Fårepølse/Salami

Dor001

Andre møte med forumet
Spiser dere dette? Jeg blir ikke klok på hva som er trygt og ikke. Annen hver artikkel jeg leser sier det motsatte av den andre.

Hvordan forholder dere dere til dette? Jeg har ikke spist noe av det siden jeg fant ut jeg var gravid, men har veldig lyst på. Kommer ikke til å spise det før jeg evnt får eg håndfast svar på at det er trygt.

Spiser dere dette? Jeg blir ikke klok på hva som er trygt og ikke. Annen hver artikkel jeg leser sier det motsatte av den andre.

Hvordan forholder dere dere til dette? Jeg har ikke spist noe av det siden jeg fant ut jeg var gravid, men har veldig lyst på. Kommer ikke til å spise det før jeg evnt får eg håndfast svar på at det er trygt.

Jeg tar ingen sjanser, så spiser ikke salami som ikke er varmebehandlet (selv om jeg har sykt lyst på)

Eller, jeg spiste det, heter det. For det var det eneste jeg klarte å spise mens kvalmen var på sitt verste. Lenge siden jeg spiste det nå i grunn! Men det er veeeeeldig godt :D

Jeg spiser det ikke, hadde helt voldsomt lyst på det i begynnelsen, men det kom nok mer av at jeg ikke "hadde lov". Har spist salami/pepperoni på pizza da, for varmebehandlet er jo greit. Men tenker samtidig at det er greit å ikke spise så mye av det, for det er jo strengt talt hverken sunt for oss eller lille spire :)

Jeg har spist litt fårepølse, og spurte legen i dag på kontroll om det var trygt. Da sa han at eg burde ikke spise fårepølse siden det bare er røkt kjøtt, altså er det rått :oops:

Har så lyst på vossafår ❤️ Kommer til å ta det med meg på føden og spise det rett etterpå når fødsel og alt er over :D

Jeg spiser det ikke. Det er jo liten sannsynlighet for at noe skal skje, men jeg ville bekymret meg dersom jeg hadde spist det og det er ikke så stort offer å la være. Har ekstremt lyst på spekeskinke og hvitskimmeloster da.. Men spiser ikke det heller.

Har spist pepperoni på pizza og salami på ostesmørbrød da, men da er det varmebehandlet.

Jeg spiser det ikke :)

Men hva med apetina fetaost da? Arla selv sier gravide kan spise det, bare sørge for at holdbarheten er god, og av nyåpnet pakning, mens matportalen sier nei..

Jeg spiser det ikke :)

Men hva med apetina fetaost da? Arla selv sier gravide kan spise det, bare sørge for at holdbarheten er god, og av nyåpnet pakning, mens matportalen sier nei..

På matportalen står det
Velg:
"Konservert fetaost og tilsvarende salatoster av pasteurisert melk på glass i f. eks. olje og som er nyåpnet."

http://www.matportalen.no/rad_til_s...dre_og_personer_med_nedsatt_imunforsvar_spise

Og i følge arla sine hjemmesider er Apetina laget av pasteurisert melk, og de fleste fås i jo i glass i olje :)

På matportalen står det
Velg:
"Konservert fetaost og tilsvarende salatoster av pasteurisert melk på glass i f. eks. olje og som er nyåpnet."

http://www.matportalen.no/rad_til_s...dre_og_personer_med_nedsatt_imunforsvar_spise

Og i følge arla sine hjemmesider er Apetina laget av pasteurisert melk, og de fleste fås i jo i glass i olje :)

De glassene er jo ikke gode :/ men de små snackspakkene med smak er jo gode :) samme der da, selv om de ikke er i glass?

Tar ingen sjanser, så spiser det ikke. Drømmer om brie, muggost og spekemat hver eneste dag, så håper noen forbarmer seg over meg når jeg er på barsel :D

Har ikke spist det. Men jordmor sa at jeg trygt kunne spise salami/fårepølse fra gilde som er helt fersk/nyåpnet.

Verre med fenalår... Lurer på hvordan jeg skal overleve jula uten :p

Back
Topp