Fårepølse, salami osv...

Venternummer3

Juni12s tålmodige :)
VIP
Augustlykke 2015
MayDay2021
Når begynner barn å spise det? Har ikke tenkt å gi det enda altså, han liker så mye annet pålegg så ikke vits i å gi det som det er så mye salt i. Jeg bare lurer:)

Jeg blir nok aldri å ha det i hus.
Kan ha det med på langeturer eneste,
Men kombinasjon masse salt, høyt fettinnhold (også mye mettet fett) gjør at jeg ikke synes det hører hjemme i hverdagskost.

Hun får nok ikke det på maten her:) har det sjeldent i huset.

Har det aldri på maten, men hender hun får litt i biter utenom brødskiva.
En gang sånn dann og vann ser jeg ikke problemer med.

Hender seg hun får smake litt bacon og :o

Og det er knakende godt skjønner dere ;)

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Har det aldri på maten, men hender hun får litt i biter utenom brødskiva.
En gang sånn dann og vann ser jeg ikke problemer med.

Hender seg hun får smake litt bacon og :o

Og det er knakende godt skjønner dere ;)

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Vi lar lille smake på det vi spiser. Bacon er nemlig kjempegodt ;)

Men alt med måte tenker jeg.

Mellomste på 2,5 år har begynt å spise det nå..:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Slem tråd!!!

Har det ikke i huset om dagen, men får smake det vi spiser ellers. Salami syns jeg kan bli for salt

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 23.02.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma★

Snuppa får ihvertfall bacon, det andre får hun enten ikke lov til å spise ellers har vi det ikke i hus.

Kalkunbacon har lite fett innhold men ganske mye salt så hun får ikke mye og ganske sjeldent.

Jeg lar Lilja smake på alt utenom nøtter, hun får smake på kake om vi er i selskap og flere andre spiser kake. Lar henne selv få "velge" om hun vil ha, hun foretrekker vanligvis frukt. Vil ikke ha stort fokus på det som hun ikke kan få, derfor får hun også "være en del av" det med å smake. Hun har fått smakt på is av tantebarna osv. Bacon har hun forresten også smakt:-P Jeg er ikke så Nazi..

Det jeg mente var at jeg mener det ikke er nødvendig å lære barna å spise mat som er så usunn i det daglige(sånn som på brødskiva). De utvikler smakssansen ettersom hva de spiser, og hvorfor lære de å foretrekke mat som nugatti å salami på brødskiva når det er dårlig for helsa deres på sikt og de ikke ber om det, værre når de blir eldre.
Det finnes så mye mat som er sunn og næringsnyttig.Jeg mener la mat være mat, også er "kos" og eksta godt til spesielle anledninger.

Takk for svar:) Vi har alltid salami, spekeskinke, fåreoølse eller noe i den gata i kjøleskapet.Så en eller annen gang vil han sikkert ha, men dager vi vurdere og heller ha det i hus en gang iblant istedet. Finnes mager salami da, som det er litt mindre fett i om ikke annet:)

Back
Topp