg har ikke på ABC, men er på Ullevål jeg og ;) kontroll/Oul 4.mars. Måtte du sende inn en egen søknad eller?
Vi valgte Ullevål hovedsakelig pga pasienthotellet.
Ja, man sender en egen søknad for ABC. De har litt ekstra vurdering - kan ikke ta inn mammaer med høy risiko for komplikasjoner.

Jeg er der jeg også. Tror de prøver å få til litt mer kontinuitet på jordmødre enn det var før (mener altså at du skal følges opp av samme jm gjennom svangerskapet). Ellers er de kjempehyggelige og hjelpsomme. Tror du får en time med omvisning første gangen, så er det en halvtime på neste kontroller. Husk å ta med urinprøve, som alltid :) Vet ikke hva mer du kan være interessert i? Jeg har vært en bomtur der i går (gravidhjernen klarte ikke å lese datoen riktig), med skal egentlig ikke før 4.03 )))

Takk for svar! :) Så bra, det virker jo helt supert om man kan ha en jordmor som følger deg gjennom svangerskapet. Prøver de også å få det til at hun er med på fødselen? Jeg gleder meg så vanvittig til timen og omvisning :)

• Liker
Reactions: VeL
Tror det blir bare flaks hvis du får samme jm på fødselen. Tenk hvilken arbeidshverdag de ville hatt da! :)
Men vi har hilst på minst 7-8 av dem forrige gang, først på kontrollen så under fødselen, og alle ville jeg vært komfortabel med å ha med på fødsel nr to. Nå har de nok byttet noen, men de jeg møtte i går virket veldig tillitsvekkende :) Det må nesten en jm være...
Det er bare å glede seg! Det gjør jeg og. Håper jeg får til hele fødselen der denne gangen, og får rom hos dem (de har nemlig litt andre regler og annen oppfølging enn på vanlig barselhotell, eller hadde det for to år siden)

Hvorfor kan ikke de ta inn de med komplikasjoner o.l? Bor ikke der jeg, men ble nysgjerrig. Regner ikke med at det er fordi de ikke er gode nok til å kunne hjelpe?

Hvorfor kan ikke de ta inn de med komplikasjoner o.l? Bor ikke der jeg, men ble nysgjerrig. Regner ikke med at det er fordi de ikke er gode nok til å kunne hjelpe?

Er fordi de ikke har samme tilgang på medisiner, leger, operasjonsstuer osv. Er jo et sted man skal føde naturlig, så er egentlig bare nødvendig med jordmødre.

Åååh er det en sånn klinikk? Ja, da forstår jeg det. Kan ikke regne med alt skal gå bra på en naturlig klinikk hvis det er et risiko svangerskap. Sikkert en spennende opplevelse å føde der og. Var det der Sigrid fra "Sigrid blir mamma" fødte kanskje?

Åååh er det en sånn klinikk? Ja, da forstår jeg det. Kan ikke regne med alt skal gå bra på en naturlig klinikk hvis det er et risiko svangerskap. Sikkert en spennende opplevelse å føde der og. Var det der Sigrid fra "Sigrid blir mamma" fødte kanskje?

Ja! Det stemmer, både hun og hun johanna-prosjekt mamma eller hva det het, fødte der :)
Tror ikke jeg ville følt meg trygg om jeg visste jeg hadde et risikosvangerskap å føde der uansett :D

Ja! Det stemmer, både hun og hun johanna-prosjekt mamma eller hva det het, fødte der :)
Tror ikke jeg ville følt meg trygg om jeg visste jeg hadde et risikosvangerskap å føde der uansett :D

Ja da er jeg med. Hadde nok vurdert å søke der om jeg bodde i området. Fødte uten noe smertestillende sist og det gikk jo helt bra. De har sikkert mange spennende metoder der.

Det som gir meg ekstra trygghet, er jo at de har Ullevål føden rett over gangen! Og en knappetrykk unna. Fikk testa det forrige gang - det tok ikke mange minutter fra badekar og stearinlys til full fødestue med masse slanger og detektorer! :)

Det som gir meg ekstra trygghet, er jo at de har Ullevål føden rett over gangen! Og en knappetrykk unna. Fikk testa det forrige gang - det tok ikke mange minutter fra badekar og stearinlys til full fødestue med masse slanger og detektorer! :)

Så praktisk da. Så hvis noe skjer er man allikevel trygg på at man får den hjelpen man trenger. 100 ganger tryggere enn hjemmefødsel da :)

Jeg har akkurat fått bekreftet at jeg også har fått fødeplass på ABC. Førstegangsfødende, så det er jo litt skummelt, jeg aner jo ikke egentlig hva jeg går til..

Back
Topp