fårikål. haster

turboquattro

Gift med forumet
kan man ikke spise fårikål når man er gravid? det har jeg aldri hørt før nå og jeg har spist dette hver gang jeg har vært gravid. og middagen min heter fårikål. :O

Så lenge kjøttet er gjennomkokt så går det vel helt fint. Eller?

ja det var det jeg mente å helt til ei på facebook mente at jeg ikke kunne spise det. ikke fant jeg noe om at det var farlig på matportalen på den lista over ting gravide ikke skal spise eller.

Skal vel ikke være ett problem å spise fårikål? Kjøtt og kål er jo godt kokt ,så det eneste jeg kan tenke meg er at man kan få luft i magen av overdose med kål - og det er jo ikke farlig så vidt jeg vet... Så lenge det ikke står på listen over ting som bør unngås av gravide så hade jeg glatt spist fårikål ja - og det har jeg forsåvidt gjort når jeg har vært gravid ;-)

Fårikål skal jo helst putre et par timer så da er nok kjøttet gjennomkokt og vel så det. Klart du kan spise! :)

supert. tusen takk for svarene.

sikkert noen som har vekslet med at man ikke bør spise kål når man ammer . aldri hørt om at man ikke kan det.

snakker om fårikål... det er SÅÅÅ GODT. fikk skikkelig lyst på nå.

trine2007 skrev:
sikkert noen som har vekslet med at man ikke bør spise kål når man ammer . aldri hørt om at man ikke kan det.

snakker om fårikål... det er SÅÅÅ GODT. fikk skikkelig lyst på nå.

det var selve kjøttet dem mente jeg ikke kunne spise pga bekereller.

ja jeg elsker fårikål. :D

Bekereller??!  Det er vel ikke det største problemet i lammekjøtt akkurat. Heller i reinkjøtt på slutten av 80 tallet... :)

Kos deg med det, kjøttet er jo kokt og bakterier drept, hadde det vært farlig ville du sett det på oversikten over hva som kan og ikke kan spises

Åååå, nå fikk jeg lyst på fårikål :) Tror jeg må lage det på søndag om snuppa ikke har kommet til da :)

Ville ikke hatt noen betenkeligheter med å spise det som gravid, men ville droppet kålen etter fødsel siden det kan gi magetrøbbel for småen via melken.

Back
Topp