Får ungene deres godteri?

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Jeg har gitt henne sånne fruktsnører (bare frukt, ikke tilsatt sukker (TROR JEG :D )), og så er hun veldig glad i frukt. Men har ikke for vane å kjøpe sjokolade osv.

Hva med dere da?

Fruktstenger, mais/havre pop [emoji14] han har nasket sure lakris stenger av meg en gang, og der var populært, men det er ikke noe han får

Har vel ikke fått godteri av oss, men vet de har hatt seigmenn og marshmallow en gang i barnehagen (julefeiring) - og sikkert fått smake det ene og det andre hos min mor [emoji14]

Ellers har han sansen for de sjokoladehjertene til Freia, hadde de en stund i hus pga visning.

Men bekymrer meg ikke. Har han valgte går han heller for yoghurt, frukt og kjeks :)

Før vi begynte på melkeprotein fri kost fikk hun melkesjokolade en liten rute på lørdag sammen med rosiner. Hun smakte på sjokolade men åt rosinen. Nå får hun kun frukt og rosiner og slike mais pinner. Spiser ikke så mye at de pinnene

Fruktstenger, mais/havre pop [emoji14] han har nasket sure lakris stenger av meg en gang, og der var populært, men det er ikke noe han får
Mais har vært poppis her og :) Men nå er hun lei, vet ikke hvorfor. Skjønner at lakris var stas :p

Har vel ikke fått godteri av oss, men vet de har hatt seigmenn og marshmallow en gang i barnehagen (julefeiring) - og sikkert fått smake det ene og det andre hos min mor [emoji14]

Ellers har han sansen for de sjokoladehjertene til Freia, hadde de en stund i hus pga visning.

Men bekymrer meg ikke. Har han valgte går han heller for yoghurt, frukt og kjeks :)
Heldig som kan spise yoghurt da :) Her er det jo melkeforbud stort sett hele tida. Skjønner at det er stas. Hvilken frukt liker han best da? Her går alt ned. I går ville hun ha salat og stangselleri og hehe

Før vi begynte på melkeprotein fri kost fikk hun melkesjokolade en liten rute på lørdag sammen med rosiner. Hun smakte på sjokolade men åt rosinen. Nå får hun kun frukt og rosiner og slike mais pinner. Spiser ikke så mye at de pinnene
Rosin er ofte populært ja :) Nei, min har gått litt lei av maispinner, en periode var det kjempepopulært. Men plutselig full stopp

(Sniker fra mars)

Nei, han er ikke interessert, og vi gir ham ikke godis heller, han trenger jo ikke det. :)

Heldig som kan spise yoghurt da :) Her er det jo melkeforbud stort sett hele tida. Skjønner at det er stas. Hvilken frukt liker han best da? Her går alt ned. I går ville hun ha salat og stangselleri og hehe

Favorittene er blåbær og bringebær, Men han spiser det meste. Tomat, salat og paprika derimot vil han ikke ha :/

Har en venninne som reagerte på at vi ikke gav han lørdagsgodt:D hahaha

(Sniker fra mars)

Nei, han er ikke interessert, og vi gir ham ikke godis heller, han trenger jo ikke det. :)
Nei :) Men det er kos, da. Tenker på f.eks tørket frukt.

Her har hun fått smake det meste, men ikke noe hun pleier å få. Idag har hun spist kanskje 10 ostepop hihi

Det beste han vet er frukt og bær, så det er hans "godteri" :-)
Favoritten er blåbær.

Eneste gangen han har vært borti sjokolade var ene gangen på postoperativ på Ullevål. Der får de noen ganger is når de våkner fra narkose og isen hadde sjokoladetrekk. Men det virket ikke som om han syntes sjokoladen var noe mer godt enn annet han har smakt:-)

Nei :) Men det er kos, da. Tenker på f.eks tørket frukt.

Her har hun fått smake det meste, men ikke noe hun pleier å få. Idag har hun spist kanskje 10 ostepop hihi

Han vet jo ikke hva han går glipp av, og siden kroppen ikke har noen nytte av det (selv om det smaker godt), er det ikke noe vi gir ham før han viser interesse selv. :)
Han har smakt et par ting fordi han har villet selv, men er som sagt ikke interessert. Han koser seg med maispinner og grønnsaker/frukt da. :)

Han vet jo ikke hva han går glipp av, og siden kroppen ikke har noen nytte av det (selv om det smaker godt), er det ikke noe vi gir ham før han viser interesse selv. :)
Han har smakt et par ting fordi han har villet selv, men er som sagt ikke interessert. Han koser seg med maispinner og grønnsaker/frukt da. :)
I dette tilfellet kan man vel si: "Det man ikke vet, har man ikke vondt av" :p
Er enig i at det ikke er vits i å innføre godteri selv, den dag kommer når de får godteposer kastet etter seg i bursdager, hehe.
Her startet det i 2-års alderen. Invitasjoner fra barnehagen, og godteposer :)

De lærer seg tidsnok hva godteri er, ja...

Back
Topp