fått barnhage plass..

Anede

Elsker forumet
uff, i dag kom brevet om at vi har fått full barnehageplass fra august av, og det lå ved en lapp hvor det sto at de så vi ville ha han inn i mars og at vi skulle ringe de på mandag så skulle de se hva de kunne gjøre... og jeg er bare lei meg.. vil bare grine... har aldri hatt lyst til å ha han i barnehage, ville ha han hjemme hos meg.. Grunnen til at vi måtte søke nå var fordi jeg er gravid igjen og i veldig dårlig form, så nå må mannen være hjemme fra skolen for å hjelpe til, også skal jeg ha ks og er redd jeg ikke klarer å følge han opp godt nok etter ks..og nå føler jeg at jeg svikter ham.. at jeg bare plasserer han vekk... Føler meg som en dårlig mor som ikke klarer å ta meg av han..

Og jeg har jo ikke lyst å ha han der 100 %, og hva med sovinga på dagen?? Han må ha pupp for å sovne, og det går jo ikke når han er der...

uff...

Anede, det går nok bra. Tenk på at han koser seg masse. Og at du får kommet deg masse.

vet du, det kommer til å gå kjempefint, han kommer til å få det kjempefint i bhg!!! det er sikkert litt vanskelig i begynnelsen, men så ser du hvor mye glede han vil ha av det og da kandu slappeav og passe på helsen din!! det er viktig at du har overskudd til han og den lille også!!

og i bhg oppfører barn seg veldig annerledes enn hjemme, de kommer til å få han til å sove så fint så, uten pupp....
jeg har jobbet i bhg i 7 år og det har vært mange bekymrede mammaer og pappaer, men det går alltid myyye bedre enn man tror:)

ORIGINAL: Anede

uff, i dag kom brevet om at vi har fått full barnehageplass fra august av, og det lå ved en lapp hvor det sto at de så vi ville ha han inn i mars og at vi skulle ringe de på mandag så skulle de se hva de kunne gjøre... og jeg er bare lei meg.. vil bare grine... har aldri hatt lyst til å ha han i barnehage, ville ha han hjemme hos meg.. Grunnen til at vi måtte søke nå var fordi jeg er gravid igjen og i veldig dårlig form, så nå må mannen være hjemme fra skolen for å hjelpe til, også skal jeg ha ks og er redd jeg ikke klarer å følge han opp godt nok etter ks..og nå føler jeg at jeg svikter ham.. at jeg bare plasserer han vekk... Føler meg som en dårlig mor som ikke klarer å ta meg av han..

Og jeg har jo ikke lyst å ha han der 100 %, og hva med sovinga på dagen?? Han må ha pupp for å sovne, og det går jo ikke når han er der...

uff...

kanskje like greit at han får vent av seg med pupp? Du sier du venter nr 2....da er det vel greit å venne han av med amminga?[8|]

Det kommer til å gå kjempebra! Han kommer til å kose seg masse, han har så godt at den stimulien fra andre barn og voksne, spesielt når du ikke egentlig føler at du strekker til.
Du må tenke på deg selv nå, slappe av og bruke den siste tiden til forberedelser til det som kommer.
Sovingen kommer også til å gå strålende, tenk på dette som en gylden anledning til å avvenne at han trenger puppen for å sovne!
Det kan jo kanskje være lurt å avvenne helt nå, ettersom det snart kommer en til som skal "ta over", og trenger råmelken også? Den vil du jo ikke få denne gangen, om du fortsetter å amme storebror frem til lillen blir født..

[:)]Fikk brev i forrigårs jeg ,om at Alexander har fått barnehageplass fra august... Er trist synes jeg[:(]. Var jo hjemme med eldstemann "hele tiden" - altså han gikk i lekepark til han begynte på skolen ,sammen med mange barn på samme alder. Her går Alexander i lekepark ,men alle slutter jo når de er tre år ,så da søkte jeg b.hage til ham.
Men jeg føler at jeg på en måte "tar fra ham noe". Et gode som broren fikk ,men han ikke får. Jeg er jo hjemmeværende ,men tar meg nok en jobb til høsten. Muligens...
Har hatt flaks med barnehage da ,det hjelper. To nabobarn som går der ,som begge er jevngamle med Alexander. (Ei jente som bor 30 meter unna ,og en gutt som bor 15 meter unna.) Foreldrene der er kjempefornøyd i alle fall.
Men jeg gruer meg!

Det går nok kjempefint. Begynn alt nå med å avvenne han fra pupp[;)]

Snuppa mi på 2,5 elsker barnehagen! Jeg hadde aldri klart å holde det samme pedagogiske nivået hjemme som barnehagen[:D] Barnehagen er en veldig viktig arena i forhold til å bli klar for å begynne på skole[:)] 

Ser veldig stor forskjell på skolen på barn som har vært hjemme og de som har vært i barnehage[&:] (Jobber i barneskole som miljøterapeut[;)]) Finnes selvsagt unntak overalt[;)]

Men han måååå jo ikke gå 9 timer og hver dag[;)]

det går nok fint ser du.. det har han bare godt av når han er blitt så stor.. alle barn trenger å utfolde seg og leke sammen med andre barn... da er bhg en bra alternativ.

og det med pupp er vel på tide å venne han av med uansett så lenge du skal ha en til...?
en på 2,5 år "trenger" ikke pupp for å sove, det er kun en vane, så det går så fint så..
snart skal han nok slutte med soving på dagen også[;)]

ORIGINAL: Julibaby og meg

Det blir helt sikkert knall med barnehage![:)]

Sikkert viktig og lurt for både deg, han og den nye babyen at han vennes av å bli amma i søvne!!

Kjempegøy med plass![:)]

Og han har nok godt av å bli vent av med den puppen[;)]

alle dere 3 (4 med den inni magen) vil ha godt av dette [:D] Guttungen din vil få det greit i bhg, du får slappet av og hentet krefter før fødselen og mannen din får gjort det han skal. I tillegg så er det nok bedre for gutten din å begynne i bhg før nestemann kommer, så slipper han å føle at han måtte begynne i bhg for at minsten kom. Skjønner at du kunne ønske at du klarte å gå hjemme med ham, men nå gjør du ikke det. Må innrømme at jeg kjenner meg igjen ettersom vi var i samme situasjon når jeg ventet andremann

Lykke til, og kos deg og slapp mens han er i bhg

Når jeg leser det du skriver, så tror jeg både du og sønnen din vil ha meeeget godt av at han skal i barnehage. Avhengig av pupp for å sovne når han er 2,5 år? Han har jo også behov for å være sammen med andre barn og bli sosialisert og aktivisert. Jeg begynte ikke i bhgfør jeg var 3 år, og falt derfor utenfor til å begynne med, for jeg hadde ikke de samme antennene og kunne ikke de samme sosiale kodene som de andre barna. Jeg hadde kun vært sammen med voksne. Det har jeg fått lide for resten av livet. 

Grattis med bhg plass[:D][:D][:D] Går nok kjempe fint skal du se, jeg hadde ikke klart å holde det pedagogiske tilbudet hjemme som bhg tilbyr iallefall. De har godt av å leke og være sammen med andre barn også. Ser ungen din er 2,5 år, da er det kanskje påtide å venne han av med å sovne til puppen uansett om han skal i bhg eller være hjemme[;)]

Back
Topp